×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۲۵ هزار کانون مساجد با «راهکار» به کمک نیازمندان می‌روند

به گزارش چغادک نیوز: حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر توصیه به رزمایش همدلی و کمک مومنانه در آستانه ماه رمضان به نیازمندان، طرحی با عنوان راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان) در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ایجاد شد.

محورهای برنامه‌ای طرح ملی راهکار

وی با بیان اینکه این طرح براساس محورهای بیانات مقام معظم رهبری طراحی شد، تصریح کرد: این طرح دارای ۴ رکن ایمان، همدلی، کار و ایثار است که در هر کدام، محورهای عملیاتی برای بچه های مسجد طراحی شده است.

ارزانی گفت: در حوزه ایمان ایجاد مسجد در فضای مجازی و فضضاسازی محله در دستور کار است که برای این منظور کانون‌های باید در فضای مجازی و حقیقی تولیداتی متناسب با این ایام داشته باشند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: در حوزه همدلی نیز هم‌افزایی و کار جمعی مدنظر است، در حوزه ایثار مواسات در دستور کار است و در حوزه کار نیز ایجاد بازارچه و اشتغال‌زایی در دستور کار است و برای اجرای این برنامه‌ها نیز سه عرصه مسجد، خانواده و محله درنظر گرفته است.

حرکت کانون‌های مساجد در کمک‌رسانی به نیازمندان هم‌افزا با سیار نهادها

وی گفت: در این طرح بناست کانون‌های مساجد اگر در استان و شهرستان خود نهادهایی مانند بسیج، آستان قدس رضوی و … در حال اجرای رزمایش هستند، کار موازی انجام ندهند و به کمک آن‌ها روند و نتایج را گزار کنند.

بسیج  ۲۵ هزار کانون مساجد در طرح ملی راهکار

ارزانی گفت: بناست ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور در قالب طرح ملی راهکار برای کمک‌رسانی به نیازمندان فعال شوند که تاکنون ۳ هزار کانون فعالیت‌های خود را در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسانده‌اند.

۳ استان‌ برتر تاکنون

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: تاکنون استان های خراسان رضوی، اصفهان و مازندارن در این عرصه‌ها فعال بوده‌اند که البته هم‌اکنون اول راه است و تا پایان ماه رمضان دیگر کانون‌ها و استان‌ها نیز فعال خواهند شد.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false