سرمایه‌ گذاری۶۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۸۵۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سرمایه‌ گذاری۶۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۸۵۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی ۶۰۰ میلیارد تومان است که ۷۵۰ نفر در واحدهای صنعتی و ۱۰۰ نفر نیز در سازمان اداری منطقه ویژه مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار "چغادک نیوز"، -عباس فخری مقدم :  عبدالله آورا ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت : تاکنون ۱۳۹ قطعه زمین واگذار شده است که ۶۱ واحد تولیدی شامل ۳۲ صنعتی و ۲۸ واحد انباری و خدماتی هستند و کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته در منطقه ویژه ۶۰۰ میلیارد تومان است که ۷۵۰ نفر در واحدهای صنعتی و ۱۰۰ نفر نیز در سازمان اداری منطقه ویژه مشغول به کار هستند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اضافه کرد : کل مساحت منطقه ویژه بوشهر که واحدهای تولیدی فعال در آن مستقر هستند یک هزار و ۸۸۰ متر مربع بوده که از این میزان ۵۰۰ هکتار به شرکت‌ها و واحدهای مختلف واگذار شده است.

 آورا گفت: به متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهردر کنار دریافت خدمات زیرساختی ازجمله آب، برق، تلفن و گاز، زمین با نرخ مصوب و با قیمت ارزان واگذار می شود.

وی با اشاره به اینکه مناطق ویژه امکان تخلیه ،بار گیری و حراست ازکالا ها را دارا می باشد، افزود:  در منطقه ویژه سرمایه گزاران از عوارض معمول کشور، واردات ماشین آلات و واردات مواد اولیه از خارج کشور معاف می شوند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به مشکلات سرمایه گذاران اظهار داشت : برای رفع مشکلات سرمایه گذاران اقدامات گاز رسانی به واحدهای مستقر،  و برطرف کردن مشکلات برقی برخی از واحدها، اصلاح شبکه مخابراتی و روشنایی، پیگیری مالیات برارزش افزوده و بخشش آن طبق ضوابط انجام شد.

وی ضمن اشاره به نحوه واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی تاکید کرد: ابتدا درخواست متقاضی، ارائه طرح توجیهی، ارائه اساس نامه، آخرین آگهی از تغییرات، درج آگهی در روزنامه، جواز تاسیس است که بعد از آن توسط کارشناسان، کمیته فنی، حقوق و مالی و کمیسیون مالیات بررسی می شود که بعد از ارائه نقشه، پروانه ساخت و پایان کار گواهی جهت بهره برداری صادر می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بیان کرد: تولید کنندگانی که ایده و یا طرحی دارند می توانند با مراجع به این سازمان به اندازه نیاز زمین دریافت کنند.

آورا ادامه داد: برای جلوگیری از زمین خواری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر کسانی که زمین را دریافت می کنند اگر نتوانند در  مدت زمان تعین  شده واحد تولیدی را راه اندازی کنند بدون افزایش قیمت زمین قرارداد آن ها یکطرفه لغو خواهد شد.

عبدالله آورا تاکیدکرد : باید از تولیدات داخلی استان حمایت شودو شرکت هایی در استان هستند که از لحاظ کیفیت در سطح  اول کشوری قرار دارند که نیاز است مردم و مسئولین به آنان توجه ویژه ای داشته باشند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false