سامانه تلفنی پاسخگویی به سئوالات شرعی ویژه رمضان در بوشهر راه‌اندازی شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سامانه تلفنی پاسخگویی به سئوالات شرعی ویژه رمضان در بوشهر راه‌اندازی شد

به گزارش چغادک نیوز: فعالیت قرآنی در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی یکی از برنامه‌های مهم در ماه مبارک رمضان است که در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.

در راستای مقابله با شیوع با کرونا امسال به سبب جلوگیری از تجمعات اقدامات شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی در ماه مبارک رمضان  افزایش یافت که همکاری موسسات و مراکز قرآنی در این راستا ستودنی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌ شبکه‌های قرآنی در فضاهای مجازی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود جامعه، و همچنین نیاز جدی عموم مردم به معنویت و تأثیر مثبت معنویت دینی بر سلامت روانی افراد، سیاست‌ها و برنامه‌های کلی ماه مبارک رمضان به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به شکل متفاوت انجام می‌شود.

محور برنامه‌های قرآنی تأکید در خانه ماندن است

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی محور برنامه‌های قرآنی را تأکید در خانه ماندن و حضور فعالانه جامعه قرآنی به‌ویژه تشکل‌های قرآنی در عرصه فضای مجازی دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و قرآنی برای راه‌اندازی گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی از برنامه‌های اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه برنامه ملی سازمان دارالقرآن الکریم پویش ملی هر خانه ایرانی یک جلسه قرآنی است گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بوشهر همین سیاست را در استان اجرا می‌کند.

سروستانی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی افزود: اکثر مراکز فرهنگی قرآنی با حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به برگزاری برنامه‌های قرآنی از قبیل ختم قرآن کریم، مسابقات و آموزش‌های قرآنی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی فعالیت در فضای مجازی، مراکز فرهنگی و قرآنی نیز احساس تکلیف کردند با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال و صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی از قبیل ایتا، سروش، واتساپ، اینستاگرام و دیگر شبکه‌ها سعی در جریان سازی فعالیت‌های قرآنی در شبکه‌های اجتماعی دارند.

تاکنون بیش از ۳۰۰ گروه مختلف قرآنی  در شبکه‌های اجتماعی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ گروه مختلف قرآنی  در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند خاطر نشان کرد:  این گروه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان مشغول به فعالیت‌ در فضاهای اجتماعی هستند که قطعاً آمار بیش از این است زیرا آمار شبکه‌های اجتماعی به طور دقیق قابل شناسایی نیست.

رئیس اداره امور قرآنی  تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان در حوزه قرآنی برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است، گفت: ماه رمضان ماه قرآن کریم است و امیدواریم بتوانیم نهایت بهره را از این ماه ببریم.

وی با اشاره نقش تأثیرگذار فضای مجازی افزود: فضای مجازی امروز نقش تأثیرگذاری در سبک زندگی مردم دارد و به عنوان مثال در یک گروه ترتیل خوانی در شهر چغادک بیش از ۵۵۰ نفر حضور فعال دارند.

برگزاری  مسابقات تفسیر، قرائت، حفظ، اذان و دیگر برنامه‌ها در فضاهای مجازی استان بوشهر

جواد احمدی منفرد از جمله برنامه‌های که در شبکه اجتماعی توسط مراکز قرآنی برگزار می‌شود را مسابقات تفسیر، قرائت، حفظ، اذان، معلومات قرآن کریم، آموزش‌های تفسیر قرآن کریم، آموزش روخوانی تجوید، صوت و لحن، برگزاری جلسات ترتیل خوانی ذکر کرد.

 سامانه تلفنی پاسخگویی به سئوالات شرعی ویژه رمضان در بوشهر راه‌اندازی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از راه‌اندازی سامانه تلفنی شبانه روزی برای پاسخگویی به سئوالات شرعی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی اظهار کرد: به منظور پاسخگویی به سئوالات شرعی، شماره تلفن‌ ۳۳۵۵۹۳۱۳ به‌صورت شبانه روزی و  شماره ۳۳۵۴۰۱۷۵ ویژه بانوان از ساعت ۱۰صبح  تا ساعت ۲۴ آماده پاسخگویی به سئوالات مطرح شده هستند.

وی تأکید کرد:  شبکه تبلیغی استان درماه مبارک رمضان بابرنامه‌های متنوع فرهنگی، قرآنی وخدمت رسانی در شرائط فعلی درحال انجام رسالت خویش خصوصا فرهنگ سازی مواسات وکمک‌های مؤمنانه هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان این که رسالت این سازمان معرفی اسلام ناب است، افزود: ما باید بتوانیم معارف دینی را در جامعه گسترش بدهیم و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مطلوب از ظرفیت‌های مردمی که در این حوزه در جامعه وجود دارند، بهره بگیریم و بر همین مبنا مردمی سازی تبلیغ استراتژی جدید سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان اینکه سیاست سازمان بر مبنای انجام امور اجرایی نیست، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای رسیدن هدف خود، که همانا تبلیغ اسلامی ناب است، باید جامعه هدفی مهیا کند و با سیاستگذاری، هدایت و حمایت از اجرای برنامه‌هایی مثل ماه محرم که با محوریت مردم انجام می‌شود، در مسیر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه دین گام برمی‌دارد.

وی با بیان فضائل ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این ماه سرشار از معارف دینی است که کامل‌ترین اوصاف این ماه  درخطبه شریف شعبانیه از زبان نبی مکرم اسلام(ص) بیان شده است.

ماه مبارک رمضان دارای معارف گوناگونی برای رسیدن به کمال و سعادت است

سروستانی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان دارای معارف گوناگونی است افزود: این ماه با عظمت تنها امساک از خوردن و آشامیدن نیست بلکه دارای معارفی گوناگونی برای رسیدن به کمال و سعادت است که در ابعاد و زوایای مختلف فردی و اجتماعی می‌تواند برای انسان درس‌های گرانبهایی داشته باشد.

ماه با عظمت رمضان که ماه میهمانی خدا، ماه خوبی‌ها، ماه شب‌های قدر، ماه دعا ونیایش ، ماه رحمت و آمرزش و ماه خیر و برکت  است به عنوان یک فرصت باید از آن بهره جست.

بیشتر بخوانید

در ماه رمضان که قرآن در آن نازل شده بهترین و بزرگترین فصل کسب خیرات و برکات است، چراکه مسلمانان در ماه مبارک رمضان، مهمان خداوند متعال هستند.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false