۹۰ درصد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر در یک ماه اخیر رخ داده است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۹۰ درصد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر در یک ماه اخیر رخ داده است

به گزارش چغادک نیوز: سعید کشمیری در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه در افزایش آگاهی جامعه در مقابله با کرونا اظهار داشت: اصحاب رسانه تاکنون در عرصه مقابله با کرونا خوش درخشیده‌اند که  لازم است اطلاع‌رسانی در این حوزه همچنان ادامه داشته باشد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به محدودیت‌های اخیر نقش مهمی در کاهش ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر داشته است تاکید کرد: اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها نباید مشمول زمان خاصی باشد چراکه تعیین زمان خسارت‌های زیادی از جمله خسارت جانی به  جامعه وارد می‌کند.

رئیس دانشگاه علم پزشکی بوشهر با بیان اینکه روند صعودی بیماری ویروس کرونا ضرر و زیان زیادی وارد می‌کند خاطرنشان کرد: پس از عادی‌شدن  شرایط در اتمام محدودیت‌ها نمی‌توان اپیدمی کرونا را کنترل کرد و در این راستا  تا اطلاع ثانوی باید محدودیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی  ادامه داشته باشد.

کشمیری، بیشترین فوتی‌های کرونایی استان بوشهر را  در یک ماه اخیر دانست و بیان کرد: از فوتی‌های کرونایی استان بوشهر کمتر ۱۰ درصد آن مربوط به سه ماه  نخست شیوع بیماری است و حدود ۹۰ درصد آن در مدت یک ماه گذشته جان باخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه به اوج رسیدن بیماری کرونا خسارت‌های جانی جبران ناپذیری به دنبال دارد تاکید کرد: در هیچ شرایطی تا اطلاع ثانوی نباید عادی سازی محدودیت‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر صورت بگیرد.

دبیرستاد مقابله با کرونای استان بوشهر با بیان اینکه هم اکنون تعدادی بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند تصریح کرد:  شماری از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه و تعدادی نیز با کمک دستگاه اقدام به تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه یک ششم بیماران کرونایی  استان بوشهر کادردرمانی و پرستاری هستند گفت: براین اساس جمعیت زیادی از کادر درمان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و در این راستا مردم باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند تا میزان بستری‌ها کاهش یابد و  شرایط کادر درمان بیمارستان‌ها بهبود یابد.

کشمیری با هشدار در افزایش بیماران کرونایی در فصل پاییز افزود: اگر در مقابله با بیماری کرونا رفتار مناسبی اعمال نشود به طور یقین ، مبتلایان، فوتی‌ها و بستری‌ها همزمان با فصل پائیز افزایش  می‌یابد.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمع‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خاطرنشان کرد: نباید به دلیل سهل انگاری شاهد جان دادن عزیزان و هم‌شهریانمان باشیم چراکه این امر بسیار خسارت بار و دردناک است.

دبیرستاد مقابله با کرونای استان بوشهر با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد مرگ‌های ناشی از کرونا در استان بوشهر در رده سنی ۷۰ تا ۸۰ سال است افزود: فوتی‌های کرونایی در سن ۷۰ سال به بالا بیشتر شامل افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت و قند بوده است.

بیشتر بخوانید

کشمیری با اشاره به اینکه جوانان و افراد میان‌سال از بیماری کرونا درامان نبوده و به راحتی جان باخته‌اند تاکید کرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی برای این بیماری تاکنون هیچ دارو و واکسنی کشف نشده و تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان میزان خسارت ناشی از این بیماری را کاهش داد.

انتهای پیام/۱۹۰/س

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false