×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مدت زمان برگزاری مراسمات در مساجد ۲ ساعت با رعایت فاصله ۱ متر می باشد

به گزارش چغادک نیوز: حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی اظهار داشت: متعاقب دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد تعطیلی مراسم دینی در شب‌های قدر و پیگیری متولیان امور فرهنگی، ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا با بازگشایی مساجد و مراکز دینی در شب‌های قدر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت موافقت کرده‌است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در این زمینه متولیان مساجد و مراکز دینی مشروط به اجرای مفاد دستورالعمل و اهتمام  به امر سلامت و مقابله با شیوع بیماری برای برگزاری مراسم شب‌های قدر برنامه‌ریزی کنند.

سروستانی ادامه داد: اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر است و در صورت نبود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر انجام شود.

وی اظهار داشت: رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان الزامی است و اطلاع رسانی از سوی هیات امنا مساجد و بسیج محل مبنی بر حضور نیافتن بیماران خاص، بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و کودکان و سالمندان در مراسم صورت پذیرد.

سروستانی اظهار داشت: همچنین باید از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات به طور جد خودداری و مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر ۲ ساعت باشد.

وی بیان کرد: از برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله‌گذاری حداقل امکانات را ندارند خودداری و حضور همه افراد در محل برگزاری مراسم باید با ماسک و دستکش باشد.

سروستانی افزود: افراد شرکت کننده الزامی است سجاده، مهر، قرآن، مفاتیح و چادر نماز شخصی (بانوان) همراه خود داشته باشند.

منبع: ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false