حوضه آبخیز به مساحت ۲.۵ میلیون هکتار در استان بوشهر شناسایی شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حوضه آبخیز به مساحت ۲.۵ میلیون هکتار در استان بوشهر شناسایی شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم : عبدالحسین گرشاسبی، اجرا طرح‌های جنگل‌کاری را یکی از اولویت‌های مهم طرح‌ها دانست و اظهار داشت: اجرا یک‌هزار و ۱۰۰ طرح جنگل‌کاری بر اساس تفاهم‌نامه با منطقه ویژه پارس جنوبی پس از مدت شش سال مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از اراضی واگذاری شده به معادن باید به فضای سبز اختصاص یابد خاطر نشان کرد: اکنون معادن به‌عنوان عامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی به شمار می‌روند و بعد از صدور پروانه بهره‌برداری نظارت لازم و کافی بر معادن وجود ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر مساحت جنگل‌های حرا استان را ۶۶۰ هکتار دانست و خاطر نشان کرد: امسال ۲۳۰ هزار نهال حرا در سطح بیش از ۲۰۰ هکتار از عرصه های ساحلی استان کاشته می‌شوند.

گرشاسبی از تشکیل کارگروه مدیریت جامع آبخیزداری با رویکرد جهادی در این استان خبر داد و بیان کرد تدوین و تصویب برنامه‌ها و پروژه‌های راهبردی از جمله اهداف تشکیل کارگروه مدیریت جامع آبخیز در استان است.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری گفت: بر اساس مطالعات تفصیلی انجام گرفته، ظرفیت اجرایی شدن پروژه‌های مختلف آبخیزداری با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال در استان بوشهر وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به حوضه‌های آبخیزداری پرداخت و خاطر نشان کرد: اکنون ۲۷۶ حوضه آبخیز به مساحت ۲٫۵ میلیون هکتار در استان بوشهر شناسایی شده که ۲۲ درصد از این مساحت مربوط به بخش‌های مرزی و ساحلی همجوار با استان‌های همسایه و ۷۸ درصد نیز در حوزه داخلی است.

گرشاسبی با بیان اینکه ۱۲۷ حوضه به مساحت یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار دارای مطالعات تفصیلی اجرایی است تصریح کرد: با اجرا سازه‌های آبخیز در استان امکان ذخیره یک‌میلیارد و ۲۷۵ میلیون مترمکعب رواناب در پشت سدهای استان به وجود می‌آید.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false