×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تنها ایستگاه تب سنجی استان کماکان در دیلم مستقر می باشد

به گزارش چغادک نیوز: احمد دشتی فرماندار شهرستان دیلم عصر امروز با حضور در دفتر چغادک نیوز از این رسانه بازدید کرد و ضمن تقدیر از مدیر این پایگاه خبری به تشریح فعالیت های خود  فرمانداری دیلم پرداخت.

احمد دشتی که از دی ماه سال ۹۸ سرپرستی فرمانداری دیلم را بر عهده گرفته و درروز های اخیر نیز با صدورحکمی از سوی وزیر کشور فرماندار این شهرستان شد، اظهار داشت :  بیشترین اقدامات ما در فرمانداری معطوف به مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا بوده است و در این راستا هم اکنون نیز تنها ایستگاه تب سنجی استان نیزبصورت شبانه روزی در گلوگاه شهید موسوی دیلم مستقر می باشد.

فرماندار دیلم با بیان اینکه ۱۱ مبادی کنترلی کرونا در شهرستان فعال بوده، حدود ۴۰ معبر و کوچه در شهر دیلم بسته شده بود و روزانه حدود ۱۶۰ نفر به غیر از کادر درمانی در خط مبارزه با کرونا فعالیت داشته اند، افزود: تنها تونل ضدعفونی استان در دیلم راه اندازی شد و با تلاش های صورت گرفته از ابتدا تا کنون ۱ فوتی و ۳۷ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

وی ضمن تقدیر از کلیه عوامل وکادر درمانی که در کنترل، مبارزه و پیشگیری از این ویروس کمک کرده اند، اضافه کرد: طی پیشنهادی که برای اولین بار در استان از سوی فرمانداری داده شد، کارکنان ادارات باتوجه به تعطیلی بازار شهرستان دیلم در پی شیوع ویروس کرونا و آسیب پذیری برخی افراد کم در آمد حقوق یک روز کاری خود را به افراد نیازمند و روز مزد اختصاص داده و با جمع آوری ۵۰ میلیون تومان ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

احمد دشتی با اشاره به اینکه دیلم در ورودی استان قرار گرفته و مشکلات فراوانی را در بحث کنترل این بیماری داشته، خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات معیشتی مردم در ایام کرونا، ۴۶ تن برنج به نرخ دولتی جذب  و با گروه بندی هایی که انجام شد بین افراد کم بضاعت، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، خانواده شهداء، کارگران، فعالین در ایستگاه های کنترل سلامت و… توزیع شده است.

وی ادامه داد: شهرستان دیلم دومین شهرستانی بود که بازار را تعطیل اعلام کرد و در این خصوص در حال اختصاص تسهیلات کم بهره ایی به قشرهای ورزشی هستیم  و طی نامه نگاری های متعدد اعلام شد بازپرداخت تسهیلات تسهیل تر و دستگاه های خدمات رسان نیزبیشتر از گذشته رعایت حال مردم را نمایند.

فرماندار دیلم با اشاره به احداث بیمارستان دیلم اظهار داشت: با حمایت استاندار بوشهر و خیرین  بیش از ۳ میلیارد تومان جهت تکمیل این بیمارستان اختصاص یافته است و در این راستا با توسعه بخش اورژانس و خرید دستگاه رادیولوژی و همچنین عمده مشکل آن که زیر ساخت برق رسانی آن بوده، مرتفع گردیده است .

وی عنوان داشت: تمام تلاش ما بر این است که با برنامه ریزی  پیش رویم  و در این راستا اولویت ما در شهرستان با وجود اینکه هنوز اعتبارات امسال به شهرستان ابلاغ نشده است، تکمیل پروژه های نیمه تمام، پروژه هایی که بتوانیم  انجام دهیم و همچنین رضایت مندی مردم می باشد.

دشتی اضافه کرد: راه ورودی دیلم به گناوه و خروجی دیلم به بهبهان درهفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و تعیین تکلیف زمین های سایت پرورش میگو دیلم نیز از اولویت های ماست.

فرماندار دیلم از احداث منطقه گردشگری بندرحماد در این شهرستان خبر داد و گفت: مساحت این منطقه ۹۰۰ هکتار بوده است که طبق دستور استاندار مراحل واگذاری آن به بخش خصوصی و  بومی شهرستان  انجام خواهد شد که انتظار داریم در سال جاری به مرحله اجرا درآید.

وی با بیان اینکه محور توسعه شهرستان دیلم باید بر روی گردشگری بنا نهاده شود ، افزود: این شهرستان با دو استان هم مرز بوده و با توجه به اینکه دارای فرودگاه می باشد دارای ظرفیت عظیمی در حوزه گردشگری است که با ایجاد برند گردشگری می تواند این شهرستان را متحول ساخت ./انتهای پیام

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false