کرونا در جهان| شمار مبتلایان از ۱۱۷ میلیون نفر عبور کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کرونا در جهان| شمار مبتلایان از ۱۱۷ میلیون نفر عبور کرد

به گزارش چغادک نیوز، آمار وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند بامداد یکشنبه از ۱۱۷ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۱۱۷,۰۵۹,۳۰۲ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲,۵۹۸,۹۸۱ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما ۹۲,۶۳۳,۲۸۷ نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

 

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با ۲۹,۶۵۳,۰۱۶ نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با ۵۳۷,۱۱۷ جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۲۵.۳۵ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود ۹.۵۹ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا یازده میلیون و دویست هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها برزیل با نزدیک به یازده میلیون مبتلا یعنی ۹.۳۶ درصد کل بیماران، قرار دارد.

 

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود سی و چهار میلیون مبتلا و تقریبا ۷۷۵ هزار فوتی، و قاره اروپا با سی و پنج میلیون مورد ابتلا و ۸۳۳ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

در انگلیس نیز ابتلای چند انگلیسی به سویه جدید ویروس کرونا موسوم به گونه آفریقای جنوبی، باعث موجی از نگرانی درباره آغاز انتشار این نوع بیماری در این کشور شده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false