تحلیل های انتخاباتی (۲) | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تحلیل های انتخاباتی (۲)

به گزارش چغادک نیوز: بر اساس پیمایش انجام شده توسط کارگروه رصد و تحلیل انتخابات پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز؛ وضعیت توزیع آراء و آرایش سیاسی کاندیداهای حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه تا پایان روز اول تبلیغات به شرح ذیل می باشد.

۱-به نظر می رسد؛ میزان تمایل مردم برای مشارکت در انتخابات حوزه جنوب استان به نسبت دوره قبل اختلاف محسوسی پیدا نکرده است وپیش بینی می شود با توجه به حجم تبلیغات یک هفته کاندیداها، این مشارکت تا دو اسفند ماه تا حدودی افزوده شود.

۲-به نظر می رسد؛ میزان مشارکت مردم در مناطق روستایی در مقایسه با مناطق شهری افزایش چشمگیری داشته باشد.

۳-به نظر می رسد؛ در این دوره از انتخابات میزان آرای سیاسی شرکت کنندگان ۳۰درصد کل آراء، میزان آرای قومیتی ۳۵ درصد آراء و میزان آرای مبتنی برسوابق، رزومه و برنامه های کاندیداها ۳۵درصد آراء باشد.

۴-به نظر می رسد؛ آرای جناح سیاسی اصولگرا به طور چشمگیری به سبد رای شیخ موسی احمدی سرازیر خواهد شد.

۵-به نظر می رسد؛ آرای سیاسی اصلاح طلبان به طور متوازن بین عسکر جلالیان و سکینه الماسی متمایل خواهد بود.

۶-به نظر می رسد؛ طیف رای دهندگان حوزه جنوب استان که گرایشی معتدل و مستقل دارند آراء خود را بیش از سایر کاندیداها به سبد رای عسکر جلالیان خواهند ریخت.

۷-به نظر می رسد؛ شیخ موسی احمدی بیشترین میزان رای خود را از دو شهرستان دیر و کنگان خواهد گرفت.

۸-به نظر می رسد؛ آراء دو شهرستان جم و عسلویه بیشتر متمایل به عسکر جلالیان و سکینه الماسی خواهد بود.

۸-به نظر می رسد؛ با توجه به نوع عملکرد موفق عسکر جلالیان در مجلس هشتم و همچنین رضایت عمومی از کارنامه وی بخش عمده ای از آرای غیر سیاسی مبتنی بر برنامه و سوابق کاندیداها به سبد آراء این کاندیدا سرازیر خواهد شد.

۹-به نظر می رسد؛ با توجه به اینکه بخشی از جمعیت این حوزه را اهل سنت تشکیل می دهند و هنوز چهره های موثر و ذی نفوذ اهل سنت به اجماع یکپارچه پیرامون کاندیدای خاصی دست نیافته اند آراء این ترکیب جمعیتی به طور متوازن بین ۵ کاندیدا مطرح این حوزه شامل عسکر جلالیان، شیخ موسی احمدی، سکینه الماسی، محمد کارگر و سید حسن حسینی تقسیم خواهد شد.

۱۰-به نظر می رسد؛ نزدیک به ۴۰ درصد از افرادی که تمایل به حضور در پای صندوق های رای دارند هنوز تصمیم نهایی خود را برای حمایت از کاندیدایی خاص نگرفته اند و منتظر نحوه ارائه برنامه ها و تبلیغات محیطی و فضای مجازی و همچنین نشست های پرسش و پاسخ برای آشنایی بیشتر با کاندیداها و تصمیم نهایی خواهند بود./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false