چرخنده: به خاطر بازگشت به اعتقاداتم برخی در شَک و برخی در شُک به سر می‌برند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
چرخنده: به خاطر بازگشت به اعتقاداتم برخی در شَک و برخی در شُک به سر می‌برند

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه به خاطر تولد دوباره و تقویت اعتقاداتم برخی افراد در شَک و برخی در شُک به سر می‌برند، گفت: بچه‌های انقلابی در تردید هستند و همکارانم در سینما هنوز در عجب و حیرت هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل ازخبرگزاری تسنیم ،  الهام چرخنده شامگاه جمعه در مراسم لاله‌پژوهی شهدای همدان سکوتش را بعد از هجمه هایی که به خاطر اعتقاداتش در شبکه های اجتماعی متحمل شد، شکست و اظهار داشت: از سال ۹۳، تولد دوباره من آغاز شد و در نوروز ۹۳ یک بازیگر زن باور مذهبی خود را فریاد زد و به خاطر اینکه به رهبرش سلام داد مورد  هجمه‌ها، تهمت‌ها و تهدیدهای مختلفی قرار گرفت.

چرخنده بیان کرد: این ماجرا سبب شد تا مرا از عرصه سینما کنار گذاشتند و تحریم سینمایی شدم.

وی افزود: تمام این ناملایمات اکنون به خاطر باور قلبی ام کمتر شده اما چرخنده هنوز خود را زهرایی نمی‌داند چرا که راه درازی تا زهرایی شدن پیش رو دارد و این به مانند تفاوت شیعه بودن با محب ائمه بودن است.

چرخنده بیان کرد: بر این باوریم که سینما از مهمترین عناصر دنیا برای تبلیغ و تبیین اهداف سیاسی و غیره کشور حرکت می کند و مسئولیت خطیری بر عهده سینماگران است و اکنون خواهر شیعی شما چرخنده بین دو واژه شَک و شُک که افرادی در رابطه با من به آن گرفتار شدند مانده است به گونه ای که همکاران سینمایی در شُک و بچه های انقلابی در شَک به سر می برند.

وی با بیان اینکه بانوی مسلمان ایرانی سال‌هاست که ارزش‌هایش زیر سئوال رفته است، گفت: در حال حاضر چهره بانوان ایرانی در قالب ورزشکاران و یا هنرمندان در خارج از کشور شناخته می‌شود که خوشبختانه در بخش ورزشی غرورآفرین است.

چرخنده با اشاره به اینکه من در خارج از کشور تحصیل کردم و با موقعیتی که در آنجا داشتم برگشتم و اعتقاداتم را مستحکم کردم، گفت: الهام چرخنده به خاطر تغییراتش هیچ چیزی نمی خواهد نه طرفداری چپی و نه طرفداری راستی و غیره اما خواهشا خودی را متهم نکنید.

وی اظهار داشت:  برخی به فعالیتم در شبکه مهاجر ایراد می گیرند در آن زمان وزارت ارشاد به شبکه تلویزیونی MITV در ایران مجوز داد و من نیز با مجوز برای موسیقی کشورم فعالیت ‌کردم و دو برنامه ۸۰ قسمتی درباره موسیقی ایران ساختم که با نام امیرالمؤمنین آغاز و با نام امیرالمؤمنین نیز به پایان رسید که مورد توبیخ واقع شدم و به همین دلیل ۱۷ قسمت از برنامه‌ها به دلیل اینکه از آیه‌های قرآنی استفاده کردم، پخش نشد.

چرخنده تصریح کرد: من لر بختیاری از خانواده ای کاملا معتقد و ریشه دار هستم اما متوجه نمی شوم که وقتی یک بازیگر زن که در سینمای دفاع مقدس در فیلم‌های حاتمی کیا بازی می‌کرده و به شهرت رسید امروز عکس عریانش منتشر می‌شود، افرادی از داخل و خارج به او آفرین می‌گویند ولی من را باور نمی کنند و از عرصه سینما کنار می گذارند.

وی با اشاره به اینکه اکنون با پول خود و دارایی که برایم باقی مانده در دانشگاه‌های کشورم حرکت می کنم چرا که برخی زنان کشورم خسته هستند.

چرخنده گفت: تنها زن ایرانی با تخصص موسیقی هندی و پاپ هستم و از این تخصص نیز در راه انقلاب و کشورم استفاده می‌کنم و زمانی که شبکه‌های ماهواره‌ای نظیر من و تو به موضوع چرخنده می‌پردازند و عروسک  می‌سازند، به این معنا است که من موفق بودم.

وی با تاکید بر اینکه تنها شخصی که به من و اعتقاداتم باور داشت رهبرم بود ایشان من را زهرایی خواندند. رزق همه عمرم نوشته و دست خط حضرت آقاست، زهرایی یعنی یکی در مقابل همه و من به این دلخوش هستم و آرزویم شهادت در این راه است و مابقی عمرم را به این شکل می گذرانم.

چرخنده با اشاره به اینکه پیامی برایم رسیده مبنی بر اینکه جای تو و این چنین زنی در سینمای ما نیست، سؤالم این است که سینمای ما جای چگونه بانوانی است، در حالی که در سینما به فیلم ارزشی و بازیگر ارزشی نیاز داریم. با هیچ‌ کس دعوا نداریم، بلکه عشق زهرا (س) را با عشق هدیه می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه بازیگر نقش مادر شهید در سینمای ما باید با وضو روی صحنه حاضر شود، گفت: بازیگر زن ایرانی وقتی به عنوان نماینده ایران در خارج از کشور حاضر می‌شود حق ندارد لباس نامناسب به تن کند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز سکوت کرده بودم و سخن نمی گفتم تا ببینم چه اتفاقی می افتد اما من از خارج انتظار بیش از این ندارم ولی از افراد داخل کشور که پشت سرم سخن می گویند و من را متهم می کنند نمی گذرم چرا که فرزند نخبه من به خاطر این موضوعات دچار افسردگی شده است.

چرخنده بیان کرد: نشان خادمی حضرت معصومه (س) را روز گذشته دریافت کردم و امیدوارم بتوانم در این راه سربلند و پیروز باشم.

در پایان این مراسم دو دختر ایرانی تصمیم به انتخاب حجاب برتر یعنی چادر گرفتند و الهام چرخنده گفتگویی با آنها داشت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false