بازتاب جهانی پرتاب موفق فجر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بازتاب جهانی پرتاب موفق فجر

رسانه‌های مختلف جهان ضمن انتشار عکس‌هایی از ماهواره ایرانی «فجر» بر موفقیت‎ ایران در پرتاب این ماهواره با تکیه بر توانمندی‌های داخلی تاکید و آن را ماهواره‌ای کاملا «بومی» و «پیشرفته» توصیف کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ایران به عنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران به عنوان اولین سازنده ماهواره در کشور، امروز(دوشنبه) موفق شدند با شعار الله اکبر و رمز مبارک «یا محمد رسول الله» و با فرمان رئیس‌جمهور  چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام  «فجر» به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار دهند.

پرتاب ماهواره ایرانی «فجر» به فضا با اتکا به توانمندی متخصصان ایرانی در رسانه‌های خبری به عنوان یک سوژه مهم، بازتاب گسترده داشت.

مطبوعات و رسانه‌های مختلف جهان با انتشار گزارش‌های درباره در مدار زمین قرار گرفتن ماهواره «فجر» به فضا به طور وسیعی موفقیت‌آمیز بودن این پروژه و همچنین سخنان رئیس جمهوری ایران پس از پرتاب این ماهواره را پوشش دادند.

در پی پرتاب ماهواره فجر به فضا و قرار گرفتن در مدار زمین، رسانه‌های جهان با انتشار عکس‌هایی از این ماهواره، پرتاب آن را «موفقیت‌آمیز» خواندند.

روزنامه‌ها و رسانه‎های جهان عرب پرتاب ماهواره ایرانی فجر در زمینه‌های علمی را موفقیت‌آمیز برشمردند.

بسیاری از رسانه‌های عرب زبان از جمله «السومریه نیوز،روسیاالیوم، اذاعه النور، نجوم مصر، المصریون، الرای، المنار، ایلاف، الحدث، العربیه، سلاب نیوز، العهد، العرب، عرب۴۸، سوئز اینفو، المیادین، التحریر و…» در حجم وسیعی خبر فرستادن چهارمین ماهواره ایرانی به فضا را منتشر و بر ساخته شدن آن به دست متخصصان و مهندسان ایرانی تاکید کردند.

برخی از شبکه‌های تلویزیونی جهان نیز ضمن انتشار فیلم پرتاب این ماهواره، چندین کارشناس و تحلیلگر برای تفسیر و تحلیل آن دعوت کردند.

در همین ارتباط، شبکه تلویزیونی ای‌پی‌تی‌ان گزارش داد: این ماهواره همزمان با سی و ششمین سالگرد انقلاب ایران در حالی پرتاب می‌شود که مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای تهران ادامه دارد.

یکی از کارشناسان این شبکه خبری در تحلیل خود از پرتاب چهارمین ماهواره ایرانی اعلام کرد که ناظران بین المللی نگران هستند برنامه فضایی ایران به این کشور در طراحی و ساخت موشک‌هایی با قابلیت حمل سلاح‌های اتمی کمک کند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی به نقل از رسانه های ایران خبر پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر توسط ایران به مدار زمین را پوشش داد.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود عنوان کرد: ایران اعلام کرد که یک ماهواره جدید به مدار زمین پرتاب کرده است. این چهارمین بار است که ایران ماهواره به فضا می فرستد.

خبرگزاری شینهوا چین نیز در گزارشی اعلام کرد که ایران با موفقیت این ماهواره را در مدار زمین قرار داد.

شبکه خبری الجزیره هم در گزارشی به مشخصات فنی این ماهواره پرداخته ولی در انتها، بدون اشاره به تفاوت پررنگ ماهواره‌های غیرنظامی و موشک‌های نظامی، بحث پرتاب «فجر» را زنگ خطری برای جامعه جهانی دانسته و گفته که «ارتقای تکنولوژی تهران می‌تواند مقاصد نظامی داشته باشد.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی کوتاه از پرتاب ماهواره فجر منتشر کرده که البته بیشترین حجم همین گزارش کوتاه، پرتاب ماهواره «فجر» را به مذاکرات ایران و ۱+۵ و ساخت موشک‌های قابل حمل کلاهک‌های هسته‌ای ارتباط داد و نوشت: «غرب نگران است که ایران اورانیوم را تا غلظت لازم برای ساخت بمب اتمی، غنی‌سازی کند».
 

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false