×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۲۰۰ رشته مهارت‌آموزی در استان بوشهر تدوین و اجرایی شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: عبدالمجید دراهکی در نشست بررسی طرح‌های مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی با بیان اینکه مهارت‌آموزی پیش نیاز اشتغال مولد است اظهار داشت: وابستگی چرخ تولید هر جامعه متکی به دست‌های توانمند و ماهر نیروی کار جامعه است و باید برای کمک به تولید و اقتصاد ملی به مهارت‌آموزی این قشر بیش از پیش توجه کرد.

وی موفقیت در طرح مهارت‌آموزی را برابر با تضمین اشتغال در آن رشته دانست و با اشاره به رفع مشکل بیکاری در استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر دوره‌های مهارتی در حرفه‌های جوشکاری، لوله کشی صنعتی، ابزار دقیق و برق صنعتی در شش مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان با تضمین اشتغال جوانان با همکاری صنعت نفت و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

دراهکی با بیان اینکه دارندگان مهارت به صنایع و شرکت‌ها برای اشتغال معرفی می‌شوند خاطر نشان کرد: شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دشتستان، دشتی، دیر و کنگان به عنوان مراکز معین این آموزش‌ها در سطح استان انتخاب شده و علاقه‌مندان به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند به مراکز فنی و حرفه‌ای در این شهرستان ها مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه توسعه حرفه‌آموزی و راه‌اندازی کسب و کار در استان به‌منظور ایجاد اشتغال ، نیازمند کارهای جهادی، فراگیر و مستمر است افزود: بدون مهارت‌آموزی و دسترسی به فنآوری روز امکان اشتغال مولد برای متقاضیان و کارگران وجود ندارد ، بنابر این جامعه هدف تعاون، کار و رفاه باید به سمت فراگیری مهارت‌ها سوق داده شوند.

وی با اشاره به تدوین بیش از ۲۰۰ رشته مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت‌های صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری در استان گفت: جوانانی که مهارت‌آموزی می‌شوند، اشتغال آنان تضمین است.

مهارت امنیت شغلی کارگران را تضمین می‌کند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز با بیان اینکه مهارت‌آموزی و حرفه‌ای بودن سهم به‌سزایی در بهره‌وری ‌دستگاه‌های تولیدی دارد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر برای مهارت‌آموزان ایجاد می‌شود.

مصدق کشاورزی با بیان اینکه مهارت‌آموزی از اولویت‌های وزارت کار است اظهار داشت: این اداره کل در راستای سیاست‌های حمایتی از کارجویان، تضمین شغل در مقابل مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای می‌دهد.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی نقش مهمی در حل مشکلات اشتغال جوانان دارد اضافه کرد: باید فرهنگ استفاده از نیروهای ماهر، متخصص و دارای مهارت را در شرکت‌ها و صنایع مستقر در استان بوشهر تقویت شود ضمن اینکه کارجویان هم باید به حرفه مهارتی و مهارت‌آموزی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کشاورزی با بیان اینکه فرهنگ کار، مهارت‌آموزی و آموزش کاربردی باید از مدارس و بنیان خانواده‌ها آغاز شود خاطر نشان کرد آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به عنوان نیاز امروز و ضرورت فردا جامعه، لازمه اشتغال و کارآفرینی است و این مهم در ردیف اولویت‌های برنامه‌ای دولت مردمی قرار گرفته است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false