پرداخت سنوات کارگران علی الحساب شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پرداخت سنوات کارگران علی الحساب شد

به گزارش چغادک نیوز: چندهفته گذشته  هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص علی الحساب شدن سنوات هایی که در پایان سال پرداخت می شوند ، رای صادرکرد.

در متن این رأی آمده است:بر اساس رای مورخ ۱۹ آذرماه ۱۳۹۸ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ، در قرارداد های مدت موقت (قراردادهای یکساله)نیز ( مانند قرارداد های دائم ) پرداخت سنوات که در پایان هر سال پرداخت می گردد، علی الحساب تلقی شده و می بایستی در زمان قطع همکاری با کارگر ، براساس آخرین حقوق به کارگر پرداخت گردد.

بیشتر بخوانید

* سنوات ها باید پایان خدمت پرداخت شود

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کاربا اشاره اینکه رأی  دیوان عدالت اداری به مثابه قانون است گفت: سنوات باید هنگام قطع همکاری پرداخت شود، برای کارگران رسمی پایان کار هنگام بازنشستگی است، اگر در وسط کار کارفرمایی سنوات را پرداخت کرد،انگار به صورت علی الحساب پرداخت کرده است. در گذشته این برای کارگران قراردادی محاسبه نمی شد.

خدایی بیان کرد: با رأی جدید دیوان، اگر در کارگاهی کارفرما سال به سال با کارگران خود قرار داد منعقد می کند و پایان هر سال سنوات را پرداخت می کند، اگر بعد از به طور مثال ۱۰سال بخواهد ازمجموعه قطع همکاری کند کارفرما موظف است ، علاوه بر سنوات سال دهم، ما به تفاوت ۱۰سال گذشته را نیز پرداخت کند. چرا که دیوان عدالت اداری، پایان همکاری کارگران را زمانی تلقی می کند که با مجموعه قطع همکاری کرده است، درگذشته پایان همکاری با پایان قرارداد یک ساله تلقی می شد، اما با رأی جدید پایان همکاری کارگران زمانی تلقی می شود که با مجموعه قطع همکاری کرده باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر : تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false