×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۲.۵ میلیون تن کالا در بنادر ۱۴‌گانه استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد

به گزارش چغادک نیوز: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: برای نخستین بار پس از شش سال کشتی‌های حامل کالای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفت که این مهم زمینه رونق تجارت در این بندر را فراهم کرده است.وی پهلوگیری کشتی کالای اساسی در بندر بوشهر را یکی از رویدادهای خوب به‌عنوان تعیین بندر بوشهر به‌عنوان یکی از محل‌های تخلیه کالای اساسی عنوان کرد و افزود: از آذرماه امسال تاکنون ۳ کشتی حامل کالای اساسی در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفته‌اند و ۳۵ هزار تن کالای اساسی که بیشتر برنج بوده تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۲٫۵ میلیون تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که ۱۴٫۳ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش دارد.

ارجمندزاده، با بیان اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر در ۱۰ ماه امسال به‌طور تقریبی یکسان بوده است خاطرنشان کرد: در این مدت ۱٫۲ میلیون تن کالا تخلیه و ۱٫۳ میلیون تن کالا در بندر بوشهر بارگیری شده است.

وی ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر را ۷ میلیون تن در سال دانست و تصریح کرد: با توجه به محدود بودن فضای بندر بوشهر برای گسترش زیرساخت‌ها، طرح توسعه‌ای بندر بوشهر اجرایی شده که با تکمیل آن در مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهربه ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تردد ۲ هزار و ۱۶۷ فروند شناور در بندر بوشهر در ۱۰ ماه امسال خبر داد  و بیان کرد: میزان تردد شناورها در بندر بوشهر در ۱۰ ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل ۷٫۹ درصد افزایش یافته و بیشتر ترددها مربوط به شناورهای زیر یک‌هزار تن بوده است.

ارجمندزاده با اشاره به افزایش ۴ درصدی جابه‌جایی مسافر بین بوشهر و خارگ افزود: در ۱۰ ماه امسال، حدود ۱۰۰ هزارمسافر در این مسیر دریایی جابه‌جا شده‌اند.

وی از راه‌اندازی پایانه مسافری بین المللی دریایی بوشهر خبرداد و گفت: پایانه مسافر دریایی والفجر بوشهر که تحویل اداره کل بنادر استان بوشهر شده  برای تبدیل آن به پایانه مسافری بین‌المللی به طور کامل بازسازی می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در این راستا عمق حوضچه اسکله مسافری  برای پهلوگیری کشتی‌های مسافری به شش متر افزایش می‌یابد.

ارجمندزاده با اشاره به اینکه کالا در بندر رسوب نمی‌شود افزود: خوشبختانه به سبب فعالیت شبانه‌روزی در بندر بوشهر رسوب کالا وجود ندارد و تخلیه کالا به صورت حمل یکسره انجام می‌شود و تنها مشکل رسوب خودروها است که بخشی از این مشکلات مربوط به قوانین گمرکی است.

وی با بیان اینکه بندر بوشهر در تخلیه کالا دارای بالاترین رکورد است افزود: میزان تخلیه کالا در بنادر کشور به طور متوسط ۲۰۰۰ تن در روز است که این میزان در بندر بوشهر ۲۵۰۰ تن است.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false