×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مردم درباره ترافیک تهران چه می‌گویند؟/افزایش بار ترافیکی با بازگشایی مراکز آموزشی

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: صدای بی امان بوق و فریاد رانندگان با جملاتی آقا برو، چرا نمی ری، برو دیگه این روزها در معابر تهران به کرار شنیده می شود و بسیاری از شهروندان در گره سنگین ترافیک گرفتار هستند، اوج این گره کور ترافیکی در ساعات اولیه صبح و میانی و پایانی عصرگاهی در معابر پرتردد بیشتر به چشم می آید که اوج این ترافیک در مسیرهای بزرگراهی و همچنین مناطق مرکزی پایتخت است.

حدود ساعت ۱۹ در مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر (عج) نرسیده به چهارراه پارک وی خودروها در گره ترافیکی گرفتارند و مدام با بوق زدن از خودرو جلویی می خواهند که به حرکت ادامه دهد، در این میان حضور عوامل پلیس راهور برای روان سازی گره ترافیکی خیلی به چشم نمی آید و مردم خودشان در حال مدیریت گره ترافیکی هستند.

یکی از این شهروندان به خبرنگار ایرنا می گوید: من حدود ساعت ۴:۳۰ از حوالی میدان ولیعصر (عج) به سمت چهارراه پارک وی حرکت کردم و این مسیر حدود ۲۰ دقیقه ای را بیش از یک ساعت و نیم در ترافیک بودم، در این میان حضور عوامل پلیس راهور در این مسیر بسیار کم بود و حتی در بخشی از مسیر مردم خودشان در حال باز کردن مسیر هستند.

وی افزود: به نظر می رسد حجم زیاد ترافیک موجب شده که کاری از دست عوامل پلیس بر نیاید به همین منظور مثل گذشته چندان تلاشی برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان نیستند.

یکی دیگر از شهروندان نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا می گوید: وقتی از میدان آزادی تا میدان فردوسی در گره ترافیکی گرفتار می شوی متوجه می شوی که نقش پلیس چقدر است.

وی افزود: در این مسیر نسبتا طولانی و پرترافیک در سال های گذشته حضور نیروها قابل چشمگیر است اما در ساعات اوج ترافیکی که از ساعت چهار تا ۹ شب است حضور عوامل پلیس بسیار کم است و اگر هم حضور دارند تلاشی برای باز کردن ترافیک انجام نمی دهند و بیشتر نظاره گر ترافیک هستند.

این شهروند تهرانی ادامه می دهد: در زمان بارندگی این ترافیک به اوج خود می رسد و در این شرایط پلیس با حضور اندک موجب می شود مدیریت معابر شهر دچار مشکل شود.

 

وضعیت ترافیک پایتخت در بدترین شرایط است

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ترافیک سنگین این روزهای پایتخت، گفت: در رده بندی ترافیکی شرایط تهران در بدترین حالت ترافیکی است.

سردار محمد حسین حمیدی افزود: این ترافیک سنگین در شرایط عادی است و اگر برف و باران ببارد وضعیت ترافیک پایتخت بحرانی می شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۴۰ هزار نیرو در بخش های مختلف پلیس راهور در پایتخت مشغول به خدمت هستند، گفت: روزانه بالغ بر ۲ هزار تصادف در تهران داریم و تعدادی نیز خرابی خودرو در مسیرها داریم که این میزان تصادف در شرایط عادی رقم می خورد و در زمان بارندگی این میزان افزایشی خواهد بود.

سردار حمیدی با بیان اینکه روزانه ۲۰ میلیون سفر در پایتخت انجام می شود، افزود: تهران با جمعیت ۱۳ میلیون ثابت و شناور نیاز به همکاری و همدلی تمامی دستگاه های وابسته از جمله شهرداری است که با اقدامات لازم فصل زمستان را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

کمبود ماموران پلیس راهور در پایتخت وجود دارد

وی همچنین در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: تعداد معابر کلانشهر تهران قابل مقایسه با تعداد ماموران پلیس نیست و با وجود کمبود نیرو، ماموریت ها با بالاترین کیفیت انجام می شود.

سردار حمیدی در پاسخ به این سئوال که برخی شهروندان معتقدند حضور ماموران پلیس راهور در معابر پرترافیک خیلی کم رنگ است، اظهار داشت: به هرحال وسعت ماموریت های عوامل پلیس راهور در کلانشهر تهران بسیار زیاد است و با توجه به این حجم باید تعداد ماموران را چندین برابر افزایش داد.

وی تاکید کرد: با توجه به داشته ها، از میزان ماموریت های عوامل پلیس راهور رضایت دارم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در ۲ سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل و مراکز آموزشگاه های پایتخت تعطیل شد، افزود: تعطیلی مراکز آموزشی بار ترافیکی را بشدت کاهش داد و در زمان اوج ویروس کرونا این میزان حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشت اما با گشایش دوباره مراکز آموزشگاهی و فعالیت عادی آنها، شاهد ترافیک سنگین صبحگاهی و عصرگاهی در پایتخت هستیم.

 

افزایش بار ترافیکی با بازگشایی مراکز آموزشی

سردار حمیدی با بیان اینکه ترافیک سنگین ربطی به حضور و یا عدم حضور عوامل پلیس راهور ندارد، افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد میزان ترافیک را در پایتخت افزایش داد و در وضعیت عادی شاهد حجم بالای تردد کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان هستیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: با اینکه بهترین روش برای کاهش ترافیک، استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو است اما ناوگان مترو نیز توان پاسخگویی به این حجم از مسافران را ندارد و برخی شهروندان ترجیح می دهند با وسایل شخصی به محل کار و تحصیل بروند.

وی با بیان اینکه در نشست های شورای حمل و نقل ترافیک استان تهران بر توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران تاکید شده است، افزود: شهرداری تهران در این زمینه مشغول فعالیت است اما این اقدام نیاز به زمان دارد و در شرایط فعلی ناچار هستیم با روش های دیگر به نوعی ترافیک را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این شرایط شهروندان باید به نوعی در رفت و آمد به محل کار و تحصیل مدیریت داشته باشند و تا جایی که ممکن است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا کمتر در گره این ایام ترافیک پایتخت گرفتار شوند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false