×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
برترین‌های جشنواره ملی داستان نویسی رضوی در بوشهر معرفی شدند

به گزارش چغادک نیوز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر صبح سه‌شنبه در این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان شانزدهمین جشنواره داستان نویسی رضوی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه داستان‌نویسی است.

محمدتقی ایرانی با اشاره به اینکه در استان بوشهر عشق اسلام و شیعه، اهل بیت و به‌ویژه امام رضا (ع) موج می‌زند افزود: ایران اسلامی افتخار بزرگ میزبانی امام رضا (ع) را دارد و هر آنچه که دارد به برکت وجود این امام همام و رهبر بزرگوار شیعیان جهان است.

وی با بیان اینکه امروز جامعه بشری نیازمند بیان اعتقادی از اسلام است ادامه داد: هنرمند امروز یک وظیفه سنگین دارد تا مفاهیم و اعتقادات را به زبان هنر بیان کند.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه می‌توان با ابزار فرهنگی و هنری اعتقادات جامعه ایرانی را برای جوامع مختلف عرضه کرد افزود: هنرمندان باید تلاش کنند زیبایی‌ها را با استفاده از اعتقادات مردم ایران زمین بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت عظیمی که در حوزه نیروی انسانی و هنری کشور وجود دارد بدون کمترین نگرانی به آنها فضا داده شود و کمک کرد تا آنها با گفتمان خود در جامعه اثرگذاری لازم را داشته باشند.

حضور ۳۵۰ شرکت‌کننده از ۲۵ استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این آئین از چاپ یک کتابچه حاوی آثار رسیده به جشنواره خبر داد و اظهار داشت: آثار نویسندگان شرکت کننده در جشنواره در سایت و دبیرخانه جشنواره برای استفاده عموم قابل دسترس است.

فاطمه کرمپور با اشاره به اینکه شرکت‎کنندگان آثار فاخری را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند افزود: این جشنواره با دو محور داستان‌های بلند و کوتاه در سه گروه سنی زیر ۱۸ سال، بالای ۱۸ سال و دانشجویی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره همزمان با هجدهمین دوره از جشنواره ملی امام رضا گفت: این جشنواره با هدف اشاعه و توسعه فرهنگ منور رضوی و همچنین تولید آثار فاخر و گسترش فعالیت‌های ادبی و فرهنگی مرتبط با سیره اهل بیت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته هفدهمین دوره جشنواره ملی داستان نویسی رضوی نیز در سال ۱۴۰۰ به میزبانی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: شانزدهمین جشنواره ملی داستانی نویسی رضوی در استان بوشهر با حضور ۳۵۰ شرکت‌کننده از ۲۵ استان کشور برگزار شد که در نهایت ۱۷ نویسنده موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

معرفی برگزیدگان

در بخش داستان کوتاه در رده سنی بالای ۱۸ سال نیز مرتضی فرجی (همدان)، سارا شجاعی (کهگیلویه و بویراحمد) و محمود مهدوی به ترتیب عنوان‌های اولی تا سومی جشنواره ملی داستان نویسی رضوی را کسب کردند وی ادامه داد: در این بخش نفر اول موفق به دریافت تندیس، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ارزش ۲۰ میلیون ریال شد و نفرات دوم و سوم نیز برنده لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ترتیب به ارزش ۲۰ میلیون و ۱۵ میلیون ریال شدند.

در بخش داستان بلند رده سنی دانشجویی علی یاوری از استان خراسان رضوی شایسته تقدیر معرفی و در بخش داستان کوتاه دانشجویی نیز مهدی صادقی (تهران) و لیلا روغن‎گیر قزوینی (قزوین) به ترتیب اول و دوم شدند و بهار ملک محمدی (همدان) و مهدی صادقی (تهران) به سوم مشترک شانزدهمین دوره جشنواره ملی داستان نویسی رضوی استان بوشهر دست یافتند.

در این بخش نفر نخست موفق به دریافت تندیس، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ارزش ۲۰ میلیون ریال شد و نفر دوم و سوم نیز به ترتیب برنده لوح و کمک هزینه سفر زیارتی به ارزش ۱۵ میلیون و ۱۰ میلیون ریال شدند.

در رده سنی زیر ۱۸ سال و در بخش داستان کوتاه دنیا اسکندرزاده (تهران) و حدیث محمودی (زنجان) حائز رتبه‌های اول و دوم شدند و بهار نوروزی و الهه هدایتی نیز هر دو از تهران به عنوان سوم مشترک دست پیدا کردند.

در این بخش نفر اول برنده تندیس، لوح تقدیر و کمک هزینه زیارتی به ارزش ۱۰ میلیون ریال شد و نفرات دوم و سوم نیز برنده لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ترتیب به ارزش هشت میلیون و هفت میلیون ریال شدند.

در بخش داستانک رده سنی زیر ۱۸ سال نیز دنیا اسکندرزاده و بهار نوروزی هر دو از تهران به عنوان‌های نخست و دومی رسیدند که نفر نخست موفق به دریافت تندیس، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ارزش ۱۰ میلیون ریال شد و به نفر دوم نیز لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ارزش پنج میلیون ریال اهدا شد.

در بخش داستان بلند رده سنی بالای ۱۸ سال نیز لیلا امانی (همدان)، عابدین زارع (فارس) و محدرضا بستک (تبریز) به ترتیب حائز رتبه‌های برتر جشنواره شدند.

رتبه اول این بخش موفق به دریافت تندیس، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ارزش ۳۰ میلیون ریال شد و به نفرات دوم و سوم لوح برنده لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی به ترتیب به ارزش ۲۵ و ۲۰ میلیون ریال شدند./مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false