جزئیات دیدار نمایندگان با رئیسی؛ افزایش حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود/ درخواست تأمین اعتبار برای جبران خسارات سیل | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جزئیات دیدار نمایندگان با رئیسی؛ افزایش حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود/ درخواست تأمین اعتبار برای جبران خسارات سیل

به گزارش چغادک‌ نیوز به نقل ازتسنیم ، آیت الله ابراهیم «رئیسی»رئیس جمهور روز گذشته با مجمع نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان ، هرمزگان و یزد با دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار مجامع نمایندگان استان‌های مذکور دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره مسائل مختلف استان‌های خود و همچنین موضوعات مربوط به مسائل ملی را مطرح کردند.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر  در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان که در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان برگزار شد،  خواستار توجه جدی دولت به مسائل و مشکلات عدیده استان کرمان در بخش‌های مختلف شد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن تأکید بر این مطلب که استان کرمان و شهرستان‌های سیرجان و بردسیر بیش از دو دهه است که دست‌به‌گریبان بحث خشکسالی هستند گفت: در ابتدای سال جاری مشکل سرمازدگی، کشاورزان، باغداران و پسته‌کاران این استان را به روز سیاه نشاند و در چند روز گذشته نیز سیل ویرانگر بیش از ۲۵۰ قنات در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر را با خاک یکسان کرده است، به شکلی که بعضی از روستاها حتی آب آشامیدن هم ندارند که توجه جدی دولت به این موضوع و جبران فوری ضرر و زیان‌های وارده را می‌طلبد.

حسن‌پور با اشاره به سابقه طولانی تأسیس دانشکده علوم پزشکی در شهرستان سیرجان و ظرفیت علمی جوانان و فرهیختگان این خطه از میهن اسلامی، خواستار ارتقای دانشکده علوم پزشکی سیرجان به دانشگاه علوم پزشکی شد.

رییس فراکسیون اشتغال و اصناف مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه نمایندگان این مجمع با آقای رئیس جمهور و معاونان وی و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام این خبر که بحث افزایش حقوق مابقی بازنشستگانی که تاکنون اقدام نشده بود، قطعی و اجرایی می‌شود و به این ترتیب ۳۸ درصد به حقوق آنها افزوده خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه همه زیرساخت‌ها فراهم شده است، از رئیس جمهور محترم خواستار برخورد جدی و قاطع با مقصران تأخیر در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هستم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در این دیدار خواستار اجرای تأمین اعتبار برای احداث پارک علم و فناوری و بازسازی مدارس خسارت دیده از سیل خصوصاً در مناطق عشایری استان کرمان شد.

حسن‌پور در دیدار با رئیس جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد روزانه ۵۴ نفر تلفات جاده‌ای در کشور هستیم که آمار وحشتناک سالانه بیش از ۱۷ هزار کشته در جاده‌های کشور را روی دست ما می‌گذارد و بیش از یک هزار تن از آنها در جاده‌های استان کرمان جان شیرین خود را از دست می‌دهند، تأکید کرد: خواستار تأمین بودجه اولاً جهت رسیدگی به نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان و ثانیاً جهت تکمیل جاده‌های در دست اقدام و احداث و بهسازی جاده‌های موجود استان هستم

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن گلایه از این موضوع که با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی چرا هنوز اجازه واردات خودرو داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بعضی از خودروسازان داخلی به جای ساختن خودروهایی امن که وسیله آرامش و آسایش مردم شریف ایران اسلامی باشد، برای آنها ارابه مرگ تولید می‌کنند. این در حالی است که برای مثال قیمت اعلامی کارخانه برای یک «پراید ۱۵۱» حدود ۱۶۵ میلیون و در بازار آزاد حدود ۱۸۰ میلیون تومان است که حتی با نرخ آزاد ارز حدود ۶ هزار دلار است و می‌توان خودروهای بسیار با کیفیت‌تر از «پراید ۱۵۱» را با این قیمت وارد کرده و در اختیار مردم عزیز ایران قرار داد که این موضوع نه‌تنها باعث آسایش مردم و کاهش تلفات ناشی از ناایمنی خودرو در هنگام تصادفات می‌شود بلکه باعث می‌شود تولیدکنندگان داخلی نیز ناچار بر کیفیت محصولات خود بیفزایند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با اشاره به این موضوع که در حال حاضر روزانه از مجموع ۹۰ میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریا در جهان، حدود ۲۲ میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریا در خلیج فارس انجام می‌شود که سهم ایران از این مقدار تنها ۲۰۰ هزار مترمکعب است، خواستار حل فوری مشکل تأمین آب بهداشتی و سالم برای روستاهای مسیر خط لوله و مردم شهرستان سیرجان با به‌کارگیری تکنولوژی و شیرین کردن آب دریای خلیج فارس شد.

حسن‌پور با اعلام این مطلب که ۶۵ درصد بودجه کشور در تهران و در اختیار مدیران عامل بانک‌های کشور می‌باشد، در این خصوص خواستار تفویض اختیارات به استانداران شد و گفت: کلیه شرکت‌هایی که در استان کرمان فعالیت دارند باید حساب‌های خود را به این استان و شهرستان‌های تابعه آن منتقل کنند و عوارض و ارزش افزوده تبادلات مالی درون استانی در خود استان و شهرستان‌های تابعه پرداخت و هزینه شده و با خاطیان از این امر برابر قانون برخورد شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار اجرایی شدن تبصره‌های ۱۸ قانون در رابطه با پرداخت وام به مردم و تبصره ۱۲ در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور گردید با اعلام اینکه امروزه بیش از ۲۰۰ هزار خودروی اسقاط در جاده‌های کشور در حال تردد هستند تصریح کرد: چه کسی باید فکری به حال این وضعیت کند و چرا دولت به وظایف خود در این خصوص عمل نمی‌کند؟! تنها راه چاره نه‌تنها برای این مشکل بلکه برای اکثر مشکلات موجود، چابک شدن دولت است.

رییس فراکسیون اشتغال و اصناف مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود که به صورت مکتوب به رئیس جمهور تقدیم شد، خواستار توجه ویژه و فوری به بحث ساخت سالانه یک میلیون مسکن شد و اعلام کرد: امروز بحث تأمین مسکن در شهرستان سیرجان و بردسیر به یک موضوع بغرنج و کلاف سردرگم تبدیل شده است.

حسن‌پور در این دیدار خواستار حمایت واقعی از بخش خصوصی شد و گفت: حمایت از بخش خصوصی بایستی از شعار به عمل تبدیل شود۔

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در دیدار با رئیس جمهور خبرهای خوشی نیز به همراه داشت و با اعلام سرمایه‌گذاری شرکت‌های صنعتی-معدنی برای ابرپروژه بی‌نظیر فولاد در شهرستان بردسیر از آقای رئیسی خواست در سفر به استان با حضور خود در شهرستان سیرجان و بردسیر کلنگ آغاز عملیات اجرایی این پروژه عظیم را بر زمین زند۔

حسن‌پور با اعلام این مطلب که بیش از دو سال مطالعات کامل در خصوص این ابرپروژه انجام شده و هم‌اکنون تجهیز کارگاه صورت گرفته، همه زیرساخت‌ها فراهم شده و مشاور، ناظر و پیمانکار انتخاب شده‌اند، بیان کرد: این هدیه‌ای است که از طرف بخش خصوصی در آستانه سفر رئیس دولت محترم در جهت ایجاد اشتغال و تولید و حل همیشگی معضل بیکاری تقدیم مردم شریف شهرستان بردسیر و نیز مردم سایر شهرستان‌های استان کرمان می‌شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false