×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پاسخ قاطع حجتی به حامیان واردات برنج وشکر

وزیر جهادکشاورزی گفت: براساس مصوبه دولت، در حال حاضر مسئول شرکت بازرگانی دولتی، وزارت جهاد کشاروزی است.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمود حجتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه در حال حاضر وضعیت شرکت بازرگانی دولت به چه صورت است و این شرکت زیرمجموعه وزارت کشاورزی است یا وزارت صنعت؟ اظهار داشت: آنچه شاهدیم این است که چهار ماه قبل دولت تصویب و ابلاغ کرد که مسئول شرکت بازرگانی دولتی، وزارت جهادکشاورزی است و اینکه این امر نهایی شده است.

حجتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر واردات شکر و برنج افزود: فعلا هیچ نیازی به واردات شکر و برنج نداریم اما اینکه عده‌ای همچنان به دنبال واردات هستند، به دلیل آن است که طبیعتشان این است و ما وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم.

وی درباره واردات شکر افزود: ما هر روز موجودی و واردات شکر به کشور را کنترل می‌کنیم اما نکته مهم آن است که نباید قیمت محصول خارجی از محصول داخلی ارزان تر باشد، ضمن اینکه ما در حال مدیریت این مسئله هستیم و در این زمینه اجازه واردات آزاد شکر را دیگر نمی‌دهیم.

وزیر جهادکشاورزی اظهارداشت: درباره حل مشکلات کارخانجات تولیدکننده شکر نیز مجوزی از شورای اقتصاد دریافت کردیم که کارخانجات به هر میزان که تولید داشتند، در صورت امکان بتوانند واردات انجام دهند و مابه‌التفاوت قیمت داخلی و خارجی را معاف شوند تا فاصله تولید داخل و خارج حفظ شود.

حجتی تاکید کرد: واردات برنج در حال حاضر ممنوع است.

وی با اشاره به تنظیم بازار شب عید، گفت: برای تامین میوه شب عید هیچ نگرانی وجود ندارد، چرا که تولید و همچنین ذخیره‌سازی میوه شب عید به ویژه مرکبات به اندازه کافی انجام شده است.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه هیچ نیازی به واردات میوه نداریم، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه عده‌ای همچنان به دنبال واردات میوه هستند و مانند سال گذشته به طرح شایعاتی مبنی بر کمبود مرکبات و نیاز به واردات می‌پردازند، وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کند هیچ نیازی به واردات نداریم، ضمن اینکه این وزارتخانه دستگاه مباشر خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید را مشخص کرده و ذخیره مورد نیازی تامین شده است.

حجتی در رابطه با همکاری‌های وزارت کشاورزی ایران و اقلیم کردستان، با اشاره به روابط تنگاتنگ میان کشورمان و اقلیم کردستان، اظهار امیدواری کرد: سطح این نوع همکاری‌ باید گسترش پیدا کند که عمدتا در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی، اجرایی و فنی در زمینه‌های باغبانی، امور دام، بهداشت دام و طیور است و امیدواریم مبادلات بازرگانی فی مابین نیز افزایش پیدا کند.
 

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false