×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
روسیه شاهد رشد ۳۸ درصدی درآمد صادرات انرژی خواهد بود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس یک سند وزارت اقتصاد روسیه که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده است، جهش درآمدها در صورت تحقق به تقویت اقتصاد روسیه در مواجهه با امواج تحریم‌های غرب کمک می‌کند.

براساس این گزارش، در زمانی که اقتصاد روسیه دچار رکود شده است و تورم استانداردهای زندگی را کاهش می دهد، پول نقد حاصل از درآمد صادرات انرژی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تامین هزینه های نظامی یا افزایش دستمزدها و حقوق بازنشستگی کمک می کند.

طبق سند وزارت اقتصاد، درآمد صادرات انرژی روسیه در سال آینده به ۲۵۵.۸ میلیارد دلار خواهد رسید که همچنان بالاتر از رقم ۲۴۴.۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ است.

روسیه پس از محدودیت‌های مرتبط با تحریم‌ها و همزمان با افزایش خرید مشتریان آسیایی، شروع به افزایش تدریجی تولید نفت خود کرده است که همین امر باعث شد تا مسکو پیش‌بینی‌های خود را برای تولید و صادرات تا پایان سال ۲۰۲۵ افزایش دهد.

در ۲۴ فوریه (۵ اسفند گذشته)، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از آنها در برابر تشدید حملات نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

در پاسخ به عملیات نظامی روسیه، آمریکا و متحدانش تحریم‌های همه جانبه ای را علیه روسیه وضع کردند و تسلیحات تهاجمی و دفاعی به ارزش چندین میلیارد دلار در اختیار اوکراین قرار دادند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false