×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سومین حرم اهل بیت(ع) در حال جابجایی با دهکده موسیقی است/ خانه‌های مبله یک ناهنجاری بزرگ اجتماعی است

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه برگزاری انواع کنسرت موسیقی در شهر شیراز بیش از حد معمول است، تصریح کرد: متأسفانه حرم سوم اهل بیت(ع) در بخش فرهنگی در افقی نامشخص فعالیت و حرکت دارد به طوری که عنوان شیراز از سومین حرم اهل بیت(ع) با دهکده موسیقی در ایران در حال جابجایی است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  "منبری ها"آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، در هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه سومین حرم اهل بیت(ع) الزاماتی دارد که متأسفانه در برخی از برنامه‌ریزی‌ها به‌ویژه در بخش فرهنگی الزامات سومین حرم اهل بیت(ع) کمتر مورد توجه قرار گرفته، گفت: وضعیت فرهنگی در حرم‌های اول و دوم در کشور باید الگویی برای حرکت حرم سوم در زمینه مسائل فرهنگی باشد.

وی با اشاره به اینکه ما مخالف برگزاری کنسرت و موسیقی در استان فارس نیستیم، بیان کرد: ما به عنوان یک وظیفه حامی هنرمندان هستیم نه مروج موسیقی و پرداختن به این موضوع اندازه‌ای دارد که نباید به ماهیت شهر شیراز و حرم سوم اهل بیت(ع) لطمه وارد کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه رکن و الزام اصلی شهر شیراز پرداختن به فعالیت‌های دینی و برقراری فضای دینی و مذهبی است، عنوان کرد: باید از نگاه کارشناسی بررسی شود که آیا برگزاری این تعداد کنسرت مورد نیاز شهر شیراز است؟ آیا وجود این همه آموزشگاه موسیقی نیاز سومین حرم اهل بیت(ع) است؟

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه شهر شیراز نباید محل تردد افرادی شود که هنر آنها مورد قبول و تأیید داخل کشور نیست، اظهار داشت: ما در این زمینه نیازمند هیچ برنامه و دستوری از تهران نیستیم و شورای فرهنگ عمومی استان فارس باید در بخش موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها در استان فارس و شهر شیراز چارچوب‌هایی شایسته حرم سوم اهل بیت(ع) داشته باشد و براساس آن عمل کند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه در شرایطی غیر از ورود و تصمیم‌گیری شورای فرهنگ عمومی برای بخش موسیقی استان، نیروهای مؤمن شیراز و فارس حرکت‌ها در این زمینه را برنمی‌تابند، افزود: اگر چنین شود در استان فضای تقابل ایجاد می‌شود که ایجاد فضای تقابل در استان برازنده آن نیست.

ستاد تسهیلات نوروزی برنامه‌های دینی را دنبال کند

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروزی استان فارس باید در حاشیه وظایف و رسالت خود با راه‌اندازی مجموعه‌ای مشخص برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و فکری را دنبال کند، افزود: این مجموعه می‌تواند حضور انبوه مردم در مکان‌های مختلف استان و شهر شیراز را ساماندهی کند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه بیشترین بازدیدهای مسافران و گردشگران در استان فارس در دو بخش مراکز تاریخی و آثار باستانی و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه متمرکز است، خاطرنشان کرد: برای بهره‌وری بیشتر و بهتر از این اماکن باید از تجربه‌های موفق گذشته استان استفاده شود.

وی با یادآوری تقارن ایام عید نوروز و ایام دهه فاطمیه، تصریح کرد: این تقارن و همزمانی نیازمند برنامه‌ریزی اصولی در سومین حرم اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی استان فارس را به عنوان دو رکن اصلی برای ارائه و اجرای برنامه‌های مشخص دینی در راستای افزایش معنویت در شهر شیراز ذکر کرد و گفت: در دو سال گذشته با اجرای برنامه‌ریزی موفقی برای مدیریت حضور مردمی در اماکن تاریخی و باستانی و مذهبی استان فارس، نه تنها فضای اماکنی تاریخی مانند تخت‌جمشید و پاسارگاد از فضای شعارهای ضد انقلابی و هنجارشکن خارج شد بلکه تجربه موفق سال‌های گذشته سبب شد از تخت جمشید به عنوان مرکزی برای نشر انقلاب و آثار اهل بیت(ع) استفاده شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه انجام فعالیت‌هایی از جمله استقرار روحانیون مسلط به چند زبان، مشاوره و نماز جماعت در این مکان با رضایت حداکثری بازدیدکنندگان داخلی و خارجی روبه رو شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در ارگ کریم‌خانی و باغ ارم نیز مشکلاتی ایجاد شد که باید تلفیق مسائل دینی و بازدیدی در اماکن تاریخی و فرهنگی و مذهبی استان فارس لحاظ شود و اگر امسال برنامه‌های سال گذشته تکرار نشود در پاسارگاد و تخت‌جمشید مشکل ایجاد می‌شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و مذهبی در شیراز مناسب شهر مقدس شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نیست، تصریح کرد: در ایام خاص از جمله ولادت و شهادت ائمه اطهار، تغییر در ظاهر و نماد شهر ایجاد نمی‌شود که این ایرادی بزرگ برای این شهر است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه ستاد تسهیلات نوروزی باید با ارائه خدمات مناسب و ارزنده آبروی شهر شیراز را حفظ کند، عنوان کرد: این ستاد باید از فعالیت‌های ستادی و تدارکاتی خارج شود و به نیازهای معنوی و عاطفی بازدیدکنندگان سومین حرم اهل بیت(ع) توجه ویژه داشته باشد.

خانه‌های مبله یک ناهنجاری بزرگ اجتماعی است

امام جمعه شیراز مسأله خانه‌های مبله را یکی از آسیب‌های جدی شهر شیراز دانست و بیان کرد: در این زمینه نیروی انتظامی، دادستان و دستگاه قضائی موظف به پیگیری و جمع‌آوری کامل این موضوع در شیراز هستند و این معضل باید از دامان شهر شیراز برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه خانه‌های مبله یک ناهنجاری بزرگ اجتماعی است که حیثیت و آبروی شهر شیراز را زیر سؤال برده، اظهار داشت: بحث رسیدگی به این خانه‌ها مربوط به ایام خاصی از سال نیست و تاکنون دستگاه قضایی در استان فارس در این زمینه ۵۰ خانه مبله را پلمپ، ۱۰ مورد فک پلمپ را زندانی و رسیدگی به ۷۰ پرونده را در دستور کار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه بسته شدن پرونده خانه های مبله در شهر شیراز نیازمند برخورد جدی مسئولان و دستگاه قضائی است، افزود: اگر ناهنجاری خانه‌های مبله در شهر شیراز پیگیری نشود به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شود.

تهیه اطلس قرآنی و برگزاری هفته‌های قرآنی مطلوب است

وی با بیان اینکه فعالیت های مناسبی در بخش قرآنی و تلاش برای تبدیل شدن استان فارس به قطب قرآنی کشور در استان انجام شده، گفت: این فعالیت‌ها با کامل شود و در این بخش برای به کمال رساندن بخش قرآنی استان نیاز به تلاش بیشتر وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با ابراز خرسندی از اینکه تهیه اطلس قرآنی و برگزاری هفته‌های قرآنی طرح‌های مطلوبی است، خاطرنشان کرد: باید این طرح ها با هدف تحقق فارس به قطب قرآنی کشور و استفاده از ظرفیت های موجود قرآنی با قاطعیت و جدیت در استان دنبال شود.

بازنشر مجله فرانسوی در راستای جنگ‌های صلیبی است

به نوشته رسا، امام جمعه شیراز با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی در هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص)، بیان کرد: این مجله کاریکاتوری از پیامبر اسلام(ص) را برای بار سوم چاپ و در هفت میلیون نسخه در جهان توزیع کرده که این اقدام بیان‌کننده جنگ فرهنگی در راستای جنگ‌های صلیبی دشمن است که در این زمینه باید مسائل با هوشیاری دنبال شود.

ضرورت وحدت و آرامش در مدیریت استان

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه امروز وحدت و آرامش جریان حاکم بر مدیریت استان است، عنوان کرد: تاکنون با وجود عقب ماندگی‌های استان در عرصه‌های مختلف و پرداخت هزینه‌هایی در این زمینه آرامش حاکم بر استان حفظ شده است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر برخی از مسئولان دولتی در استان که به دنبال از بین بردن وحدت و هماهنگی موجود در استان هستند، تأکید کرد: لازم است مدیریت ارشد استان به این قضیه ورود پیدا کرده و آرامش را بر فضای استان حاکم کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جایگاه بسیار رفیعی در کشور دارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری حادثه اخیر در یکی از جلسات استانی، اظهار داشت: در یکی از جلسات استانی یکی از پاسداران استان در برابر مطلبی مورد تأیید مؤمنان درباره شخصیتی که تبری خود را از سران فتنه اعلام نکرده اعلام موضع می‌کند که بدنه وزارت کشور در استان در این زمینه عکس العمل تندی از خود نشان داده و جلسه را بر هم می زند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شکستن حریم همه ادارات و نهادها برای ما ضرر است، افزود: همان‌طور که برای سپاه احترام قائل هستیم برای وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها نیز احترام قائل هستیم زیرا همه دستگاه‌ها و نهادها گردانندگان نظام جمهوری اسلامی هستند.

آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم دو مجموعه مهم در استان در مقابل یکدیگر قرار گیرند، خاطرنشان کرد: باید مقابل سرچشمه معضل را گرفت که هرگونه مسامحه در این زمینه مشکلات زیادتری را برای استان ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جایگاه بسیار رفیعی در کشور دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال احاطه بر ملت و کشور ما هستند هرگونه تضعیف و شکستن حرمت سپاه خیانت به خون شهدا، دلاوری های رزمندگان و مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها نهاد مورد رضایت امام خمینی(ره) هست، گفت: نباید رزمندگان اسلام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در بازی‌های سیاسی و اهداف و جناح‌بندی‌ها قرار داد که این یک جرم نابخشودنی است که بر نظام، کشور و آینده کشور تأثیرگذار است.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: مدیریت ارشد استان فارس باید مسأله پیش آمده در استان را هرچه سریع تر خاتمه دهد زیرا عده‌ای در کمین سوءاستفاده از این فضا هستند و نباید به چنین افرادی اجازه برهم زدن آرامش استان را داد.

ضرورت ساماندهی آرامستان تاریخی دارالسلام

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تأکید بر ضرورت ساماندهی هر چه زودتر آرامستان تاریخی دارالسلام شیراز اظهار داشت: این آرامستان تاریخی یک مسأله اساسی، مهم و تاریخ مدون استان فارس است.

وی با بیان اینکه تاریخ تدوین شده آرامستان تاریخی دارالسلام به سال۲۴ هجری و بیش از هزار و ۳۰۰ سال باز می‌گردد، افزود: متأسفانه تا امروز سرقت‌های بسیاری از این مجموعه تاریخی انجام شده با این وجود آرامستان تاریخی دارالسلام به عنوان یک مجموعه تاریخی تا امروز پایدار مانده که مسئولان باید برای حفظ این اثر ارزشمند تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با ابراز تأسف از اینکه امروز این آرامستان به مکانی برای حضور معتادان، پاتوق فرقه‌های انحرافی و دزدی از قبرها و کتیبه‌های ارزشمند تبدیل شده، خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرداری شیراز طرح جامعی برای حفظ و نگهداری و احیای این اثر مهم تاریخی داشته باشد و این آخرین تذکر برای ساماندهی این آرامستان باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون طرح ساماندهی، حفظ و نگهداری این مجموعه مهم تاریخی استان به دلیل عدم هماهنگی، مشکلات و معضلات سرانجامی نداشته، تصریح کرد: دشمنان از حساسیت و ارزش تاریخی این موضوع سوءاستفاده کرده‌ و برای از بین بردن آن تلاش کردند.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی باید ارزش و هویت تاریخی و فرهنگی مهم این آرامستان را به مردم منتقل و تبیین کنند، عنوان کرد: باید اسناد مربوط به این اثر مهم تاریخی به صورت سینه به سینه در بین اقشار مختلف مردم و نسل‌های بعد بیان، حفظ و نگاه داشته شود.

وی با تأکید بر اینکه آرامستان دارالسلام تاریخ مدون استان فارس است، بیان کرد: باید حفظ و احیای این مجموعه ارزشمند به صورت جدی مورد توجه مسئولان مربوطه از جمله شهرداری شیراز باشد که امید است مسائل مالی و اعتباری مانعی برای انجام حرکت‌های بزرگ فرهنگی در این عرصه نباشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false