نحوه انتخاب بهترین فیلم فجر از نگاه مردم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نحوه انتخاب بهترین فیلم فجر از نگاه مردم

مدیر اجرایی ستاد برگزاری رای تماشاگران سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر درباره کم و کیف روند رأی گیری توضیحات کاملی را ارائه کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، سید محسن هاشمی مدیر اجرایی ستاد برگزاری رای تماشاگران سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات شیوه جمع آوری آرای این دوره توضیح داد: نکته اول اینکه ستاد در همه سانس‌ها و همه فیلم‌ها و همه سینماها رأی‌گیری را انجام نمی‌دهد و این امر تنها مربوط به فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو است و بخش خارج از مسابقه، مستند و هنر و تجربه را شامل نمی‌شود.
 
وی افزود: دیگر اینکه رأی‌گیری در تمام سینماها انجام نمی‌شود و این امر در ۱۸ سینمایی که اسامی آنها پیشتر همزمان با انتشار آیین نامه رای تماشاگران توسط خانه سینما اعلام شد، صورت می‌گیرد.
 
مدیر اجرایی ستاد برگزاری رأی تماشاگران تأکید کرد:‌ در همه سانس‌های نمایش فیلم‌ها هم رأی گیری انجام نمی‌شود زیرا برای خوشه برداری تصادفی، داشتن شرایط مشابه ضروری است و همه فیلم‌ها باید شرایط و تعداد برابری از نمایش را داشته باشند. بر این اساس ستاد برابر جدول نمایش فیلم‌ها جدول رای‌گیری متناسبی را فراهم کرده و بر اساس آن رای‌گیری انجام می‌شود.
 
هاشمی تصریح کرد: از این رو ضروری است ما اصل خوشه‌برداری را در نظرسنجی‌ها رعایت کنیم و شرایط مشابهی را برای همه فیلم‌ها در نظر بگیریم. از آن رو ما مخرج مشترک نمایش فیلم‌ها در جدول اعلامی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر را ملاک قرار می‌دهیم که به این ترتیب برای هر فیلم در چهار سانس کم اقبال، چهار سانس میانه اقبال و هشت سانس خوش اقبال به رأی گیری می‌پردازیم.
 
وی در پایان گفت: سانس‌های کم اقبال پیش از ساعت ۱۷ و سانس‌های میانه اقبال پیش از ساعت ۲۰ هستند و سانس‌های ۲۰ و بعدتر نیز خوش اقبال محسوب می‌شوند. با این تدبیر شرایط برای همه فیلم‌ها برابر خواهد بود. تنها مرجع میزان اقبال از آثار گوناگون نیز اطلاعاتی خواهد بود که دبیرخانه ستاد هر روز صبح اعلام می‌کند.

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false