×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
راه‌اندازی ۲۵۰۰ سامانه تولید انرژی برق خورشیدی در استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز به نقل تسنیم: علی باستین با اشاره به توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار از طریق راه‌اندازی انرژی برق خورشیدی خانگی اظهار داشت: اولویت مشارکت در اجرا طرح نیروگاه‌های برق خورشیدی خانگی خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است.

وی نیروگاه‌های برق خورشیدی منازل، فرصتی برای درآمدزایی خانواده‌ها‌ی کم‌بضاعت دانست و بیان کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ سامانه انرژی برق خورشیدی خانگی ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر همکاری دستگاه‌ها و نهادهایی همچون بنیاد برکت، علوی، بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌ها با سازمان ساتبا را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: افزایش سهمیه نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی خانگی از ۲ هزار و ۵۰۰ نیروگاه کوچک خانگی مورد توجه ویژه قرار دارد که همکاری نهادهای یاد شده در این حوزه مورد توجه قرار دارد و با نرخ حمایتی تولید برق از نیروگاه‌ها را خرید تضمینی کنند.

باستین از راه‌اندازی سامانه تولید برق خورشیدی خانگی در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی در زمینه ظرفیت‌های بالای ۵ مگاوات برق در استان بوشهر شناسایی، ساختگا و زمین نصب آنها تثبیت و تعیین شده است.

وی افزایش مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در عرصه تولید برق خورشیدی خانگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری در امر نصب نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق خانگی به ویژه در استان‌های جنوبی از جمله بوشهر یک ضرورت است تا سرمایه‌گذاری با استقبال بیشتری مواجه شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه برق انرژی خورشیدی از تولیدکنندگان به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود گفت: برای تسریع در ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران، لازم اختیارات انعقاد قرارداد در انتخاب سرمایه‌گذار و صدور مجوز راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی به استان بوشهر واگذار شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false