تازه‌ترین وضعیت کرونا در بوشهر| وضعیت پرخطر به استان بازگشت + جدول | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تازه‌ترین وضعیت کرونا در بوشهر| وضعیت پرخطر به استان بازگشت + جدول

به گزارش چغادک نیوز، موج چهارم شیوع کرونا در استان بوشهر به صدا درآمد که این مهم سبب افزایش مبتلایان به کرونا در شهرها و روستاهای استان بوشهر شد.

بر اساس اعلام رنگ‌بندی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۴۰ درصد در وضعیت پرخطر و خطر قرار دارند و این درحالی است که ۶۰ درصد دیگر دارای شرایط زرد کرونایی هستند.

۳ شهرستان گناوه، دیلم و دشتستان دارای شرایط نارنجی و شهرستان بوشهر از وضعیت قرمز کرونایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، منشا اصلی شیوع بیماری کرونا در خانواده‌ها را افزایش دورهمی‌های به ویژه در ایام تعطیلات نوروز دانست و اظهار داشت: افزایش بیماران ابتلا به کرونا و بستری بخش‌های کرونایی بیمارستان‌‌ها ۱۴ فروردین ماه شهرستان بوشهر را از شرایط نارنجی به قرمز تبدیل کرد.

سعید کشمیری همه‌گیری کرونا ویروس را خطرناک‌تر از گذشته دانست و بیان کرد: روزانه بیش از ۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند که این میزان در اسفند ماه کمتر از ۶۰ نفر بود و این درحالی است که بیشتر مبتلایان به کرونا از نوع ویروس جهش یافته است.

وی با تاکید بر مراقبت‌های ویژه برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تصریح کرد: مردم هوشیار باشند که گونه جدید ویروس کرونا سرعت انتقال بالایی دارد و اگر در خانواده کسی دارای علامت شد باید سریع قرنطینه شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از اختصاص ۵۰۰ تخت در بیمارستان‌های استان برای بستری بیماران کرونایی خبر داد و افزود: اکنون ۲۱۳ بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر و ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه این مراکز درمانی بستری هستند که شش نفر آنان در وضعیت حاد قرار دارند و با دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روند ابتلا به بیماری کرونا در استان را صعودی دانست و خاطر نشان کرد: با افزایشی شدن روند ابتلا به بیماری کرونا، بستری و مرگ و میر این بیماری سیر صعودی پیدا می‌کند.

کشمیری با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون  بیش از ۲۴ هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند تصریح کرد: تاکنون ۹۰۲ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false