×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
داعش کلیسای موصل را منفجر کرد

عناصر داعش، پس از سرقت محتویات تاریخی کلیسایی در شهر موصل، آن را منفجر کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، یک مقام بومی در استان نینوا اعلام کرد: عناصر تروریست داعش، کلیسای متعلق به سریانی های ارتدوکس واقع در بازار الشعارین در کرانه راست ساحل در مرکز موصل را با مواد منفجره منهدم کردند.

این مقام مسؤول که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری شبکه السومریه گفت: عناصر داعش قبل از منفجر کردن کلیسا، متون خطی و تابلوهای نوشته شده به زبان سریانی و اوانی معموذی را که قدمت تاریخی دارند، غارت کردند.

مسئول مذکور خاطر نشان کرد: سرنوشت سایر کلیساهای واقع در منطقه الشعارین که در بردارنده کلیساها و مدارس اقلیت های دینی از جمله سریانی های کاتولیک و ارمنی های ارتدوکس است، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

کلیسای "الطاهره الداخلیه" معروف به "قلعه" در سال ۱۸۹۳ به دلیل اختلاف موجود در آن زمان میان دو طایفه سریانی ارتدوکس و کاتولیک بنا نهاده شد و در ۲۲ دسامبر ۱۸۹۶ بنای آن کامل شد و پاپ پطرس چهارم، سنگ بنای آن را نهاد و در سال ۱۹۷۲ تعمیراتی اساسی بر روی آن صورت گرفت و حنا الاسود و شمعون طنبورچی دو معمار مشهور، بر ساخت آن نظارت کردند. به این کلیسا به دلیل قرار داشتن در منطقه قلعه، قلعه نیز گفته می شد. نام "کلیسای الطاهره الداخلیه" نیز به این سبب به آن اطلاق می شد، تا از "کلیسای الطاهره الخارجیه" واقع در محله الشفاء در مرکز موصل باز شناخته شود.

گروه تروریستی داعش پس از تسلط بر شهر موصل از دهم ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون، شماری از مرقدها و مساجد تاریخی از جمله مسجد جامع یونس پیامبر و شیت پیامبر را با خاک یکسان کرد.
 

 
منبع: العالم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false