بازتاب هفتمین گفت وگوی زنده تلویزیونی آیت الله رئیسی با مردم در رسانه‌های عربی زبان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بازتاب هفتمین گفت وگوی زنده تلویزیونی آیت الله رئیسی با مردم در رسانه‌های عربی زبان

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: شبکه المیادین لبنان این جمله رییس جمهوری ایران که « علت بالا بردن تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی، رساندن پیام مظلومیت ملت ایران و قدرت آن به جهان بود.» را برجسته کرد.

این شبکه خبری به نقل از رییس جمهوری افزود: بالابردن تصویر حاج قاسم همچنین برای این بود که نشان داده شود که ایران به چه میزان برای مجازات عاملان جنایت شهادت ایشان جدی است.

المیادین گزارش داد: رییسی در باره تظاهرات اخیر در ایران نیز گفت که باید با جدیت با عاملان و مسببان اغتشاش و تخریب مقابله کرد، این خواسته مردم است، چرا که دشمنان اتحاد و انسجام ملی ایران را هدف قرار داده‌اند و نباید اجازه بدهیم که خدشه‌ای در این اتحاد ایجاد شود.

المیادین به نقل از رییس جمهوری ایران و وفات مهسا امینی نیز افزود: به خانواده وی زنگ زدم و با آنها همدردی کردم و تاکید کردم که خبر فوت دختر ایشان یک مساله محوری برای همه است.

رییسی تصریح کرد: به خانواده امینی گفته‌ام، موضوع را برای شناسایی مقصران این مساله پیگیری می کنم و منتظر خبر قطعی از پزشک قانونی می‌مانیم.

المیادین گزارش داد: رییس جمهوری ایران در بخش دیگری از اظهاراتش به سازمان همکاری‌های شانگهای، به روابط کشورش و چین پرداخت و گفت که هر دو کشور به دنبال توسعه و گسترش مبادلات تجاری هستند.

به گزارش این شبکه خبری، رییسی درباره روابط ایران و روسیه نیز گفت: از زمان سفرم به مسکو، مبادلات تجاری با روسیه ۸۰ درصد رشد داشته است.

الجزیره
تارنمای شبکه تلویزیونی “الجزیره” قطر نیز سخنان رییس جمهوری ایران در مورد وفات امینی را مورد توجه قرار داد و به نقل از رییسی گزارش داد: وفات مهسا ما را اندوهگین کرد و به پیگیری موضوع وی ادامه می‌دهم.

وی افزود: قوه قضائیه باید نظر نهایی را بدهد و ما منتظر آن هستیم.

الجزیره در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: رییس جمهوری ایران گفت که باید میان اعتراض و اغتشاش تمایز قائل شد و زندگی مردم و اموال آنان خط قرمز است و هرگز اجازه تعرض به آن را نخواهیم داد.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه
خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد: رییس جمهوری ایران درباره وفات مهسا امینی گفت که دستگاه قضایی باید نظر نهایی را بدهد و ما منتظر آن هستیم.

براساس گزارش بخش عربی این رسانه روسی، رییس جمهوری ایران اعلام کرد به محض اینکه فوت مهسا را به من اطلاع دادند، فورا از مسوولان دولت خواستم که موضوع را پیگیری کنند.

وی گفت: به خانواده امینی تماس گرفتم و به انها اطمینان دادم که اگر قصوری صورت گرفته باشد، مطمئنا آن را پیگیری خواهم کرد.

اسپوتنیک نوشت: رییس جمهوری ایران گفت که در چند روز آینده پزشکی قانونی نظر نهایی‌اش درخصوص وفات مهسا را اعلام خواهد کرد.
شبکه روسیا الیوم روسیه
شبکه روسیا الیوم روسیه در گزارشی به بازتاب سخنرانی مردمی رییس جمهوری ایران پرداخت و موضوع همکاری بیشتر تهران و مسکو را مورد توجه قرار داد و نوشت: رییسی اعلام کرد که همکاری کشورش با روسیه در زمینه های مختلفی چون راه، نفت و حوزه تجاری و اقتصادی ادامه می یابد.

رییسی اعلام کرد که عضویت ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای مهم است و تهران تلاش می‌کند و به دنبال ارتباط با زیرساخت‌های اعضای این سازمان است.

رییس جمهوری ایران گفت: در دیدارم با رئیس جمهوری چین، تصمیم و اراده دو کشور برای اجرای برنامه ۲۵ ساله بین دو کشور و مشارکت چینی‌ها در پروژه های کلان ایران مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: با هند توسعه بندر چابهار و حمایت از حمل و نقل تجاری را ادامه دادیم.

شبکه روسیا الیوم روسیه نوشت: رییسی گفت که روابط ایران با کشورهای آسیای مرکزی گسترده شده و میزان آن در سال گذشته افزایش یافته است.
سومریه نیوز عراق
این شبکه خبری در تارنمای اینترنتی خود با تیتر ” واکنش رییسی به اعتراضات در ایران” به بازتاب سخنان رییس جمهوری پرداخت و نوشت: رئیسی تاکید کرد که مقامات ایران باید موضوع مهسا را دنبال کنند و وی وعده شفافیت و عدالت در این پرونده را داد.

براساس گزارش این شبکه، رییسی گفت: به محض اطلاع از موضوع مهسا، زمانی که سمرقند بودم دستور دادم که این پرونده باید با حساسیت دنبال شود.

رئیس جمهوری ایران گفت که وفات این دختر جوان موجب تاسف برای همه است و به خانواده وی وعده داد که پرونده ان را پیگیری می‌کند.

این رسانه به نقل از رییس جمهوری نوشت: خواسته‌هایی نسبت به روش اجرای قانون (قانون حجاب) مطرح شده است، باید اجازه داد که نظرات و دیدگاه‌ها مختلف مطرح شود.

این رسانه مدعی شد: رییسی گفت که شیوه اجرای قانون حجاب سالهاست اجرا می‌شود و قابل بازنگری است.

رییس جمهوری کشورمان چهارشنبه شب در هفتمین گفت وگوی زنده خود، با مردم ایران سخن گفت.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false