×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۲۷۰۰تن گوشت مرغ وارد بازار استان بوشهر می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، محمد تقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بوشهر  با بیان اینکه سال گذشته ۲۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر انجام شد اظهار داشت: در این راستا سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۶ هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید و به بازار عرضه شد.

وی، از جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۱٫۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر در اسفند ماه گذشته انجام شده و از هفته آینده گوشت مرغ این واحدهای مرغداری وارد بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تامین گوشت مرغ استان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ از ۲۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت در استان بوشهر تولید و وارد بازار می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه تا ۲۰ روز آینده مشکلی در تامین گوشت مرغ در استان بوشهر وجود ندارد تصریح کرد: مرغداری‌های استان بوشهر ضمن تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان بوشهر قادرند مازاد آن به دیگر استان‌ها ارسال کنند.

وی، از افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در یک ماه اخیر جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت آنها انجام شده که نقش مهمی در تامین  کمبود گوشت مرغ جامعه داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به توزیع نهاده‌ مرغداری‌ها تصریح کرد: سال قبل افزون بر ۸۰ هزار تن نهاده شامل ۵۲ هزار تن ذرت و ۲۸ هزار تن سویا به ارزش ۱۷۰ میلیارد تومان با قیمت مصوب و بدون واسطه بین مرغداری‌های استان بوشهر از طریق سامانه ‌بازارگاه‌ توزیع شده است.

منوچهری، کل واحدهای مرغداری استان بوشهر را ۲۱۶ واحد دانست و تاکید کرد: ظرفیت این مرغداری‌ها ۶٫۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره است که ۸۰ درصد این مرغداری‌ها فعال هستند.

وی، سرمایه‌گذاری در واحدهای مرغداری استان بوشهر را افزون بر یک‌هزار میلیارد تومان دانست و افزود: در این راستا نخستین واحد جوجه‌کشی سواحل جنوبی کشور با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه جوجه در حال ساخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین واحد تولید مرغ مادر با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه و ۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار در استان خبر داد و بیان کرد: فاز دوم این واحد مرغداری عملیات ساخت آن در دشتستان آغاز شده است.

منوچهری، با اشاره به وضعیت قیمت مرغ در استان بوشهر خاطر نشان کرد: قیمت مرغ در کشتارگاه‌ها ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به ازاء هر کیلوگرم تعیین شده که هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان به عوامل توزیع تحویل و ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با گران‌فروشان گفت: تولید کنندگان و عوامل عرضه باید بر اساس قیمت تعیین شده گوشت مرغ به مصرف کنندگان ارائه کنند در غیر این صورت با عواملی که بیش از قیمت تعیین شده عرضه کنند مشمول جریمه گران‌فروشی می‌شوند.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false