راهپیمایی میلیونی اربعین نماد قدرت شیعه است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
راهپیمایی میلیونی اربعین نماد قدرت شیعه است

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، ابراهیم عربزاده در نشست ستاد اربعین استان بوشهر اظهار داشت: اربعین اوج ارادت و دلدادگی به امام حسین (ع) و نمایش قدرت شیعه و بسترساز زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی ستاد افزود: کمیته‌های تخصصی ستاد اربعین تشکیل شده و ذیل کمیته‌ها نیز کار گروه‌ها شکل گرفته و فعال می‌شوند.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری بوشهر، برگزاری باشکوه اربعین را وظیفه تک‌‌تک‌ مردم و مسئولان برشمرد و خاطر نشان کرد: ما علاوه بر وظیفه سازمانی، وظیفه شرعی داریم به عنوان نوکر اباعبدالله الحسین(ع) در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسمات اربعین اهتمام ورزیم.

عربزاده، راهپیمایی میلیونی اربعین را نماد قدرت شیعه دانست و تصریح کرد: دشمنان از این اقدام واهمه دارند و باید روز به روز این مراسم و سایر مراسمات و برنامه‌های اربعین را پرشورتر و با کیفیت‌تر برگزار کنیم.

پیش بینی حضور ۵ میلیون نفر در مراسم اربعین

وی یادآور شد: وضعیت بیماری کرونا، گرمای هوا و شرایط سیاسی عراق از دغدغه‌های مراسم امسال است و البته پیش بینی می‌کنیم حدود ۵ میلیون نفر برای اربعین ثبت نام کنند.

این مسئول اضافه کرد: مدیریت کردن و ساماندهی این جمعیت نیاز به برنامه ریزی اساسی دارد که با تجربه چندین ساله در این زمینه، امیدواریم همانند سنوات گذشته، اربعین امسال نیز با کیفیت مطلوب برگزار شود.

حفظ سلامت و امنیت زوار، مقدم بر هر مساله ای است

عربزاده با بیان اینکه حفظ سلامت و امنیت زوار، مقدم بر هر مساله ای است گفت: ستاد اربعین در این راستا اهتمام ویژه ای دارد و تمام شرایط را برای حفظ سلامت و امنیت زائران عزیز فراهم می‌کنیم.

وی بر ضرورت رعایت الزامات مورد نظر وزارت بهداشت در برپایی مراسم اربعین تاکید کرد و ابراز داشت: استانداری و دانشگاه علوم پزشکی قطعا تمهیدات لازم را می‌اندیشند تا بدون مشکل این مراسم بزرگ برگزار شود.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری بوشهر با اشاره به لزوم تسهیل شرایط صدور گذرنامه زوار تاکید کرد: در صدور گذرنامه نیز مسئولان ذیربط ظرفیت را به گونه‌ای افزایش بدهند که مشکلی پیش نیاید.

عربزاده افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مراسم علاوه بر اینکه باشکوه و پرشور برگزار شود از ایمنی بالایی برخوردار باشد و در بحث اطلاع رسانی و تبلیغات نیز اقدامات لازم انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح دین و برگشتن به سیره رسول الله (ص) را از اهداف قیام عاشورا برشمرد و گفت: باید در تبیین ابعاد مختلف این قیام اهتمام ورزیم.

عربزاده افزود: دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به نظام هستند و اگر هوشمندانه عمل نکنیم ضربه می‌خوریم.

وی یادآور شد: دشمنان به خوبی می‌دانند که نقطه قوت نظام اسلامی، اعتقاد به امام‌حسین(ع) و عاشورا و اعتقاد به ظهور است و روی این دو مساله تمرکز کرده‌اند تا ضربه بزنند که باید هوشیار باشیم.

در مقابل تهاجم ترکیبی دشمن باید جهاد داشته باشیم

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری با بیان اینکه در مقابل تهاجم ترکیبی دشمن باید جهاد داشته باشیم خاطر نشان کرد: باید هیئت‌ها را به خوبی تبیین‌کنیم و نقاط ضعف و قوت را شناسایی و سپس برنامه‌ریزی کنیم.

عربزاده تصریح کرد: گشت‌های انتظامی محسوس و غیر محسوس باید هوشمند و با برنامه ریزی انجام شود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت علما و روحانیون به منظور جلوگیری از تبلیغات دروغین علیه شیعه تاکید کرد و اظهار داشت: نقش و مسئولیت روحانیون و علما در تبیین اهمیت عاشورا و اربعین بسیار مهم است.

عربزاده خواستار رعایت حال همسایگان مساجد و حسینیه‌ها شد و گفت: ساعات عزاداری بسیار مورد بحث است و نباید به گونه‌ای باشد که همسایگان مساجد و حسینیه‌ها اذیت شوند.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false