رهاورد دولت سیزدهم برای حوزه سلامت افتتاح یک هزار و ۱۰۷ پروژه است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رهاورد دولت سیزدهم برای حوزه سلامت افتتاح یک هزار و ۱۰۷ پروژه است

به گزارش چغادک نیوز به نقل ازایرنا ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز پنجشنبه به نقل از دکتر بهروز رحیمی در حاشیه سفر یک روزه خود به استان بوشهر در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال نیز یک هزار و ۹۴۲ پروژه دیگر که بیشتر آنها در حوزه بهداشت است مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر برنامه‌ریزی برای اتمام ۲ هزار پروژه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است.

رحیمی با اشاره به اینکه همه پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بهداشت در اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارند اظهار کرد:  در همین ارتباط نزدیک به ۶۰ پروژه نیمه‌کاره بهداشتی در استان بوشهر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: در حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز فضای آموزشی دانشگاه توسعه‌ می‌ یابد.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام تلاش و برنامه‌ریزی ما بر این است که کلینیک‌های تخصصی با پیشرفت فیزیکی بالا مانند کلینیک تخصصی برازجان به بهره برداری برسد.

رحیمی بابیان اینکه در حوزه سلامت باید برای ارتقای شاخص‌های سلامت تلاش بیشتری صورت بگیرد ادامه داد: بهسازی و بازسازی بخش‌های درمانی در بیمارستان‌ها و به روز رسانی تجهیزات حوزه سلامت در استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص پرداخت مطالبات کارکنان حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر افزود: امید می رود با سیاستی که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و وزارت بهداشت در پیش گرفته‌اند مطالبات کارکنان پرداخت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: نگاه دولت و مجلس این است که حوزه سلامت با تمامی مشکلات حال بهتری داشته باشد.

رحیمی ادامه داد: ساختار نیروی انسانی در برخی حوزه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر نیاز به ترمیم دارد که مصوب شد در آزمون استخدامی پیش رو با در اختیار گذاشتن مجوزهایی به دانشگاه بتوانیم به ‌سرعت برخی کمبودهای نیروی انسانی را جبران کنیم.

وی با اشاره به تیم جوان مدیریتی حوزه سلامت استان بوشهر با هم‌افزایی به دنبال حل مسائل و مشکلات این حوزه هستند تاکید کرد: برای رفع مشکلات حوزه سلامت باید نگاه به درون سیستم باشد.

رحیمی تصریح کرد: در زمان کرونا مدافعان سلامت استان بوشهر شهدایی برای دفاع از جان مردم تقدیم کرده‌اند که باید قدردان این عزیزان با ایجاد شرایط کاری بهتر باشیم.

توزیع نیروی انسانی در وزارت بهداشت با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار است

مدیرکل منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت:  در خصوص توزیع نیروی انسانی نگاه ویژه‌ای به مناطق مرزی و کم برخوردار است برهمین اساس توزیع نیروی انسانی در این وزارتخانه با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار است.

دکتر سیف اله مرادی اظهار کرد: منابع انسانی باارزش‌ترین سرمایه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.

وی اظهار کرد: هدف از سفر به مناطق محروم استان بوشهر، انجام بررسی‌های لازم برای تخصیص مجوز به‌کارگیری نیرو در این مناطق بوده است.

مرادی اضافه کرد: گستردگی وزارت بهداشت باعث شده است که برخی مناطق ازنظر تراکم نیرو در شرایط مطلوب و در مناطق دیگر نیازمند نیرو باشند که تلاش می‌شود با اولویت مناطق محروم، این موضوع اصلاح شود.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی در مجموعه‌های مختلف بهداشت و درمان وجود دارد و باید به سمتی حرکت کرد که با جذب نیروی کارآمد و متخصص این کمبودها در کشور برطرف و خللی در سلامتی مردم ایجاد نشود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false