هاآرتص: اسرائیل در حال پرداخت هزینه عملیات نمایشی خود است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
هاآرتص: اسرائیل در حال پرداخت هزینه عملیات نمایشی خود است

یک روزنامه صهیونیستی نوشت، اسرائیلی ها باید از خودشان بپرسند که آیا حمله به سوریه، از دست دادن سربازانی را که در حمله تلافی جویانه کشته شدند، توجیه می کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص ضمن انتقاد از حملات اخیر اسرائیل به سوریه، نوشت: اسرائیلی‌ها باید از خودشان بپرسند که آیا حمله به سوریه، از دست دادن سربازانی را که در حمله تلافی جویانه اخیر کشته شدند، توجیه کرده یا دشمنی های جدید با حزب الله و ایران را توجیه خواهد کرد.

این روزنامه در ادامه افزود: اتفاق روز چهارشنبه که در جریان آن ۲ سرباز اسرائیلی کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند، پاسخی قابل پیش بینی نسبت به عملیات ۱۸ ژانویه ارتش اسرائیل در سوریه بوده است. روز گذشته در پی شلیک یک موشک ضد تانک به سوی خودروی نیروهای ارتش اسرائیل، حداقل ۲ سرباز اسرائیلی کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

این عملیات در پاسخ به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کاروان نیروهای حزب الله لبنان بود که در جریان آن جهاد مغنیه و یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران، به شهادت رسیدند.

در حالی که نگرانی های زیادی در خصوص باز شدن جبهه جدیدی در شمال وجود دارد، این انتقاد نیز مطرح است که عملیات ارتش اسرائیل در بلندی های جولان، یک اشتباه راهبردی بوده است. این مساله همچنین سئوالاتی را در خصوص قضاوت تصمیم گیرندگان اصلی در اسرائیل از جمله نخست وزیر و وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش به وجود آورده است.

هیچ یک از اسرائیلی ها نباید از پرسیدن این سئوال منع شود که آیا این عملیات برای حفظ امنیت اسرائیل، لازم بوده است؟ آیا این عملیات، قربانی شدن سربازانی را که در حمله تلافی جویانه کشته شدند، توجیه می کند و یا اینکه این عملیات، باز شدن جبهه جدیدی را با حزب الله و ایران، توجیه خواهد کرد تا منطقه را با خطر تشدید تنش روبرو کند؟

در پی عملیات پیچیده مقاومت لبنان علیه یک کاروان نظامیان صهیونیست در مرز با لبنان، دست‌کم ۱۷ تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی به زخمی شدن دست کم ۷ صهیونیست و کشته شدن دو تن دیگر اذعان کرده است.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false