×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ مانند سال‌های قبل به صورت ملی تعیین می‌شود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در دویست و نود و پنجمین شورای عالی کار ضمن تقدیر از همیاری شرکای اجتماعی و گروه دولت در تشکیل جلسات کمیته مزد ۱۴۰۰ گفت: با برگزاری ۸ جلسه کمیته مزد در سال جاری و افزایش ۲۰ درصدی این جلسات نسبت به مدت مشابه سال قبل مصوبات نهایی این کمیته برای اعضای شورای عالی کار ارائه شد .

شاکرمی اظهار امیدواری کرد با همکاری شرکای اجتماعی و با توجه به واقعیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بتوانیم در زمینه تصمیم دستمزد ۱۴۰۰ به نتایج مطلوبی برسیم.

وی ضمن تاکید بر تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ به صورت ملی گفت : به رغم این که این ظرفیت در قانون وجود دارد که مزد منطقه‌ای و هم مزد بر اساس صنایع خاص تعیین شود، بر اساس تصمیم شورای عالی کار مقرر شد طرحی پژوهشی در موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی انجام و نسبت به تبعات و بررسی دلایل عدم موفقیت تجربه مزد منطقه‌ای در گذشته و همچنین زیرساخت‌های آن بررسی هایی صورت گیرد و با اعلام نتایج این پژوهش و روشن شدن تبعات برای سالهای بعد شورای عالی کار به این موضوع ورود کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این پژوهش زیرنظر کمیته راهبری متشکل از نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی عضو شورای عالی کار و مرکز پژوهش های مجلس ، موسسه کار و تامین اجتماعی و سایر مراکز علمی مرتبط بر اجرای این طرح پژوهشی نظارت می‌کنند.

جلسه بعدی شورای عالی کار جهت ورود به موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه جاری تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false