×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امید دارم در فرصت باقی مانده نیز داوطلبان تایید صلاحیت شوند تا فضای انتخابات رقابتی شود 

به گزارش چغادک نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند اظهار داشت: جهت‌گیری قانون اساسی این است که مردم تعیین کننده سرنوشت خودشان هستند و باید از این بعد قانون اساسی به صورت جدی پاسداری کنیم.

وی بیان کرد: چه بخواهیم و یا نخواهیم در مستطیل سبز انتخابات و سیاست باید رنگ‌های مختلف وجود داشته باشد تا زمینه شکل‌گیری رقابت فراهم شود.

گراوند یادآورشد: سلیقه های مختلفی در کشور وجود دارد باید اجازه دهیم همه سلیقه‌ها در این عرصه حضور پیدا کنند و داور نهایی نیز به جای مجری یا ناظر مردم باشند.

استاندار بوشهرگفت: زمانی‌که سلیقه‌های مختلف سیاسی در انتخابات نادیده گرفته شود در عمل به بحث مشارکت ضربه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه از بزرگان درخواست کردم فضای رقابتی را در استان فراهم کنند افزود: جاهایی گفته می‌شود که جامعه نباید دو قطبی شود این درحالی است که ماهیت انتخابات این است که مردم حضور پیدا کنند و هرکسی متناسب با سلیقه و دیدگاه سیاسی خود نسبت به انتخاب کاندید مورد نظر اقدام کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم داوری کننده نهایی هستند گفت: طبیعی است که وقتی در انتخابات فضا مهیا شود بدون شک رقابت نیز شکل می‌گیرد.

وی افزود: انقلاب از نظر ساختاری جمهوری است و محتوای آن براساس مبنای دینی طرح ریزی شده است که مردم در روزهای آغازین انقلاب نیز شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سردادند و در رفراندوم به تحقق این شعار پافشاری کردند.

گراوند ادامه داد: اگر انتخابات کمرنگ شود اولین ضربه به جمهوریت نظام است برهمین اساس همه دوستداران نظام باید زمینه حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات را فراهم کنند.

وی بیان کرد: قانون اساسی به صراحت بر اسلامیت و جمهوریت نظام تاکید دارد و غفلت از جمهوریت به پایه و امنیت نظام آسیب می‌زند.

استاندار بوشهر یادآورشد: قدرت مردم در انتخابات بروز و ظهور پیدا میکند و آنچه قابل ارزیابی عددی است قدرت مردم در انتخابات و راهپیمایی های حمایت از نظام است که نمونه بارز قدرت مردم در آئین تشییع جنازه سردار سپهبد سلیمانی به منصه ظهور رسید .

گراوند ادامه داد: هر چه حضور مردم در انتخابات پررنگ تر باشد تضمین امنیت ملی را در پی دارد.

وی گفت: قدرت ساختار حاکمیت به قدرت مردم برمی‌گردد و آنچه بعنوان انتخابات داریم یعنی قدرت در اختیار مردم است.

گراوند ادامه داد:مردم با انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و رئیس جمهوری قدرت خود را نشان میدهند که خوشبختانه نگاه امام و رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی نیز براین است که مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند.

وی گفت: وحدت ملی، انسجام مردم و امنیت ملی برای همه باید مهم باشد و آن چیزی که به دنبال آن هستیم فضایی فراهم شود که همه در کنار هم هرکسی متناسب با سلیقه به کاندیدای خود رای دهد که این مهم زمینه وحدت را در جامعه به دنبال دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه رمز پیروزی انقلاب بر وحدت و باهم بودن بود یادآورشد: وحدت ، انسجام و حفظ نظام بستگی به این دارد که چقدر باهم و در کنار هم هستیم .

وی گفت: در شرایط کنونی که دشمنان قسم خورده به صورت عریان و آشکار به مقابله با نظام برخاسته اند طبعا امروز با حساسیت بیشتری باید موضوع وحدت و انسجام مد نظر همه دوستداران نظام باشد.

گراوند ادامه داد: از موضوعاتی که می تواند وحدت و انسجام را تقویت کند فضای رقابتی انتخابات است که هرکس احساس کند می تواند با حضور در انتخابات متناسب با نگاه و سلیقه سیاسی به کاندیدای مورد نظر خود رای دهد.

وی افزود: براساس مکانیزم قانون اساسی جایگاه مجری و ناظر درانتخابات مشخص شده طوری که مجری وظیفه برگزاری انتخابات و ناظر نیز وظیفه نظارت بر این امر مهم را برعهده دارد.

استاندار بوشهر یادآورشد: برگزاری انتخابات یک ترکیب اداری و ترکیب منتخب مردمی دارد حتی معتمدان نیز از سوی هیات نظارت مورد تائید قرار می گیرند بنابراین دیدگاه رئیس جمهوری برای تاکید بر حفظ جایگاه ناظر و مجری براساس قانون اساسی است.

وی بیان کرد: هرچه مرزها کمرنگ شود و مجری نتواند وظایف خود را انجام دهد به طور قطع آسیب به اعتماد مردم و انتخابات وارد می کند برهمین اساس باید تلاش کنیم این مرزهایی که شفاف در مورد جایگاه مجری و ناظر در قانون اساسی وجود دارد از سوی دو طرف رعایت شود.

گراوند اظهارداشت: همانطور که شکل گیری انقلاب اسلامی به واسطه وحدت و کنار هم بودن همه جریانهای سیاسی است تداوم انقلاب نیز باید با وحدت، همدلی و برادری در جامعه استمرار یابد.

وی گفت: امید است با تجدید نظری که در تائید صلاحیت ها داوطلبان در این مرحله توسط شورای نگهبانصورت گرفته و در فرصت باقیمانده نیز انجام خواهد گرفت فضای انتخابات رقابتی شود و مردم نیز با حفظ سلایق و احترام به همدیگر حضور پرشوری را در پاسخ به ترفندهای دشمنان در این عرصه داشته باشند

استاندار بوشهر یادآورشد:بزرگترین آسیب به انقلاب فاصله بین مردم و حکومت است هرچه سرمایه اجتماعی کاهش یابد این اعتماد بین نظام و مردم آسیب ببیند می تواند بزرگترین تهدید برای نظام باشد.

گراوند افزود: بزرگترین قدرت نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و بزرگترین مولفه ما در قدرت نیز حضور مردم در عرصه های مختلف است که باید از آن مراقبت کنیم که یکی از راههای مراقب از آن نیز این است که کاری کنیم که اقدام و رفتار ما باعث شود به این امید و آرزوی مردم برای استقرار چنین حکومتی لطفه وارد نشود.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false