×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جشنواره ملی آواها و نواهای آئینی اسفند امسال در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش چغادک نیوز: حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری ظهر امروز با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر اظهار داشت: این کنگره روز گذشته با کیفیت بسیار بالایی با حضور فرمانده کل سپاه، مسئولان مهم بلندپایه کشور و استان بوشهر و با استقبال  پرشور مردم برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کنگره اثار و برکات مهمی در پی دارد افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی رشادت‌های حماسه آفرینان یکی از اهداف برگزاری کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهربا اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار در بوشهر خاطر نشان کرد: نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار با هدف بسط، تعمیق و ترویج هنر آوایی و آیینی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوشهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام  تشکری از تغییر زمان برگزاری این جشنواره خبر داد و بیان کرد: جشنواره ملی آواها و نواهای آئینی قرار بود دی ماه امسال برگزار شود که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده  زمان برگزاری این برنامه ملی به ۱۲ تا ۱۴ اسفند تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی آواها و نواهای آئینی با حضور ۲۵۰  نفر از سراسر کشور در بوشهر برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: جشنواره آواها و نواهای ایثار در سه گروه آواها، نواها و سرود برگزار و آثار برتر هنرمندان  پس از ارزیابی اعلام  و تجلیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر به ویژگی‌های این جشنواره پرداخت و تصریح کرد:  جشنواره یاد شده در بخش‌های مولودی‌خوانی, مرثیه‌خوانی, توسل خوانی, بیت خوانی, منظومه خوانی, منقبت خوانی, پیشخوانی‌های تعزیه، موسیقی آوازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام  تشکری هم‌نوازی ساز و آواز در تمامی حوزه­‌های موسیقی ایرانی را از  دیگر برنامه جشنواره آواها و نواهای ایثار دانست و افزود: بخش سرود جشنواره آواها و نواهای ایثار ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر و گروه‌های آزاد در رشته‌های تک‌خوانی، تک‌نوازی، آهنگسازی, مربیگری, شعر و ترانه، همخوانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی از برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه  امسال خبرداد و بیان کرد: تجلیل از مادران چشم‌انتظار از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false