×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سفر "نتانیاهو" به آمریکا هدیه‌ای به ایران است!/ نتانیاهو چه برود چه نرود، بازنده است

روزنامه یدیعوت آحارنوت در گزارشی نوشت: تصمیم در مورد سفر نتانیاهو به آمریکا بدون اطلاع دولت این کشور، موجب شد دموکرات ها از وی روی بگردانند و شانس تصویب تحریم بر ضد ایران کاهش یابد.

به گزارش "چغادک نیوز"، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "ناهوم بامی" نوشت تصمیم نتانیاهو برای سفر به آمریکا وی را به دردسر انداخته است. اگر از این سفر انصراف دهد به چشم یک بازنده به وی نگریسته می‌شود و اگر به این سفر اصرار کند، برای سومین مرتبه شکست خواهد خود. اما دستکم در حال حاضر وی تصمیم گرفته است برای انجام این سفر پافشاری کند. وی باور ندارد که یک سخنرانی هر چقدر هم موفقیت آمیز باشد، موجب شود که رئیس جمهور آمریکا اقدامی بر ضد منافع حیاتی اسرائیل انجام دهد.

 
نویسنده مقاله با اشاره به حضور آمریکا در مذاکرات هسته ای مدعی شد: در نهایت ایران تبدیل به کشوری در آستانه هسته ای شدن می شود. این خبر بدی برای اسرائیل است، اما کار از کار گذشته است، نه به این علت که فردی که از اسرائیل متنفر است در کاخ سفید حضور دارد بلکه به این علت که بسیاری از آمریکایی ها در حال حاضر نمی خواهند با ایران وارد جنگ شوند. جمهوری خواهان نیز از هر فرصتی برای تحریک اوباما استفاده می کنند اما آنها نیز جنگ نمی‌خواهند.
 
تصمیم نتانیاهو برای سفر به آمریکا بدون اطلاع دولت این کشور موجب شده است که نه فقط اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه وی بلکه دموکرات های مجلس نمایندگان و کنگره و برخی از جمهوری خواهان نیز به وی پشت کنند.
 
یدیعوت در ادامه اذعان می‌کند: باید گفت شانس تصویب تحریم بر ضد ایران کاهش یافته است زیرا حتی اگر اکثریت آن را تصویب کنند رئیس جمهور آن را وتو خواهد کرد. از طرف دیگر کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا که لابی طرفدار اسرائیل است ضربه سنگینی خورده است. این کمیته با تکیه بر اکثریت هر دو حزب نفوذ زیادی به دست آورده است اما احتمالا حمایت دموکرات ها را از دست خواهد داد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false