استان بوشهر یک میلیون تن از کود شیمیایی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
استان بوشهر یک میلیون تن از کود شیمیایی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند

به گزارش چغادک نیوز به نقل خسرو عمرانی گفت : استان بوشهر یکی از مبادی اصلی تامین کود اوره است و مسئولیت تامین بیش از ۵۰ درصد از این نوع کود مورد نیاز کشور را بر عهده دارد که در این ارتباط ۳۳۶ هزار و ۸۴۱ تن در چهار ماه نخست امسال تامین شده است.

وی اظهارداشت: همچنین براساس برنامه ریزی انجام شده سهمیه کود کشاورزی این استان در سال جاری ۴۶ هزار تن تعیین شده که از طریق ۳۸ کارگزاری توزیع می‌شود.

عمرانی ادامه داد: تاکنون از این میزان سهمیه کود براساس سطح کشت ۱۵ درصد معادل چهار هزار و ۳۷۶ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان این استان توزیع شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی سال زراعی استان بوشهر از مهرماه تعیین و شروع کشت بیشتر از شهریور ماه آغاز می‌شود انتظار می‌رود کود بیشتری از ماه آینده در بین کشاورزان توزیع شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این استان در راستای اجرای دقیق دستورالعمل‌ها، توصیه هایی در باره نگهداری و فروش نهاده های کشاورزی، ثبت دقیق مشخصات بهره برداران به هنگام دریافت کودهای یارانه ای در سیستم هوشمند و نظارت برقیمت فروش کودهای یارانه ای در همه کارگزاری ها انجام داده اند.

عمرانی گفت: کشاورزان برای تامین کود مورد نیاز خود به مراکز جهاد کشاورزی محل اقامت مراجعه و نسبت به ثبت حواله الکترونیکی اطلاعات خود اقدام کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false