×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کتاب رفتارمذاکراتی آمریکا

در این کتاب اساس مذاکرات آمریکا:بکارگیری زمان ، زبان فریب، و تاکتیک فشار در میز مذاکره،

به گزارش "چغادک نیوز"،

 
 

American Negotiating Behavior: Wheeler-Dealers, Legal Eagles, Bullies, and Preachers

American Negotiating Behavior: Wheeler-Dealers, Legal Eagles, Bullies, and Preachers

by Richard H. Solomon (Editor), Condoleezza Rice (Foreword by), Madeleine Albright (Foreword by), Nigel Quinney (Editor)

 با اندکی  توجه به مطالعات وتحقیقات که در قالب کتب و مقالات متعدد منتشر شده حتی در منابع غربی  واعترافات  ماموران مذاکره کننده و همچنین  تمرکز بر نتایج مذاکرات میدانی به  نحوه ی بهرداری رفتار مذاکراتی آمریکا  در موضوعات مربوطه در  قرن بیست وبیست ویک می توان دست یافت. نمونه ی از کتب را ذیلاً بعنوان یک منبع قابل ارجاع بصورت خلاصه ترجمه شده که تقدیم کاربران ارجمند می نمایم :
 کتاب رفتارمذاکراتی
آمریکا:
چرخ سرمایه دارن  ، قلدرمآبی ،  گفتمان تحمیلی، واعظان بدون عمل .
توسط ریچارد H. سلیمان ، کاندولیزا رایس ، مادلین آلبرایت  ،:

تعداد صفحات, ۳۵۷ pages

تاریج انتشار : April 1st 2010
توسط : ریچارد H. سلیمان (تدوین)، کاندولیزا رایس ، مادلین آلبرایت ،
 
این کتاب   چهار نقش و یا مواضعی که دیپلمات های آمریکایی  بعنوان  تجسم زمانی  و واقعیت  مذاکره بران تکیه دارند…  را تشریح می کند ، که این مواضع  در شمشیر دو لبه  مذاکرات ، گاهی اوقات در تضاد باهم هستند.  
  نویسنده در ادامه تائید می کند: تاریخ رفتار مذاکرات آمریکا گواه همین مطلب است ، و در مصاحبه با ۵۰ دیپلمات های  کارکشته ی خارجی  ، که جزئیات دیدگاه های خود را در سبک مذاکره آمریکا مطرح کرده اند….  بعنوان سند اثبات این جریان ضمن مطالب گواه امر مذکور است را بیان می نمایم .
طبیعی است جنبه های تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد در رابطه  با هر مذاکره  آمریکا –  بخشی

از مطالعات مهم جهانی معاصر است   که یک  پرونده غنی و دقیق از شیوه های مذاکره مقامات آمریکایی را مشخص  ومعرفی کرده است.
  ارزیابی  از مذاکرات ایالات متحده تحت تاثیر  تصمیات متعدد فرهنگی، نهادی، تاریخی، و سیاسی؛ خود ورقبا قرار داشته  واین نکته در  شکل دهی  تمرکز سیاستگذاران و دیپلمات های آمریکایی نزدیک ومشارکت کننده  در مذاکرات با همتایان خارجی شان، بسیار واضح است.
  مهم اینکه 
برجستگی  الگوهای رفتاری خاص  ماموران پشت صحنه  در حین  مذاکرات  فراتر از اقدامات مذاکره کنندگان و اداره کننده فردی مذاکره کننده  است که دا منه نفوذ آن حتی در اقدامات دولت ایالات متحده  قابل مشاهده ومحرز است  .

مباحث آگاهانه و مصاحبه با بیش از پنجاه مذاکره کننده  خارجی و آمریکا چاشنی استدلات ماجرای مطرح شده در این کتاب است  که چهار وجه تمایز در ذهن مجموعه ترکیبی  مذاکرات ایالات متحده در عملیات وابسته  به این ترتیب است  : تلاش تجارتی ؛  فشار عملی برای نتایج ملموس،  وکالت گرائی در توجه به جزئیات،   تمایل یک ابرقدرت  در دیکته  کردن شرایط خود  و حس  پشتیبانی  کامل از ماموریت خود .
که در این میان  می توان ضمن  بررسی چگونگی بکارگیری،  زمان ، زبان، فریب، و تاکتیک  فشار در میز مذاکره، و چگونگی   استفاده از آن بوسیله آمریکا   در  غفلت رسانه ها، بازگشت به ارتباطات از طریق کانال های انحرافی و فرعی ، مهمان نوازی در خارج از عرصه مذاکرات  رسمی، همچنین رقابت شدید بین  کنگره  ودولت  وکابرد حدس وتخمین  محدود بودن
آزادی عمل  مذاکره کنندگان درمانور و ابتکار  دیپلماسی ، "علائم"  قانع کننده ی ثبت شده است ….

در فصل  دوم نمودار Schulzinger مورخ برجسته،  روابط  در حال تحول بین روسای جمهور آمریکا و مذاکره کنندگان خود را با حجم ارائه مجموعه ای از هشت دیدگاه خارجی قابل ملاحظه ای در جنبه های خاصی از رفتار مذاکره آمریکا به تصویر در آورده ام .
ودر این فصل توسط بازیگران برجسته سیاسی،  سفرا و وزرای خارجه  برخی از کشورها و   ایالات متحده،  ازنحوه رفتار مذاکراتی  آمریکا در مقابل  رقبا  یا دشمنان و با  ابعادی روشن  مثال هائی را ذکر نموده ام  .

نتیجه گیری نویسنده در فصل پایانی: ، با پیشنهاد انواع اقدامات پیشرو و جدید مشروحه زیر  …..  به  منظور افزایش ظرفیت مذاکره آمریکا برای مقابله با چالش های جدید و در حال ظهور به دیپلماسی موثر در قرن ۲۱ نیاز داریم  . تهیه وترجمه: نجوای کنگان
نمونه ی از کتب دیگر که برموارد مشابه تاکید دارند و….»

Front Cover

 

Front Cover

نجوا کنگان

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false