×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پرچم‌های انگلیس در سوگ پادشاه عربستان نیمه‌افراشته شد/ حامیان حقوق بشر انتقاد کردند

نمایندگان پارلمان و برخی چهره‌های سیاسی انگلیس از دولت این کشور برای نیمه افراشتن پرچم بریتانیا در مراکز اساسی این کشور در سوگ پادشاه سعودی، انتقاد کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به  نقل از  فارس، بعد از نیمه بر افراشتن پرچم بریتانیا در مراکز مهم دولتی در لندن، نمایندگان پارلمان و برخی مقامات سیاسی انگلیس با اشاره به سابقه نقض حقوق بشر در سعودی، ابراز کردند.

روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار این خبر نوشت، در سوگ درگذشت پادشاه عربستان، پرچم‌های بریتانیا در ساختمان‌های اصلی این کشور در «دانینگ استریت» مقر دولت انگلیس، خیابان «وایت هال» در وست مینیستر و کاخ باکینگهام متعلق به خانواده سلطنتی به حالت نیمه افراشته درآمدند.  

«روت داویدسون» رهبر محافظه کاران اسکاتلند این حرکت را موجی از عکس‌العمل‌های بی معنا خواند و «داگلاس کارسول» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان انگلیس نیمه افراشته کردن پرچم بریتانا در سوگ ملک عبدالله را حرکتی غیر اخلاقی و دور از شان عموم مردم انگلیس دانست.

عفو بین‌الملل در انگلیس نیز با اظهار مخالفت به این حرکت دولت انگلیس، اقدام دولت انگلیس را نشانه بی‌توجهی آن به نقض حقوق بشر در عربستان دانست.

در پاسخ به انواع انتقادها، مقامات دولت انگلیس اعلام کردند، نیمه برافراشتن پرچم بریتانیا بخشی از پروتکلی است که بعد از درخواست رسمی کاخ باکینگهام صورت گرفت.

این انتقادها در حالی مطرح شدند که پرنس چارلز و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در راه عربستان برای شرکت در مراسم ختم پادشاه متوفی سعودی هستند.

نخست وزیر انگلیس درباره مرگ عبدالله گفت وی از شنیدن این خبر عمیقا متاثر شده و در ادامه مدعی شد «عبدالله به دلیل خدمات چند ساله خود به پادشاهی سعودی و تعهدش به صلح برای افزایش درک متقابل میان مذاهب، همواره در یادها باقی خواهد ماند». «تونی بلر» نخست وزیر پیشین انگلیس نیز ملک عبدالله را متحدی با ثبات و استوار برای انگلیس نامید.  

ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان در سن ۹۰ سالگی بعد از مرگ دو ولیعهد خود ساعات اولیه جمعه صبح درگذشت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false