×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تلفیق هوش مصنوعی و خلق آثار جدید هنری از هنرمند بنام بوشهری برای اولین بار در کشور

به گزارش چغادک نیوز: علی حاجی پور تدوینگر و سازنده موشن و جلوه ویژه بصری از هنرمندان بنام استان بوشهر بعد از سه سال تحقیق در مورد فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا در سیزدهمین حرکت ابتکارانه خود با بهره گیری از هوش مصنوعی توانست آنها را با نرم افزارهای حوزه کاری خود تلفیق نموده و به ابتکارات جدیدی دست یابد.
حاجی پور در سال های قبل با فناوری دیپ فیک و جلوه های ویژه توانست سبکی نو را با تکنولوژی هایAR و VR را در حوزه های مختلف ارائه دهد.

وی تصمیم گرفته است امسال تمامی سبک هایی را که در حوزه های مختلف خلق کرده طی کنفرانسی با حضور هنرمندان نامی استان بوشهر به نمایش بگذارد.
آخرین تکنولوژی پر سر و صدای این روزها در فضای مجازی دیپ فیک (Deep Face) است و یکی از خطرناکترین فناوری های روز دنیا است که حاجی پور توانست قابلیت های زیادی به آن اضافه کرده و آنرا با نرم افزار های افترافکت و همچنین فتوشاپ تلفیق نماید و در همه حوزه ها سبک جدید و مدرنی را بوجود آورد که به گفته او می توان آنرا در تیزر های تبلیغاتی از موشن تا تیزرهای رئال، موزیک ویدئو، ساخت انواع کلیپ و… در کمترین زمان ممکن استفاده کرد که در تست آن هم تاکنون موفق بوده است.

علی حاجی پور در تشریح جزییات این حرکت نوآورانه عنوان داشت: این نرم افزار پس از بومی سازی قادر به زنده کردن تصاویر ها در کمترین زمان ممکن و در حدود ۱۰ دقیقه تا ۱ یکساعت و در ویدئو نهایتا ۴ ساعت وقت سپری می شود، درصورتی که در نمونه خارجی برای تبدیل عکس ۲ ساعت و برای فایل های ویدئویی ۴روز زمان صرف شده است. البته لازم به ذکر است در این کار از دوست عزیزم ایلیا وزانی برای فیلمبرداری و تصحیح رنگ مشورت گرفته ام
وی افزود: این یکی از قابلیت هایی بود که بنده برای اولین بار در سطح کشور اضافه نموده و دانش آن را در اختیار دارم و شاید در فضای مجازی زیاد کلیپ هایی دیده باشیدکه از این فناوری استفاده کزده اند، اما من با توکل بر خداوند متعال و خلاقیت ذاتی و خدادادی و همچنین تلاش فراوان و تخصصی که در مورد فناوری و تکنولوژی دارم، توانستم این تکنولوژی بروز را با نرم افزار های گرافیکی و سه بعدی از سینما ۴D تا افترافکت و فتوشاپ قابلیت های جدیدی که اضافه کرده ام میتوان در همه حوزه ها از این نرم افزار استفاده درست کرد که در آینده ای نزدیک در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.
این هنرمند استانی در خصوص دیگر اقدامات خود د حوزه فناورری،موشن و تدوین اشاره کرد و گفت: کار تلفیقی موشن و موسیقی با کمک استاد محسن شریفیان در پروژه نی انبان و کمانچه را انجام داده ام که مورد استقبال مردمی قرار گرفته است.

این نخبه کشوی اضافه کرد: کاور موشن و اکولایزر سه بعدی، سبک جدید تیزرهای استومپ که با تصاویر و یا ویدئو با توجه به ریتم آهنگ ساخته می شود، استودیو سه بعدی برای اولین بار در ایران ( هشتگ تی وی)،خلق سبک جدید در موزیک ویدئو در قاب سینما و سازنده مجری مجازی که برای تدریس هم با کمک جناب آقای مجید قاسمی مدیریت هنرستان سعادت درسال ۹۷ انجام گرفت، تکنولوژی ARوVR،. هولوگرام سه بعدی صحنه ای با کمک خانه هر استان سرکار خانم جوادپور و جناب آقای سهیل عرب، موشن لوگو سه بعدی، موشن گرافیک سه بعدی در سبک و طرح های مختلف ، تبدیل تصاویر دوبعدی به سه بعدی ،از دیگر کارهای انجام شده است که همزمان با برگزاری سمینار و یا وورکشاپ با حضور هنرمندان نامی استان و کشور آنها را معرفی خواهم کرد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false