آزادسازی اراضی نظامی بوشهر آغاز شد/‌فرودگاه بوشهر جابه‌جا می‌شود‌ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آزادسازی اراضی نظامی بوشهر آغاز شد/‌فرودگاه بوشهر جابه‌جا می‌شود‌

سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه جابه‌جایی فرودگاه بوشهر به طور جدی در دستور کار است، گفت: موضوع آزادسازی اراضی نظامی بوشهر با آزادسازی ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه دوم نیروی دریایی بوشهر کلید خورد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از خبرگزاری فارس، حسن باستی امشب در نشست خبری در پاسخ به سئوالی در مورد موضوع جابه‌جایی فرودگاه بوشهر اظهار داشت:‌ این موضوع در حاشیه سفر هیئت دولت مطرح شد و توافقات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: این کار هزینه‌هایی را تحمیل می‌کند که در فاصله زمانی کوتاه تامین نقدینگی آن سخت بود اما تدابیری اندیشیده شد تا از محل فروش اراضی متعلق به فرودگاه بوشهر منابع مورد نیاز فرودگاه جدید تامین شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: جانمایی فرودگاه جدید بوشهر انجام شده و مشاور نیز مشغول انجام مطالعات و طراحی آن است ضمن اینکه برای فرودگاه جدید باید ظرفیت‌هایی پیش‌بینی کنیم که پاسخگوی خدمات در ۵۰ سال آینده برای بوشهر باشد.

باستی بیان کرد: فرودگاه فعلی بوشهر به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا به صورت تدریجی جابه‌جایی انجام شود اما بر‌اساس توافقی که با شرکت فرودگاه‌های کشور و نیروهای نظامی انجام شده این جابه‌جایی صورت خواهد گرفت.

آزادسازی ۲۰۰ هکتار اراضی نظامی شهر بوشهر در منطقه دوم نیروی دریایی

سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر در پاسخ به سئوالی در مورد آزادسازی اراضی نظامی در بوشهر ‌گفت: این موضوع از مباحث مهم و اولویت‌دار استاندار و بنده در حوزه عمرانی است تا ‌استفاده مطلوبی از ظرفیت اراضی که در اختیار پایگاه هوایی و دریایی کنیم.

باستی افزود: توافقات فوق‌العاده‌ای در این زمینه صورت گرفته که بخشی از آن توافق با منطقه دوم نیروی دریایی ارتش برای آزادسازی ۲۰۰ هکتار اراضی نظامی در بوشهر است که برای کاربری خدمات عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: با پایگاه ششم شکاری بوشهر نیز توافقات خوبی انجام شده و منتظریم مقدمات اجرایی شدن آن انجام و زمینه آزادسازی اراضی در این پایگاه نیز فراهم شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: با حسن نظری که مسئولان نظامی استان و کشور دارند امیدواریم این توافقات را عملی کنیم و این اتفاق و تحول بزرگی را در سطح استان بوشهر به دنبال خواهد داشت.

۳۷۳ میلیارد تومان اعتبار عمران شهری در استان بوشهر

باستی گفت: ۳۷۳ میلیارد تومان اعتبار عمران شهری در استان بوشهر بوده که در سال ۹۳ به شهرداری‌ها اختصاص یافته که ۱۰۸ میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری‌ها بوده و ۲۶۵ میلیارد تومان دیگر نیز از سایر منابع به شهرداری‌ها اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ پروژه در ۳۶ شهر استان در حال اجراست، بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار از عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرهای استان کمک کردیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false