پاکسازی آلودگی نفتی در سواحل کنگان نیازمند همکاری همگانی است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پاکسازی آلودگی نفتی در سواحل کنگان نیازمند همکاری همگانی است

به گزارش چغادک نیوز به نقل ازتسنیم ، محمد شکیبی نسب صبح امروز در بررسی وضعیت آلودگی نفتی در ساحل کنگان با اشاره به پایش تصویر هوایی در بررسی محدوده آلوده در  سواحل این شهرستان اظهار داشت: در این راستا تیم مقابله با آلودگی به  سواحل کنگان اعزام شد و در بررسی اولیه منشاء این آلودگی انتقال نفت خام از کشتی به کشتی ارزیابی شده است.

وی با اشاره به انتشار گلوله‌های نفتی همانند قیر در طول ده‌ها کیلومتر ساحل کنگان خاطر نشان کرد: منشاء این آلودگی به احتمال زیاد چاه‌های نفت فروزان در خلیج‌فارس است که برای اطمینان بیشتر همچنان بررسی‌ها ادامه دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همکاری مردم ساحل‌نشین بندر کنگان در پاکسازی آلودگی نفتی در ساحل را یک ضرورت دانست و بیان کرد: با توجه به وسعت آلودگی ساحل کنگان برای پاکسازی نیاز به مشارکت مردمی، همگانی، سایر دستگاه‌ها و صنایع است.

شکیبی نسب بی توجهی به آلودگی ساحل کنگان را سبب صدمات به محیط زیست دانست و اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی ایران در سنوات اخیر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات، امکانات و شناور برای پاکسازی سواحل خریداری کرده است تا محیط زیست کمتر دچار آسیب شود.

وی باتأکید بر ضرورت احساس مسئولیت تمام دستگاه‌های متولی برای مقابله با آلودگی دریایی ادامه داد: در حوزه محیط زیست دریایی باید همکاری گروهی و گسترده در راستای حفظ محیط زیست دریایی افزایش یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه تیم پاکسازی این اداره کل توجه ویژه‌ای به  جلوگیری از آلودگی، پاکسازی و حفاظت دریایی و سواحل دارد تصریح کرد: امکانات و تجهیزات پاکسازی و مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزایش یافته و در این راستا در طول سال تمرین‌های مختلف تخصصی برای مقابله با آلودگی خلیج‌فارس در محدوده استان بوشهر انجام می‌شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false