×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
گزارشی از اختلافات مالی دو نهاد فرهنگی/ دانشگاه آزاد جم قربانی سوء مدیریت در آموزش پرورش استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز: در روزهای اخیر یکی از موضوعات مورد بحث در محافل و فضای مجازی جنوب استان بوشهر، بحث اختلافات مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان و آموزش پرورش می باشد که  در این مجال تلاش نمودیم گفتگویی را با مدیران آموزش پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم .

همانطور که همگان می دانند دانشگاه محیطی سازنده و علمی است که از نقاط قوت و بازوان توانمند هر کشور محسوب می شود که آینده هر جامعه ای را رقم زده و آن را به رشد و نوآوری می رساند که لازم است تمام دستگاه های اجرایی  نیز با آن در تعامل بوده و سعی در حل مشکلات آن داشته باشند چراکه بیشترین توجه دشمن به دانشگاه ها معطوف بوده و گردانندگان چرخ های کشور نیز از سوی دانشجویان رقم زده می شود.

با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب تاکیدات و حمایت های فراوانی را از دانشگاه و دانشگاهیان داشته است؛ در سطح استان و  شهرستان جم، نگاه ها به گونه ای دیگر بوده و آموزش پرورش که پایه  و پیش نیاز ورود به دانشگاه می باشد و به عنوان یک نهاد فرهنگی بشمار می رود؛ بدلیل آنچه به نظر می رسد سوء مدیریت باشد؛ بجای همکاری و تعامل با نهاد فرهنگی دانشگاه، با طرح دعوی علیه دانشگاه باعث بروز اختلافاتی شده است که موجبات ایجاد خلل را در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم آورده است.

 هر چند شنیده ها حکایت از آن دارد که بعد از این اختلافات مدیر کل آموزش پرورش قصد تغییر مدیرشهرستان جم را دارد، مهمترین مساله در شرایط فعلی حل و فصل مشکلات دو نهاد می باشد تا دانشجویان بتوانند در ترم جدید با اطمینان و آرامش خاطر بیشتری به تحصیل علم بپردازند و سپس شایسته است مدیرکل ضعف ها وسوء مدیدیت های احتمالی را بررسی و اصلاح نماید.

در همین راستا اسماعیل عبدالهی در گفتگو با چغادک نیوز پیرامون اختلافات مالی دانشگاه آزاد اسلامی جم با آموزش پرورش اظهارداشت: این موضوع به قبل از مدیریت اینجانب بر می گردد و طبق پیگیری های به عمل آمده مقرر شد تا زمانی که ساختمانی در خور و شان دانشگاه پیدا شده و وضعیت تملک اراضی و ساخت و ساز حل شود، ساختمان ملکی آموزش وپرورش تحت اختیار این دانشگاه باشد  که ان شاالله این مساله به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهرافزود:  بین فرمانداری و مسوولان  آموزش وپرورش استان و دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهرهمکاری وتفاهم حداکثری وجود دارد وبرهمین اساس نیزتمام تلاش طرفین بر رفع مشکلات برجای مانده است و نظر آموزش پرورش نیز بر تخلیه محل می باشد.

عبدالهی با بیان اینکه ما هم قول داده ایم که درسال تحصیلی آتی مکان استیجاری مزبور را تحویل دهیم، اضافه کرد: ما معتقدیم توسعه وتعالی دانشگاه مردمی وانقلابی جم کماکان به همکاری همه جانبه نیاز دارد و این مساله نباید دستخوش مسائل سیاسی شود.

وی با بیان اینکه قطعا این موضوع با تعامل، درک مشترک ومتعالی ودریک نشست ویژه مقامات  شهرستان واستان کاملا قابل حل است، اضافه کرد: پیشنهاد داده ایم که این دو نهاد فرهنگی واثر گذار اجتماعی موضوع را با نگاه فرهنگی واجتماعی ببینند والبته دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز پاسخگوی تمام تعهدات خود می باشد.

اسماعیل عبدالهی خاطر نشان کرد: درعین حال ودرصورت تمایل آموزش وپرورش جم، ما مشکلی با تمدید قرارداد به صورت معقول ومتعارف نداریم.

وی با اشاره به اینکه درسال تحصیلی جاری در دانشگاه جم شاهد جهش ۳۰۰ درصدی پذیرش دانشجو بوده ایم؛ اظهار کرد: با حمایت دانشگاه مادردر سال آینده ده رشته جدید درمقاطع مختلف به این دانشگاه اضافه خواهد شد؛ به علاوه درتلاش هستیم با همکاری دستگاه های مسوول مدارس سما در آنجا تاسیس ومستقرشود و تمام تلاش ما بر این است که مرکز جم به وضع متمایزی از گذشته تبدیل شده و درتراز یک دانشگاه مردمی و انقلابی قرار گیرد.

عبدالهی راهبرد اصلی خود را تعامل حداکثری وپرهیز ازتنش، تثبیت اوضاع و توسعه پایدارو دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در این راستا ۳۰ تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی بسته شده و درزمینه کادرسازی وبه کارگیری افراد جوان و انقلابی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است که باعث تقدیر از این دانشگاه شده است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: همه ما صرف نظر ازاینکه درکدام دستگاه خدمت می کنیم تحت سایه ولایت وپرچم واحدی قرار داریم وهمه امکانات وظرفیت ها متعلق به مردم ونظام است، ضمن اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون بدون برخورداری ازبودجه دولتی درزمینه توسعه علمی، اشتغال وکارآفرینی خدمات قابل توجهی را ارائه کرده و بسیاری ازمسولان ومدیران گذشته وکنونی نیز دانش آموخته این دانشگاه هستند وامیدواریم با حمایت همه دلسوزان شاهد استمرار وگسترش هرچه بیشتر این خدمات باشیم.

بر همین اساس در خصوص اختلافات مالی دانشگاه آزاد جم و آموزش پرورش خواستار گفتگویی با مدیر کل آموزش پرورش استان وهمچنین مدیر آموزش پرورش شهرستان جم بوده ایم که بدلیل نامعلوم از انجام گفتگو خود داری نموده و روابط عمومی این اداره کل نیز طی پیامی  به تشریح موضوع این اختلاف پرداخته است.

متن پیام ارسالی به این پایگاه خبری بدین شرح می باشد.

بسمه تعالی

دانشگاه آزاد جم که از سال‌های اولیه تأسیس به واسطه‌ی مسئولین وقت، ساختمان کانون فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش را در اختیار گرفته بود، طی این سال‌ها با وجود مشکلات عدیده‌ی آموزش و پرورش و کمبود شدید فضاهای آموزشی و فرهنگی، همچنان از تحویل و تخلیه این ساختمان امتناع می‌ورزید تا اینکه در سال گذشته با اتمام قرارداد اجاره، واحد حقوقی آموزش و‌ پرورش شهرستان جم به استناد قانون بودجه سال ۹۸ مبنی بر تخلیه فضاهای مربوط به آموزش و پرورش که در اختیار مؤسسات خصوصی قرار گرفته است، اقدام به طرح شکایت نمود که اخیرا رأی دادگاه تجدید نظر صادر شد و براساس قرارداد اجاره مبنی بر اینکه در صورت عدم تخلیه ساختمان مذکور، ده برابر مبلغ اجاره، می‌بایست دانشگاه آزاد خسارت پرداخت نماید، دانشگاه آزاد جم ملزم به پرداخت مبلغ یک میلیارد تومان بابت اجاره و اجرت‌المثل به آموزش و پرورش شهرستان گردیده است.
حکم صادره بعد از رای نهایی دادگاه تجدید نظر در حال ارسال به اجراییات احکام است که طی هفته آینده اینکار انجام خواهد شد.

روابط عمومی اداره کل آموزش پرورش استان بوشهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false