نرخ بیکاری در استان بوشهر کاهش یافت | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نرخ بیکاری در استان بوشهر کاهش یافت

به گزارش چغادک نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: یکی از سیاست‌های مهم دولت مردان توجه به اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی است که در این راستا از اجرا طرح‌های سرمایه‌گذاری حمایت ویژه می‌شود.

استان ساحلی بوشهر در ابعاد گوناگون از ظرفیت‌های مهمی در بخش سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و اشتغال‌زایی برخوردار است که در این زمینه برنامه‌های گوناگونی بر اساس قابلیت و زیرساخت اشتغال‌زایی در شهرها و روستا تدوین و عملیاتی شده است.

بیشترین بیکاران جویای کار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر رفع اساسی چالش بیکاری را مستلزم ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در خانواده‌ها و ایجاد تحول در نظام آموزشی دانست و اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها بیشترین بیکاران جویای کار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

عبدالمجید دراهکی باتأکید بر جایگزین شدن فرهنگ مهارت به جای مدرک‌گرایی خاطر نشان کرد: برای ایجاد تحول در زمینه اشتغال و طرح‌های کارآفرینی در قشر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید فرهنگ مهارت‌آموزی جایگزین مدرک‌گرایی شود.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد ۵۰ درصد متقاضیان کار در کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند تصریح کرد: اکنون ۷۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای دانشگاهی هستند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: فقر مهارت فنی ریشه در خانواده‌ها دارد و خانواده‌ها باید فرزندان خود را به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشویق کنند.

نرخ بیکاری استان بوشهر در جمعیت بالای ۱۵ سال ۸٫۷ درصد است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نیز از ابلاغ بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی و صنایع مستقر در استان برای بکارگیری نیروهای بومی خبر داد و اظهار داشت: برای تحقق این مهم نیاز به نشست تخصصی بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است.

علی درویشی نرخ بیکاری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: آخرین اعلام مرکز آمار ایران حاکی است نرخ بیکاری در پاییز امسال در استان بوشهر در جمعیت بالای ۱۵ سال ۸٫۷ درصد است و این درحالی است که این نرخ در پاییز سال قبل ۹ درصد ثبت شده است.

وی نرخ بیکاری در فصل تابستان امسال در استان بوشهر را ۱۰٫۵ درصد دانست و بیان کرد: این میزان در فصل پاییز با کاهش حدود ۲ درصدی به ۸٫۷ درصد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نرخ بیکاری در کشور در فصل پاییز را ۸٫۹ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر وضعیت مناسبی ندارد که باید در توجه به مهم تجدید نظر شود.

درویشی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: با این همه ظرفیت اقتصادی بالا استان بوشهر، نرخ مشارکت اقتصادی ۳۹٫۳ درصد است که در مقایسه با استان‌هایی که ظرفیت اقتصادی آنها کمتر است رقم قابل توجهی نیست.

وی اضافه کرد: توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی در راستای توسعه مشارکت اقتصادی ضروری است.

تعهد اشتغال‌زایی امسال استان ۱۵ هزار نفر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تعهد اشتغال‌زایی امسال استان را ۱۵ هزار نفر دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس سامانه رصد اشتغال تاکنون ۱۴ هزار و ۳۷۰ نفر از آمار تعهد اشتغال محقق شده و با آمار اشتغال‌زایی دستگاه‌هایی که در سامانه یاد شده ثبت نکرده‌اند، در ۱۱ ماه امسال افزون بر ۲۰ هزار فرصت شغلی فراهم شده است.

مصدق کشاورزی به اعتبارات اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی، حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایر پرداخت و خاطر نشان کرد: در این راستا امسال ۳۲۲ میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های کارآفرینی از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

وی اعتبارات تخصیصی مشاغل خانگی را ۶۲ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: ۶۹ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها برای پرداخت ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه از محل پرداخت ۳۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ۵ هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد شده اضافه کرد: از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه سلامت، تربیت بدنی، مشاغل خانگی و زنجیره تولید و ارزش افزوده پرداخت می‌شود.

کشاورزی افزود: اجرا طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای اشتغال، توانمندسازی و معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان فراهم کرده است.

استان بوشهر در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تولیدی، آبزیپروری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است که طرح‌های اشتغال‌زایی در اولویت این پروژه‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false