آلبوم تلفیقی شروه خوانی اثر جدید حیدر احمدی رونمایی شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آلبوم تلفیقی شروه خوانی اثر جدید حیدر احمدی رونمایی شد

 

به گزارش چغادک نیوز آیین رونمایی از آلبوم تلفیقی شروه خوانی با موسیقی با نام وصل و هجران اثر حیدر احمدی از هنرمندان بنام استان بوشهر با حضور جمعی از هنرمندان و اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر و مجری گری شاهین بهرام نژاد ستاره صحنه ایران، ساعتی پیش در سرای شبدیز بوشهر برگزار شد.
در این آیین عضو شورای شهر بوشهر ضمن تقدیر از این اثر فاخر، اظهار داشت: به عنوان خادم کوچکی از مردم شهر بوشهر همیشه طرفدار موسیقی سنتی شهرم بوده ام که در این راستا هنرمندان و اساتید بسیار بنامی در این شهر وجود دارند.
خدیجه گرشاسبی با بیان اینکه افتخار آموزش بیش از ۳۰۰ مداح را در استان داشته و مداحی نیز یکی از موسیقی های مذهبی کشور است، عنوان کرد: به عنوان یکی از شاگردان هنرمندان عزیز، از هنرمندانی که در حوزه هنر سالم و اشاعه آن فعالیت دارند، اعلام حمایت نموده و تشکر می نمایم.
مسول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر با ابراز امیدواری از اینکه هنر سالم موسیقی بوشهر در سطح بین المللی طنین انداز شود، اظهار کرد: یکی از رویکردهای حوزه فرهنگی شورا این است که ماهی یکبار نشست صمیمی را با حضور هنرمندان داشته باشیم و پای درد و دل آنها بنشینیم.
مسول انجمن موسیقی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه استان پایگاه موسیقی آوایی در سطح کشور است، گفت: شروه، شوخی پذیر نیست و رسیدن به بافت تحریر آن کار بسیار دشواری است که حیدر احمدی توانسته است با هنر خود اثر فاخری را خلق نماید.
حماسه حق پرست، افزود: حیدر احمدی معتقد است شروع مصیبت خوانی نیست و تمام تلاش خود را انجام داده است تا شروه را از مصیبت جدا نموده و با دوبیتی های متفاوت روایت دیگری از این آوا را به معرض نمایش قرار دهد.
حیدر احمدی نیز در این آیین ضمن اجرای شروه تلفیقی، شروه را مومنانه ترین و با اصالت ترین آواز جنوب عنوان کرده و عنوان داشت: این با هدف معرفی شروه به نسل جدید و بواسطه اینکه این هنر به سمت مراسمات ختم و مصیبت روانه شده بود، تمام تلاش خود را انجام دادم که این هنر و آواز جنوب به نحوه شایسته تری دیده شده و شأن آن حفظ شود.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false