×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
گلایه از شرکت برق منطقه‌ای فارس به دلیل عدم اجرای تعهدات در منطقه ویژه بوشهر

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از شرکت برق منطقه‌ای فارس به دلیل عدم اجرای تعهدات در منطقه ویژه بوشهر گلایه کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از فارس، عبدالله آورا صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات منطقه ویژه بوشهر اظهار داشت: با توجه به مشکلات تامین برق در منطقه ویژه، شرکت برق منطقه‌ای فارس متعهد شده بود تا فروردین ماه امسال مشکلات برق منطقه ویژه بوشهر را حل کند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه عدم  شفافیت در مسائل مالی ریشه تولید را در کشور می‌خشکاند، گفت: مناطق ویژه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای خدمات معاف هستند و اگر واحدی تولیدی در منطقه ویژه باشد که مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده باشد از آن حمایت می‌کنیم و از پرداخت مجدد مالیات بر ارزش افزوده جلوگیری می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه در منطقه ویژه بوشهر تاکنون ۱۳۹ قطعه زمین برای فعالیت تولیدی واگذار شده است، گفت: در یکسال اخیر پیگیری‌های متعددی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران انجام دادیم که شامل حل مشکلات گازرسانی به واحدهای مستقر، اصلاح شبکه‌های مخابراتی و روشنایی و پیگیری مالیات بر ارزش افزوده و بخشش آن طبق ضوابط خاص بوده است.

آورا با اشاره به کیفیت کالاهای تولید شده در منطقه ویژه بیان کرد: کیفیت کالاهای تولید شده در منطقه ویژه در مقایسه با کالاهای مشابه چینی بهتر است و این نشان می‌دهد منطقه ویژه یک ظرفیت خوب برای تولید و رقابت با کالاهای چینی است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزود: در ۹ ماهه سال جاری دو هزار و یک اظهارنامه در منطقه ویژه بوشهر صادر شده و در بخش ترانزیت داخلی نیز ۲۲ اظهارنامه و ترانزیت خارجی نیز ۷۴ اظهارنامه صادر کردیم.

وی در مورد وسعت منطقه ویژه بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در کل چهار هزار و ۵۸۰ هکتار وسعت دارد و در هشت کیلومتری بندر بوشهر واقع شده  که یک هزار و ۸۸۰ هکتار از این میزان هم اکنون فعال است و دو هزار و ۷۰۰ هکتار دیگر نیز آماده واگذاری است.

آورا اضافه کرد: یکی از مزایای مهم فعالیت در منطقه ویژه بوشهر معافیت اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه تولید کالا و خدمات از پرداخت هرگونه عوارض معمول در کشور است، برخورداری از معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه به داخل کشور به میزان ارزش افزوده نیز از دیگر مزایای فعالیت در منطقه ویژه بوشهر است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بیان داشت: امکان تخلیه، بارگیری، نگهداری و حراست کالا در انبارهای مسقف و روباز، صدور گواهی مبدا در منطقه و امکان ترانزیت و صادرات مجدد برای کالاهای وارده به منطقه از دیگر مزایای فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false