توپچی های قلمدار | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توپچی های قلمدار

در تهران ابتدا شب‌های رمضان بهانه‌ی حضور پیشکسوتان جامعه‌ی فوتبال شد و باعث گردید تا تماشاگران زیادی به‌خصوص با حضور قدمای پرسپولیس و استقلال را به سالن‌ها بکشاند. سپس جامی به نام شادروان «یونس شکوری» موجب رویاروی و تجدید خاطرات فوتبالیست‌های مطرح تیم‌های پایتخت شد. اما رفته‌رفته ضلع جدیدی به جمع فوتبالیست‌های پیشکسوت اضافه گردید و هنرمندان علاقه‌مند به فوتبال هم برای خود تیمی تشکیل دادند و تا آنجا پیش رفتند که حتی رقابت‌های بین‌المللی برگزار کردند!
اما این پایان کار نبود و علاوه بر کارمندان ادارات که هوس برگزاری تورنمنت‌هایی بین خود به سرشان زده به‌یک‌باره با فزونی رسانه‌های دیداری و شنیداری و نوشتاری، سروکله‌ی تیم‌های مختلف رسانه‌ای هم پیدا شد.
اما در بوشهر خودمان اولین مسابقه‌ی پیشکسوتان را دو تیم محبوب شاهین و ایران جوان که در هم ادغام‌شده بودند در زیر نور پروژکتورهای ورزشگاه پیر بوشهر که در آن زمان به نام استادیوم «تختی» تغییر پیداکرده بود و بعد نام شهید «بهشتی» را به خود گرفت در یک بازی نمادین برابر تیم پیشکسوتان خوزستان قرار گرفتند که به نتیجه دوبه‌دو انجامید.
سپس بعد از قریب به دو دهه فترت دوباره شاهد تشکیل رسمی تیم پیشکسوتان فوتبال بوشهر بودیم که حتی به‌طور رسمی به مقابله با تیم‌هایی همچون پیشکسوتان کرمان، فارس، لرستان و … رفتند.
در همین ایام تیم فوتبال صداوسیمای بوشهر به‌طور مرتب در مسابقات درون‌سازمانی خود که با حضور مراکز مختلف به شکل سالانه برگزار می‌شد، می‌رفت و البته مرتباً عناوین برتر به خود اختصاص می‌داد و جز مربع اصلی قدرت‌های فوتبالی این سازمان بود. تیمی که ستاره‌ی آن علیرضا ملقب به علیشاه طارمی پدر مهدی طارمی ملی‌پوش مطرح این روزهای کشور بود و در کنار افرادی مثل شاهین بهرام نژاد بر بام این سازمان آقایی می‌کرد.
به‌ موازات تشکیل تیم رسانه ورزش به مدیریت عادل فردوسی پور در تهران در بوشهر هم حسن غریبی دبیر صفحه ورزشی نصیر بوشهر مشابه همین تیم را در بوشهر تشکیل داد.
تیم‌های رسانه ورزش کم کم در بعضی از استان‌های دیگر هم ‌شکل گرفت که بیشتر مسابقاتی نمادین و غالباً در پی حمایت‌های مردمی از زلزله‌زدگان، سیل‌زدگان، کودکان کار، بیماران خاص و… باهم برگزار می‌کردند که البته تشکیل تیم ستارگان جام جهانی ۹۸ هم گرمابخش این مسابقات می‌شد.
ولی اکنون و به‌ تازگی تیمی دیگر با نام «قلمداران جنوب» خبر از تأسیس و ظهور خود داده است. تیمی با مدیریت «مسعود عرب زاده» نویسنده و روزنامه‌نگار بوشهری که سکان هدایت خود را به یک ورزشی نویس و عکاس ورزشی جراید بوشهر به نام «نعمت‌الله امین نژاد» داده است. تیمی نوپا که گویا در پی تشکیل دو تیم آماتوری باهدف ایجاد فضای سلامت و نشاط برای پا به سن گذشتگان این حرفه و تیمی نسبتاً حرفه ایی برای حضور در مسابقات است. آن‌طور که نعمت‌الله امین نژاد می‌گوید در روزهای آغازین تشکیل تیم به مصاف تیم با سابقه رسانه ورزش بوشهر هم رفته و علیرغم گرفتن یار کمکی فقط با اختلاف یک گل به این تیم باخته و اعتقاد دارد که با اضافه شدن چند بازیکن دیگر به تیم، می‌تواند تیمی رو پا را راهی میادین کند. تمرینات این تیم دوشنبه‌ شب‌ها در مجتمع آزادگان در حوالی میدان المپیک برگزار می‌شود که مسلماً یک جلسه تمرین کم است. ولی افزایش کرایه ساعتی زمین چمن در حال حاضر دغدغه اصلی آن‌هاست. آن شب شاهد حضور بانشاط بیش از بیست بازیکن در این زمین چمن بودم.‌
تمرین جالب که نعمت‌الله امین نژاد ابتدا گویی در جلد «کی روش» رفته بود و با جدیت با مو سپیدان برخورد و به آن‌ها آموزش می‌داد! سپس در قالب سه تیم به رقابت پرداختند. دو تیم بازی کرده و تیم بازنده خارج‌شده و تیم سوم جانشین آن می‌گردید. در این تیم از «محسن عمادی» مجری معروف صداوسیمای مرکز بوشهر گرفته تا افرادی که فوق‌لیسانس هنر « انیمیشن »، باستان‌شناس، شاعر و متولی امامزاده عبدالمهیمن …هم حضور داشتند! البته آنان نه جادوگر که به شکل رسمی یک شعبده‌باز هم داشتند که قول داد در بازی بعدی توپ را غیب کند!
بازی بسیاری از آنان ازجمله صابر گرد، اصغر زارعی و همان خادم امامزاده عبدالمهیمن ، سیدابراهیم مهیمنی که دروازه بان بود تا مجید دریایی ، دکتر اسماعیل کاظمی ، اسماعیل صفری جهاندیده، فرشاد گهتویی ، مسعود لطفی، حسین رستاخیز، حامد مرادی، سید عبدالله موسوی،امرالله باقر زاده، دکتر حمید زارعی، محمد صالح منصوری، محمد غریبی و احمد کاظمی چشم‌نواز نشان می‌داد .داوری

بازی هم خود امین نژاد که سرمربی تیم هم هست به عهده داشت و البته سیستم
V.A.R
هم داشت ! به این صورت که اگر هند یا خطایی صورت می‌گرفت از بازیکن مربوطه سؤال می‌کرد که مثلاً توپ به دستت خورد یا نه ؟!
راستی در کنار این بزرگسالان چند کودک خردسال هم ورجه و ورجه می‌کردند که حرکات یکی از آنان «آرین » که فرزند آقای زارعی بود ،حسابی چشمانم را گرفت و احساس کردم اگر به‌طور اصولی آموزش ببیند در آینده ستاره‌ای خواهد شد.

حسین شاکر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false