×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کلنگ غسالخانه روستای بویری به زمین زده شد+ تصاویر

به گزارش چغادک نیوز ،مراسم کلنگ زنی غسالخانه روستای بویری یادبود مرحوم محمد رضایی فرزند هیبت الله با حضور حجت السلام خداداد رضایی امام جمعه آبپخش همزمان با مراسم هفته این مرحوم  برگزارشد.

روستای بویری از توابع بخش شبانکاره شهرستان دشتستان بزرگترین شهرستان استان می باشد.

امام جمعه آبپخش  در این آیین با اشاره  به همزمانی این مراسم باروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل کمیته امداد امام خمینی به عنوان روز احسان و نیکوکاری نام گذاری شده است،  عنوان کرد: در ادامه افزود : کلنگ این غسالخانه که با همت و تلاش فرزندان مرحوم مغفور ساخته می شود و در خدمت شما مردم عرضه می می گردد این هم  از مصادیق همان احسان و نیکوکاری است.

حجت السلام رضایی در ادامه ابراز داشت : همین جا به نوبه خودم از فرزندان بزرگوار مرحوم محمد رضایی تقدیر و تشکر می کنم از عنایتی که نمودند .

امام جمعه بخش آبپخش تصریح کرد : در دستورات دین و بعضی از صدقات هست که مقطعی و در این زمان خاصی به پایان می‌رسد اما بعضی از صدقات تعبیر کردند و در روایات به عنوان صدقات جاریه است.

وی افزود : امروز روز احسان و نیکو کاری که انشاء الله شما امروز شاهد کلنگ زنی آن خواهید بود ، به عنوان یک صداقات جاریه است که برای مرحوم محمد رضایی انشاء اللله تعالی باقی می ماند و از جمله صداقات جاریه هم باز فرزندانی است که انسان داشته باشد و آن فرزندان اهل احسان و نیکو کاری باشند چون فرزندان هم وقتی انسان های شایسته ای باشند و کارشایسته انجام بدهند اینها هم جزء صداقات جاریه هستند .

امام جمعه آبپخش در ادامه ابراز داشت : انشاء الله خداوند متعال از فرزندان ایشان بپذیرد و این سبب شادی روح مرحوم محمد رضایی بشود و روح ایشان همیشه از این صدقه جاریه بهرمند بشود .

حجت السلام  رضایی با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم ، باید توجه ویژ ای به  هفته احسان و نیکوکاری داشته باشیم اظهار داشت: خانواده های هستند از توانایی مالی  خوبی برخوردار نیستند، مردم مومن ما می توانند چه به صورت نقدی که حساب های کمیته امداد امام خمینی اعلام کرده است و آنها هایی که قصد دارند در این جشن و نیکوکاری کمک کنند می‌تواند به کمیته امام منطقه های آبپخش ، شبانکاره ، سعدآباد هم مراجعه کنند  و کمک های خودتان دریغ نورزید و قلوب فرزندان خانواده های که عاجز هستند در ایام نوروز بتوانند لباس فرزندانشان را نو کنند با این عمل خداپسندانه قلوب آنها راشاد می‌کنیم.

امام جمعه آبپخش گفت: امام خمینی دقیقا ۲۲روز بعداز پیروز انقلاب اسلامی دستور تشکیل کمیته امداد دادند و در این ۴۲سال همه ما ها که در روستاها هستیم و از نزدیک شاهد خدمات کمیته امداد امام خمینی در جهت محرومیت زایی هستیم .

کرامت رضایی فرزند مرحوم محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار چغادک نیوز اظهار داشت : از طرف خودم و نیابتا از طرف خانواده ام از حضور پرشور مردم روستای بویری و دکتر مهرداد ستوده معاون عمرانی استاندار ، رزمجو بخشدار بخش شبانکاره و حجت الاسلام خداداد رضایی امام جمعه محترم بخش آبپخش تشکر فراوان دارم.

هیبت الله رضایی در مورد جزییات ساخت غسال خانه روستای بویری که به یادبودمرحوم پدررش محمد رضایی هیبت الله قصد احداث آن را دارند افزود : این غسالخانه به مساحت ۱۰۰ متر مربع با اعتباری حدود ۴ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شده و در کنار آرامستان خود روستا کلنگ‌زنی شده و در روز احسان و نیکوکاری هم که کلنگ زنی شده که خوشبختانه مصادف شده با روز نیکوکاری و این روز را به فال نیک می‌گیریم.

رضایی در ادامه ابراز داشت : انشاءالله که بتوانیم برای رفتگان خود کارهای خیر و کارهای بزرگ انجام بدهیم که باعث خوشحالی رفتگان بشوقم و از طرف خودم و خانواده ام از تمام اهالی روستا بویری که در این مراسم شرکت کردند تشکر فراوان دارم و تشکر ویژه از اهالی روستا داریم که از بدو حادثه درگذشت مرحوم پدرم محمد رضایی ما را تنها نگذاشتند و در مراسم خاکسپاری همه شرکت کردند و کنار ما بودند و تا امروز ما را تنها نگذاشتند تشکر ویژه از آن داریم .

       

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false