×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حال که دولتی ها در صلاحیت کاندیداها کم کاری کرده اند وظیفه شورای نگهبان است که جلوی ورود ناصالحان را بگیرد

به گزارش چغادک نیوز: یعقوب ربیعی از فعالین سیاسی انقلابی استان بوشهر در یادداشتی تحت عنوان”خاطرات و خطرات ثبت نام فله ای” نوشت؛ ثبت نام ۱۶ هزار نفری کاندیداها یعنی به ازای هر کرسی مجلس ۵۵ نفر را می توان از دو منظر تحلیل کرد؛

تحلیل اول اینکه نمایندگان دوره دهم یا همان لیست تکرار آقای خاتمی آنقدر بد کار کرده که دیگر هر کسی جرات کاندیداتوری به خود می دهد .

تحلیل دوم آنکه همان آقای خاتمی که لیست امید حاصل تَکرار اوست وقیحانه دستور ثبت نام فله ای و اتوبوسی می دهد تا برای لیست اصلاح طلبان در آینده موج سازی نماید .
اما عبارتی که باید در قبال هیئت اجرایی دولت در تائید صلاحیت فله ای به کار برد به نظر می رسد عبارت “ولنگاری سیاسی” است . اما چرا این عبارت را به کار بردیم پاسخ ساده ای دارد :

چون اگه به انتخابات دوره ی دهم برگردیم یادمان می آید دقیقا چند روز قبل از انتخابات هفتم اسفند ۹۴ ، مراجع رسمی اعلام کردند که یکی از کاندیداهای تائید صلاحیت فله ای دولت بنفش در فرودگاه شیراز به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شد.

یا اگر به صفحات وب مراجعه کنیم متوجه می شویم کسی در هیئت اجرایی سال ۹۴ تائید گردید که به اذعان شورای نگهبان به جرم روابط نامشروع شلاق خورده و سودای نماینده شدن داشت .

به نظر می رسد اگر دولت و هیئت اجرایی به دنبال سیاسی بازی و سیاسی کاری نبود باید به رسالتش عمل می کرد چرا که به فرموده ی رهبر معظم انقلاب “کسانی که بناست برای کشور و ملت تصمیم بگیرند -چه در قالب مجلس خبرگان، چه در قالب مجلس شورای اسلامی و چه در قالب رئیس جمهوری – و سرنوشت کشور به دست اینها داده می شود ، از صلاحیتهای لازم برخوردار باشند . نمی شود هر کسی را مسلط بر سرنوشت مردم کرد .

نمی شود به هر کسی با هر کیفیتی در رفتار و اخلاق و عقاید و سلایق و مَمشا و معلومات و معرفت و اینها ، اجازه داد که برای اداره یک کشور هفتاد میلیونی با این عظمت ، با این تاریخ بیاید و قانون بنویسد؛ او را الزام کند که باید تو اینطور بکنی؛ اینطور نکنی ؛ شرایطی دارد .

حال که دولتی ها مانند همه ی کم کاری هایشان در حوزه ی اقتصاد ، سیاست ، فرهنگ و … در مسئله ی صلاحیت وکلای آینده نیز کم کاری کرده و با وجود تجربه تلخ تاریخی به رسالت خود عمل نکرده اند ، وظیفه ی شورای نگهبان است که جلوی ورود ناصالحان به خانه ملت را مسدود نماید . البته به شورای نگهبان امید واثق داریم .

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false