×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شرط عجیب آمریکا برای همکاری با روسیه علیه داعش

نماینده آمریکا در "ناتو"، همکاری اطلاعاتی این سازمان با روسیه در سوریه را مشروط به پشتیبانی نکردن مسکو از بشار اسد دانست.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از روسیه الیوم، "داگلاس لیوت" نمایده آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" گفت: اعضای ناتو و روسیه در شکست داعش منافع مشترکی دارند اما در زمینه حمایت از نظام بشار اسد، اینگونه نیست.

وی افزود: پرواضح است که نیروهای روسیه برای حمایت از اسد تلاش می کنند اما ناتو خواهان کنار رفتن اسد از قدرت است، بنابراین تا زمانی که این اختلاف هدف، وجود داشته باشد، افقی برای همکاری اطلاعاتی بین دو طرف وجود نخواهد داشت.

این نظامی آمریکایی با تاکید بر این که واشنگتن نمی خواهد رودر روی روسیه قرار بگیرد، از فراهم شدن زمینه تماس و رایزنی های نظامی و سیاسی با روسیه درباره سوریه ابراز خرسندی کرد.

موضع حمایتی آمریکا از داعش در برابر روسیه از سوی دیگر "ایگور کناشینکف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه گفت: خودداری واشنگتن از ارائه اطلاعات محرمانه درباره مواضع تروریست های داعش بیانگر آن است که آمریکا موضعی مغایر در خصوص گروه تروریستی داعش دارد.

وی افزود: کشورهای متحد روسیه که داعش را دشمن واقعی می دانند و معتقدند باید بدون هرگونه پیش شرطی از میان برداشته شود، با تمایل کامل اطلاعات لازم درباره مخفی گاه ها، انبارهای سلاح و اردوگاه های آموزشی تروریست ها را در اختیار مسکو قرار می دهند اما دیگران به نظر می رسد موضع متفاوتی در قبال داعش دارند و همواره برای خوداری از همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی بهانه تراشی می کنند.

"آناتولی آنتونف" معاون وزیر دفاع روسیه نیز روز گذشته خاطرنشان کرد که وزارت دفاع روسیه به شرکت کنندگان در ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به سرکردگی آمریکا پیشنهاد کرده است که اطلاعات خود را درباره مواضع داعش در سوریه در اختیار فرماندهی نظامی روسیه قرار دهند.

 
 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false