×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
استاندار بوشهر: ظرفیت تولید میگوی پرورشی ‌به ۱۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد‌

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای اشتغال استان بوشهر بر فراهم شدن تسهیل در امر سرمایه‌گذاری تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر پرورش آبزیان است که در این راستا فرصت‌های مهمی در عرصه پرورش ماهی و میگو فراهم شده است.

وی تولید میگو پرورشی در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تولید میگو تاکنون در استان بوشهر به ۳۸ هزار تن رسیده و این درحالی است که هنوز محصول میگو ۳۰۰ استخر پرورشی دیگر برداشت نشده است.

استاندار بوشهر بر توجه به فناوری نوین در پرورش میگو تأکید کرد و افزود: با استفاده از روش‌های نوین و پیشرفته تولید میگو در هر هکتار نسبت به روش سنتی افزایش چند برابری دارد.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه اراضی پرورشی در شهرک شیلات رود شور گناوه خاطر نشان کرد: ظرفیت مهمی در منطقه رود شور برای توسعه پرورش میگو به روش نوین و متراکم فراهم است که با توسعه زیرساخت‌های شهرک رود شور ظرفیت تولید میگو افزایش می‌یابد.

وی افزایش تولید میگو پرورشی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تولید میگو پرورشی با استفاده از روش‌های پیشرفته به ۱۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه امسال شش هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان به پرورش میگو اختصاص یافت خاطر نشان کرد: در عرصه توسعه طرح‌های آبزیپروری، ۲ هزار هکتار به اراضی پرورش میگو استان بوشهر افزوده شده است.

محمدی‌زاده استان بوشهر را قطب تولید میگو پرورشی در کشور دانست و تصریح کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی در عرصه آبزیپروری یکی از اولویت‌های استان است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false