توکلی: ضرورت رسیدگی به پرونده‌‌ هاشمی و مرتضوی/ زاکانی: اعطای مدال به فردی که در پرونده کرسنت رشوه گرفته بود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توکلی: ضرورت رسیدگی به پرونده‌‌ هاشمی و مرتضوی/ زاکانی: اعطای مدال به فردی که در پرونده کرسنت رشوه گرفته بود

سیدنظام‌الدین موسوی گفت: ما در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بر آن شدیم که برای تبیین مبارزه با فساد به سراغ کسانی برویم که برای مبارزه با فساد هزینه داده‌اند و از سوی کانون‌های قدرت تحت فشار قرار گرفته‌اند و آقایان نادران، توکلی و زاکانی در زمره این افراد قرار دارند.

به گزارش "چغادک نیوز"، انجمن روزنامه نگاران مسلمان صبح امروز با برگزاری مراسمی از از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی تقدیر کردند. آقایان احمد توکلی، الیاس نادران و علیرضا زاکانی از زمره افرادی هستند که در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی تلاش می‌کنند.

 سیدنظام‌الدین موسوی رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در مراسم تقدیر از پیشتازان مقابله با فساد اقتصادی که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، طی سخنانی با بیان این که این مراسم جنبه نمادین دارد، گفت:‌ پرچمدار مقابله با فساد، مقام معظم رهبری است که پس از دوران دفاع مقدس و رواج اشرافی‌گری و پیوند بین قدرت و ثروت هشدارهای لازم را ایراد فرمودند.
 
وی گفت: فساد اقتصادی موریانه هر سیستم سیاسی است و اگر نسبت به آن حساسیت وجود نداشته باشد، انحطاط ایجاد می‌شود.
 
رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بیان این که نظام ما هم مانند همه نظام‌ها در معرض فساد و رسوخ مفسدین قرار دارد، اظهار داشت: اگرچه مقام معظم رهبری همواره برای مبارزه با فساد هشدارهای لازم را داده‌اند اما اگر افرادی در بدنه نباشند که نسبت به فساد هشدار دهند ما با مشکل مواجه خواهیم شد.
 
موسوی با اشاره به این که برخی جریان‌های سیاسی و برخی رسانه‌ها از پدیده فساد حمایت کرده‌اند، تصریح کرد: خدا را سپاس می‌گوییم که روح معنوی توسط حضرت امام (ره) در دل مردم کاشته شد، هنوز ساری و جاری است و هنوز کسانی هستند که در برابر فساد ایستادگی کنند و از خود بگذرند ولو این که در اقلیت قرار بگیرند.
 
رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بیان داشت: ما در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بر آن شدیم که برای تبیین مبارزه با فساد به سراغ کسانی برویم که برای مبارزه با فساد هزینه داده‌اند و از سوی کانون‌های قدرت تحت فشار قرار گرفته‌اند و آقایان نادران، توکلی و زاکانی در زمره این افراد قرار دارند.
 
وی در ادامه با اشاره به برخی از فعالان عرصه رسانه که به دلیل پیگیری پرونده‌های فساد اقتصادی از سوی عناصر مفسد تحت فشار گرفته‌اند، گفت: مردم باید بدانند که چه کسانی در برابر فساد ایستاده‌اند.
 
موسوی با بیان این که رسانه‌ها باید به صورت مداوم فتنه‌های سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای را بازخوانی کنند، اظهار داشت: ما رسانه‌ها باید مدام تأکید کنیم که کدام جریان‌ها در برابر فساد ایستادند تا قدرت‌های مفسد با استفاده از توان خود صورت مسئله را عوض نکنند.
 
رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در پایان خاطرنشان کرد: ما احتمالاً پرونده‌های سنگینی در زمینه فساد اقتصادی در آینده در پیش خواهیم داشت و آن جریان‌ها و افرادی که در برابر فساد مقاومت خواهند کرد، نمایندگان دلسوز انقلابی خواهند بود.

احمد توکلی:از قوه قضاییه برای پیگیری پرونده رحیمی سپاسگزاریم/ ضرورت رسیدگی به پرونده‌‌ هاشمی، مرتضوی و کرسنت

در ادامه برنامه، احمد توکلی نماینده تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات گفت: از سال ۱۳۶۴ روزنامه‌نگاری را آغاز کردم و هنوز هم به این کار ادامه می‌دهم و به آن افتخار می‌کنم و هیچ گاه مسئولیت‌ها باعث نشد که این شغل را کنار بگذارم.
 
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات تصریح کرد: زمانی در روزنامه رسالت نوشتم که رئیس کمیسیون پست تلفن و تلگراف با خانواده و محافظانش با دعوت NBC به سئول رفته و این زمانی اتفاق افتاد که NBC در حال مذاکره با پست و تلگراف بود تا سوییچ بفروشد، بعد از آن رئیس کمیسیون با من تماس گرفت چرا این مطلب را نوشته‌ای که من در پاسخ به وی گفتم چرا رفتی که حال مورد اتهام قرار بگیری و بعد از آن حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با من تماس گرفت و گفت چرا آبروی مؤمن را بردی و من در پاسخ به وی گفتم وقتی مؤمنی در مقام سیاسی سؤاستفاده می‌کند، خیانت به ملت ایران کرده است
 
وی در ادامه گفت: روزنامه‌نگارها و سیاستمدارها باید سیستم خودشان و دیگران را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند و این روحیه بهترین روحیه برای روزنامه‌نگاران است و اگر استقامت داشته باشند میان مسئولان و روزنامه‌نگاران تأثیرگذار خواهد بود.
 
توکلی بیان داشت: من از قوه قضاییه تشکر می‌کنم و نباید زحمات آن‌ها را و اعلام حکم رحیمی را کوچک گرفت، اگرچه باید بهتر از این می‌بود اما جای تشکر و قدردانی دارد و امیدوارم به پرونده‌های دیگری مانند هاشمی، مرتضوی، دیگران و کرسنت رسیدگی شود.
 
نمانیده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: البته باید رسیدگی به پرونده‌ها با دقت و عدالت باشد و از یک جهت متأسف هستیم که در جمهوری اسلامی ایران معاون رئیس جمهورش تحت پیگیر قانونی باشد اما از این که پیگیری شده متشکر هستیم.

نادران: باید از مقام معظم رهبری که بانی و پیگیر مبارزه با فساد بودند، تشکر کرد/ در برخورد با فساد هیچ برخورد جناحی وجود ندارد

الیاس نادران، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: باید در ابتدا از مقام معظم رهبری که بانی و پیگیر مبارزه با فساد بودند، تقدیر وت شکر کنیم.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در جریان افشای فساد شهرام جزایری، زمانی که اولین فرد چک اهدایی وی را رد کرد و پیگیر ماجرا شد، شناسایی و پیگیری این فساد در نهادهای مختلف پایه‌گذاری و ریشه دواند که پیگیری‌ها بعداً به طور نسبی به نتیجه رسید.
 
وی در ادامه افزود: در پرونده‌های مختلف فساد اقتصادی تاکنون موارد متعددی داشته‌ایم که علی رغم پیوند قدرت سیاسی و صاحبان ثروت، صاحبان قدرت سیاسی مشمول محاکمات علنی و قضایی در سطحی که امروز شاهد بودیم، مشاهده نکرده‌ایم و این اولین باری است که چنین حکمی در قبال فرد بلندپایه سیاسی داده می‌شود.
 
نادران بیان داشت: اگر قرار است مدال شجاعتی داده شود باید به قاضی پرونده یعنی مدیرخراسانی داده شود که با توجه به تحمل فشارها حکم خود را صادر کرد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: به علت وسعت جرایم این حکم باید بیشتر می‌بود اما حکم همان است که قاضی صادر کرده اما شنیده‌ام که پرونده هنوز مفتوح است تا به بقیه موارد پرونده رحیمی رسیدگی شود.
 
وی در ادامه افزود: فساد موجب ناامن شدن محیط اقتصادی و اجتماعی جامعه است و همین که خود این امر به دستمایه‌ای تبدیل می‌شود و به تخریب اساس نظام و مسئولان پاکدست کشور که در حال زحمت هستند و همچنین به بهانه‌ای تبدیل می‌شود برای اتهام زنی برای رسانه‌های خارجی که بسیار بر روی آن مانور می‌دهند.
 
نادران گفت: ما به حق باور داریم و به دنبال یک الگوی دینی برای کشورمان هستیم بنابراین باید دقت و حساسیت ما نسبت به سایر کشورها باید بیشتر باشد، به خصوص در افرادی که امکان انجام فسادشان بیشتر است باید مبارزه با فساد بیشتر باشد.
 
وی تصریح کرد: اما این فساد نباید در کشور با سیاه‌نمایی همراه باشد و در حدی گفته شود که بزرگ‌نمایی شود تا این امر کمک به دشمنان نظام نکند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در برخورد با فساد هیچ برخورد جناحی وجود ندارد، به خصوص در پرونده جزایری که وی به همه باج می‌داد تا پشتیبانان سیاسی برای خود درست کند تا از آن برای اهداف شخصی خود سؤاستفاده کند و تمام کسانی که می‌خواهند نظام اسلامی را توسعه دهند باید با فساد به صورت پیگیرانه مبارزه کنند.
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: امروز در کشور مسائل مختلفی پیش می‌آید و تهمت‌هایی به افراد زده می‌شود و ما امروز در مجلس گزارش‌هایی در مورد نقل و انتقالات به دستمان می‌رسد اما مبنای ما استماع صحبت‌های افراد مورد اتهام است که اگر از طریق مشکل حل و فصل نشد، از طریق اطلاع رسانی و فشار افکار عمومی کار را به نتیجه می‌رسانیم.
 
وی در ادامه افزود: دوستان ما در مجلس هفتم با ریاست رحیمی در دیوان محاسبات کشور مخالف بودند و امروز شاهدیم که حداد و صحبت‌های آنان به اثبات رسیده و نمایندگان در جمع‌های خصوصی مانند کمیسیون‌ها مسائل پرونده رحیمی را بازگو می‌کردند که ریاست وی را و دیوان محاسبات کشور منتفی می‌کرد. عدله‌ها کافی بود اما مجلس دیر به نتیجه رسید و تا پایان مجلس هفتم طول کشید و بعد هم ماجرای بعد از آن پیش آمد.
 
نادران گفت: در سال ۸۸ که رحیمی معاون ریاست جمهوری شد، آغاز بحث ما نمایندگان با وی نبود بلکه از سال ۱۳۸۳ که رحیمی می‌خواست رئیس دیوان عدالت کشور بشود این بحث را داشتیم اما به دلیل آن که در سال ۱۳۸۸ به سمت معاون اول رئیس جمهور منصوب شد که می‌توانست طبق قانون اساسی در صورت نبود رئیس جمهور جانشین وی باشد، برای ما قابل تحمل نبود که شخصی که خود درگیر فساد است، در همچین جایگاهی بنشیند و دوستان دیگر سکوت نکردند و پیگیری‌های قضایی را به صورت جدی دنبال کردند پرونده وی از حالت سکون درآمد.
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: از قوه قضاییه بسیار متشکرم که این موضوع را پیگیری کرد و بنده شاهد بودم که رئیس قوه قضاییه و دستگاه قضا که از سال ۸۸ که پرونده رحیمی علنی شد چه فشارهایی را تحمل کرد و امیدواریم در مورد بقیه پرونده‌ها هم به صورت عادلانه و قاطعانه و به موقع رسیدگی کند تا باعث شود بقیه برای ورود به این مسائل احتیاط کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: مجلس هشتم علی‌رغم فشارهایی که بود نامه‌ای را با امضای ۲۱۶ نماینده به ریاست قوه ارسال کرد و ضمن حمایت از رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده دانه‌درشت‌های فساد اقتصادی توانست سربلند بیرون بیاید و وظیفه خود را انجام دهد و امیدواریم هزینه برای مفسدان آنقدر زیاد باشد که به سمت فساد نروند.

زاکانی: فردی که ۸۵۰ هزار دلار در پرونده کرسنت رشوه گرفته بود، امروز به عنوان واردکننده بنزین مدال می‌گیرد

«علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در مراسم تقدیر از پیشتازان عرصه مبارزه با فساد اقتصادی که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به این که اصل فساد انگیزه‌های الهی و هدف غایی انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد، گفت: افرادی که به دنبال ایجاد فساد هستند در واقع به دنبال مبارزه با اصل انقلاب اسلامی و مخدوش کردن وحدت مردم هستند.
 
وی ادامه داد: عناصر فاسد جناح‌های سیاسی را در خدمت می‌گیرند و ممکن است برخی افراد در جناح‌ها باشند که تصور کنند که با حمایت از یک فرد فاسد از جناح خود حمایت کرده‌اند و این تفکر اشتباه است.
 
زاکانی با قدردانی از قوه قضاییه به سبب رسیدگی به پرونده معاون اول دولت سابق اظهار داشت: فعالین سیاسی و رسانه‌ای جناح اصلاح‌طلب پرونده قضایی معاون اول دولت سابق را مورد سواستفاده قرار دادند ولی باید بدانند که این موج‌سواری دستاوردی برای آن‌ها ندارد چرا که افکار عمومی می‌دانند که چه افرادی و از کدام جناح در این پرونده نقش داشته‌اند.
 
این نماینده مجلس با یادآوری مخالفت خود و هم‌طیفانش به ریاست محمدرضا رحیمی بر دیوان محاسبات در مجلس هفتم اظهارداشت: یکی از نقاط تاریک پرونده رحیمی این است که وی زمانی که برای تصدی‌گری ریاست دیوان محاسبات از سوی کمیسیون برنامه و بودجه کاندیدا شده بود، برخی عناصر دوم خردادی از وی حمایت کردند و رئیس مجلس ششم نیز به حمایت از او پرداخت.
 
دبیرکل جمعیت رهپویان با امیدآفرین خواندن قاطعیت قوه قضاییه در قبال پرونده رحیمی اظهار داشت: به جز پرونده اخیر پرونده‌های دیگری هم وجود دارد که مربوط به عناصر فاسد دیگری می‌شود و فسادهای این افراد با فساد آقای رحیمی قابل مقایسه نیست و پرونده این مفسدین نیز در دست ما قرار دارد، بنابراین دستگاه قضا نباید در برابر کسانی که پرونده فسادهایشان قطورتر است، منفعل شود.
 
وی تصریح کرد: افرادی که در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ منشأ فساد بودند به تدریج در حال بازگشت به صحنه سیاسی و اقتصادی کشور هستند؛ به گونه‌ای که فردی که ۸۵۰ هزار دلار در پرونده کرسنت رشوه گرفته بود امروز به عنوان به واردکننده بنزین مدال می‌گیرد.
 
زاکانی ادامه داد: فردی که الحاقیه ۶ کرسنت را در سال ۸۴ امضا کرده است، امروز مسئولیت گرفته است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارائه تذکری شفاهی به مسئولین فعلی حوزه نفت و گاز کشور گفت: افرادی که پرونده‌های آن‌ها پر از تخلف است، امروز در حال بازگشت و دریافت مسئولیت هستند.
 
زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده‌های مقابله با فساد هنوز تمام نشده و این تازه شروع کار است و روز به روز هم بر پیچیدگی‌های آن افزوده می‌شود.

در ادامه نمایندگان حاضر در جلسه به پرسش‌های مطرح شده در جلسه پاسخ دادند.
 
در ابتدای احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون سازوکار مجلس برای پیشگیری از وقوع فساد، گفت: باید قبول کنیم که مجلس وظیفه خود را در بُعد نظارتی به درستی انجام نمی‌دهد.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه مجلس برای فروش باغات و زمین‌های تهران اظهار داشت: من و آقای نادران یک اقدام مختصری را در این زمینه انجام داده‌ایم، اما باید بگویم که تبدیل زمین‌ها و تخریب محیط زیست را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. ما حتی در این زمینه مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام را خواستیم و از آنان سوالاتی را پرسیدیم.
 
الیاس نادران عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در پاسخ به این سوال که کدام قسمت‌ها از پرونده رحیمی مفتوح است، گفت: در این زمینه قوه قضاییه باید اطلاع‌رسانی کند و من مجاز به صحبت نیستم.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص بیانیه دفتر احمدی‌نژاد مبنی بر ریاست رحیمی بر دیوان محاسبات در مجلس هفتم و نقش این مجلس در پرونده فساد رحیمی اظهار داشت: در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم ۱۳ جلسه در مورد تخلفات رحیمی در دیوان محاسبات تشکیل شد که یکی از این تخلفات مربوط می‌شد به عزل شبانه رئیس و هیأت مدیره بیمه ایران که بر اساس گزارش نادرست دیوان محاسبات انجام گرفته بود.
 
نادران ادامه داد: احمدی‌نژاد از تخلفات رحیمی در زمان ریاست او در دیوان محاسبات آگاه بود و با علم به تخلفات او، رحیمی را به سمت معاون پارلمانی دولت نهم و معاون اولی دولت دهم منصوب کرد.
 
توکلی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون جزئیات رانت ۶۵۰ میلیون یورویی گفت: قضیه تخصیص امتیازات واردات به مبلغ ۶۵۰ میلیون یورو به یک تاجر خاص، در دیوان محاسبات و هم در کمیسیون اصل ۹۰ تأیید و احراز شده است اما متأسفانه دولت مقاومت می‌کند و اکنون این پرونده به شورای رقابت رفته است و علی القاعده باید این شورا من و مسئولان دولتی را صدا بزند و در مورد این پرونده تعیین تکلیف کند.
 
وی ادامه داد: متأسفانه افشاگری در خصوص این رانت مایه عبرت نشده است و در حال حاضر یک رانت وارداتی برای یک شرکت دولتی در نظر گرفته شده است و من باید بگویم که ما با رانت و تبعیض مخالفیم چه به یک شرکت خصوصی تعلق بگیرد و چه به یک شرکت دولتی اختصاص یابد.
 
در ادامه زاکانی در پاسخ به سوالی پیرامون تفحص صورت گرفته در مورد دانشگاه آزاد گفت: نخستین تحقیق و تفحص در مورد دانشگاه آزاد به سال ۸۴ مربوط می‌شود که در جریان تحقیق و تفحص مجلس از تمام دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، دانشگاه آزاد نیز مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت اما ریاست وقت کمیسیون آموزش مانع درز نتایج آن تحقیق و تفحص شد و جالب این که رئیس کمیسیون وقت کمیسیون آموزش برادر همسر آقای جاسبی بود.
 
زاکانی در ادامه به با اشاره به تحقیق و تفحص دوم از دانشگاه آزاد اظهار داشت: تحقیق و تفحص دوم از دانشگاه آزاد در مجلس نهم کلید خورد و نتیجه این تحقیق و تفحص در کمیسیون آموزش و تحقیقات این مجلس به تصویب رسید.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص شبهات مطرح شده در پیرامون مدرک تحصیلی رحیمی اظهار داشت: مدرک آقای رحیمی مورد اعتراض ما در مجلس هفتم نیز قرار گرفت.
 
زاکانی ادامه داد: در مرکز پژوهش‌های مجلس هفتم جلسه‌ای تشکیل شد و در آن جلسه مرحوم کردان نیز حضور داشت و وقتی ما در مورد مدرک تحصیلی کردان از ایشان سوال کردیم، وی پاسخ داد که این مدرک متعلق به دانشگاه آکسفورد است و یکی از آن‌ها در دست من است و دیگری در دست آقای رحیمی قرار دارد و آن‌ها به عنوان مدارک دوقلو مطرح شدند.
 
در ادامه جلسه پرسش و پاسخ توکلی در پاسخ به سوالی پیرامون صحت و سقم خبر مربوط به تخفیف مجازات مهدی هاشمی گفت: ما در مجلس پرونده مهدی هاشمی را رصد می‌کنیم و از زحمات قوه قضاییه در پیگیری این پرونده مطلع هستیم اما در این زمینه نگرانی‌هایی هم داریم و اقداماتی را در آینده در زمینه پرونده مهدی هاشمی انجام خواهیم داد.

*** توکلی: دولت قبل در ایجاد فساد بابک زنجانی مقصر است
 
توکلی در پاسخ به سوالی پیرامون آن که مجلس در زمانی که پرونده بابک زنجانی در حال گسترش بود، چه اقدامی انجام داد و اکنون چه اقدامی انجام داده است، گفت: زمانی که متوجه فساد بابک زنجانی شدیم نامه‌‌ای به سران سه قوه با امضای برخی نمایندگان فرستادیم که وی را تحت پیگرد قضایی قرار دهند و بعد از آن نزد رئیس مجلس رفتم و از عدم بازداشت زنجانی سوال کردم که لاریجانی در پاسخ گفت رئیس قوه قضاییه اصرار به بازداشت داشت اما بنده گفتم شاید این امر مخل استیفای حقوق دولت شود که بعد من (توکلی) شبهه و استدلال‌هایی که داشتم را بیان کردم که لاریجانی قانع شد و عصر همان روز زنجانی بازداشت شد.
 
وی افزود: رسیدگی به پرونده‌های مالی سنگین دشوار است اما انتظار سرعت بر روی این پرونده‌ها را داریم اگر چه دولت قبل را در مورد ایجاد فساد بابک زنجانی مقصر می‌دانم زیرا با این که بنده در جایگاه قضایی نبودم اما مدارکی داشتم که زنجانی با شناسنامه‌های تقلبی برای گرفتن وام اقدام می‌کند.
 
زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پرونده کرسنت تاکنون به کجا رسیده و نقش مهدی هاشمی چیست، اظهار داشت: در این پرونده سه متهم به نام مهدی هاشمی، عباس یزدان‌پناه یزدی و ترقی‌جاه وجود دارد که با بررسی‌های این پرونده متوجه ارتباط یزدان‌پناه با هاشمی می‌شویم و یزدان پناه کسی بود که می‌توانست اطلاعات را اراده دهد اما طوری سر به نیست شد که نتوانست جواب دهد.
 
وی در ادامه افزود: پلیس انگلیس پس از تفتیش دفتر یزدان‌پناه مدارکی را از زمان صدارت زنگنه در دوره خاتمی و همچنین اسناد مربوطه به قراردادها پیدا کرد و هم ارتباط یزدان‌پناه و هاشمی که هم‌کلاسی بودند کاملاً معلوم است و اصل ادعای مجید جعفر علیه ما نیز همین بود و همچنین تصدی دوباره زنگنه بر وزارت نفت که خود متهم این پرونده بود، باعث شد که این پرونده به ضرر ما تمام شود.
 
زاکانی: سندهای رسیده به مجلس نشان می‌دهد بابک زنجانی دیگری در حال شکل‌گیری است
 
نماینده مردم تهران، ‌ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به این که دلیل شمخانی برای این که رسانه‌ها را منع می‌کرد نسبت به فساد کرسنت صحبت کنند، گفت: شمخانی رئیس عالی شورای امنیت ملی برای توضیح این مسئله به ما گفت که حمیدجعفر از صحبت‌هایی که در رابطه با فساد کرسنت در کشور می‌شود، پرونده‌های دروغی را تهیه کرده و با استفاده از همان دروغ‌ها توانستند علیه ما رأی صادر کنند.
 
زاکانی اظهار داشت: پرونده کرسنت مبنایی و قضایی که نسبت به وضع خود در قوه قضاییه به آن رسیدگی نشده است و از همین جا اعلام می‌کنم که سندهایی به دست ما می‌رسد که نشان می‌دهد بابک زنجانی‌های دیگری در حال درست شدن هستند و این اتفاق در حال تکرار است.
 
توکلی در پاسخ به این سوال که آیا شما با تشکیل سازمان مستقل اما وابسته به قوه قضاییه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس موافق هستید،‌ گفت: ما با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی که وابسته به قوه قضاییه باشد‌، موافق هستیم و محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی مجلس پیگیری این موضوع را از قوه قضاییه بر عهده دارد.

باشگاه خبرنگاران

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false