امام جمعه بوشهر: خبرنگاران باید افسران و پرچمدار جهاد تبیین باشند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امام جمعه بوشهر: خبرنگاران باید افسران و پرچمدار جهاد تبیین باشند

به گزارش چغادک نیوز به نقل ازتسنیم، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش با اشاره به اهمیت عفاف اقتصادی، کم‌فروشی را یکی از گناهان در حوزه اقتصادی دانست و اظهار داشت: کم‌فروشی و کم‌کاری از گناهان کبیره تلقی می‌شود که لازم است عفاف اقتصادی در همه امور رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه نماز جمعه ویژگی‌های این آیین عبادی سیاسی را برشمرد و افزود: نماز جمعه از جایگاه مهم و استثنایی برخوردار است و امتیازات ویژه دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، نماز جمعه را آمیخته از معنویت و سیاست دانست و بیان کرد: نماز جمعه پایگاه طرح مختلف مسائل جامعه و نماز وحدت و انقلاب است.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه جامعه اسلامی از امتیازات معنوی و دینی برخوردار است تصریح کرد: اکنون شرایط دینی و معنوی جامعه بسیار بهتر از اوایل انقلاب اسلامی است و مردم از مراسم دینی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف استقبال قابل توجهی می‌کنند که نمونه آن مراسم دهه نخست ماه محرم است.

وی حضور جوانان، نوجوانان، زنان، مردان در مراسم ویژه دهه نخست ماه محرم را نشان از عشق، علاقه و ایمان مردم دانست و افزود: دشمن برای تخریب هویت دینی و ملی مردم برنامه‌ریزی کرده است و مردم پای دین و هویت و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و با تمام توان در مقابل استکبار به سرکردگی آمریکا مقاومت می‌کنند و به‌زودی آن را شکست خواهند داد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه برخی آگاهانه با طراحی و برخی بدون آگاهی مردم را ناامید می‌کنند تصریح کرد: این افراد تصور می‌کنند مردم از دین فاصله گرفته‌اند، شما همین مراسم شیرخوارگاران حسینی حضرت علی اصغر علیه‌السلام ملاحظه کنید حضور باشکوه کودکان با مادرشان نشان از دینداری مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دشمن در اهداف خود ناکام شده است افزود: دشمن دنبال ترویج ناامیدی بین مردم از نظام و دولت و القا ناکارآمدی مسئولان است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، مردم را امیدوار و ولایت‌مدار دانست و گفت: مردم با تمام توان در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و ترفندهای دشمنان را خنثی کرده‌اند.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر خبرنگار، یکی از مهمترین جبهه‌های مقاومت در برابر تهاجم گسترده جهان استکبار را جهاد تبیین توسط خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران یک رسالت مهم در برابر تهاجم رسانه‌ای جهان استکبار دارند.

وی با اشاره به اینکه جهان استکبار در تهاجم رسانه‌ای دنبال تغییر افکار جامعه و جدا کردن هویت دینی از ملی جامعه است گفت: در این راستا جهاد تبیین لازم است و در صدر مقابله با جهان استکبار، خبرنگاران باید افسران و پرچمدار جهاد تبیین باشند.

صفایی بوشهری حوادث طبیعی مانند سیل، رانش و زلزله را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا راهکارهای پیشگیری از بروز خسارت در حوادث طبیعی باید در دستور کار قرار داشته باشد چرا که پیشگیری مهمترین رکن مدیریت بحران محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر توجه به استحکام بخشیدن ساختمان‌ها و پیشگیری از بروز خسارت در هنگام حوادث طبیعی افزود: باید جغرافیای استان بوشهر از استحکام لازم برای مقاومت در برابر حوادث طبیعی برخوردار شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به سیل اخیر در استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه در سیل اخیر برخی مردم و کشاورزان خسارت دیده‌اند در یک برنامه ضمن برطرف شدن مشکلات، باید خسارات وارده جبران شود.

امام جمعه بوشهر، با قدردانی از حضور مسئولان و گروه‌های جهادی در رسیدگی به مشکلات آسیب‌دیدگان از سیل به وضعیت کرونایی پرداخت و تصریح کرد: استان بوشهر تحت تأثیر موج جدید کرونا قرار گرفته و لازم است شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای کنترل و مهار آن در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد تا دوباره شاهد مشکلات و ناهنجاری‌ها در بخش‌های مختلف نباشیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false